PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Sausio 31 d. 16:30

Šiaulių viadukas: sugriūti neturėtų, bet konstrukcijos morališkai paseno

Šiauliai

Senasis viadukas. Audronio Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT


257954

Po įvykio Kėdainiuose, kai dėl nepriežiūros įgriuvo tilto per Nevėžį konstrukcijos, šiauliečiai susirūpino senojo viaduko Tilžės gatvėje būkle. Prieš kelis mėnesius miesto valdžia paskelbė, kad viadukas – prastos būklės, liepta miesto autobusams važiuoti antrąja juosta arčiau vidurio. Savivaldybės atstovai tikina, kad panašios nelaimės kaip Kėdainiuose tikėtis nereikėtų, bet užsimena, kad pats viadukas morališkai paseno.

Kaip jau skelbta anksčiau, šios dienos ryte Kėdainiuose įgriuvo tilto per Nevėžį konstrukcijos. Eismas iš karto buvo uždarytas, ekspertai aiškinasi tilto būklę. Tiltas – Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje, aiškėja, kad prioritetinėje eilėje jis buvo įrašytas gana žemoje vietoje. Kėdainių valdžia prašė remonto dar pernai, tačiau nieko nebuvo daroma iki nelaimės.

Šis įvykis privertė sunerimti šiauliečius, kurie baiminasi, kad panaši situacija gali pasikartoti su senuoju miesto viaduku Tilžės gatvėje. Miesto valdžia dar ne taip seniai informavo visuomenę, kad viaduko techninė būklė nėra pati geriausia, viaduką reikia remontuoti, nurodyta miesto viešajam transportui važiuoti antrąja eismo juosta arčiau vidurio.

Audronio Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Atliko ekspertizę

Kaip portalui Etaplius.lt aiškino Šiaulių miesto savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė, panašios situacijos kaip Kėdainiuose šiauliečiams baimintis nereikėtų.

„Savivaldybės užsakymu Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistai atliko Tilžės gatvės viaduko (statyto dar 1962 m.) ekspertizę (konstrukcinės dalies). Ekspertizės akte nurodoma, kad ant viaduko reikia riboti transporto priemonių svorį iki 3,5 t, viešojo transporto eismas galimas tik vidurinėmis juostomis. Savivaldybė ėmėsi ekspertizės akte nurodytų priemonių, todėl manome, kad baimintis pagrindo nėra“, – tikino vedėja.

Audronio Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Viadukas susidėvėjo

Vedėja pabrėžė, kad viadukas statytas dar 1962 m. ir per tiek metų tiesiog susidėvėjo. Jau anksčiau buvo imtasi priemonių ir viaduku apribotas sunkiasvorių automobilių (sunkesnių nei 3,5 t, išskyrus autobusų) eismas. Tačiau iš vedėjos atsakymų galima suprasti, kad galimai vien kapitalinio viaduko remonto neužteks.

„Savivaldybė šiuo metu atlieka viešojo pirkimo procedūras Tilžės gatvės viaduko, Šiauliuose, kapitalinio remonto / rekonstravimo / griovimo ir naujos statybos priešprojektinių sprendinių parengimo pirkimui“, – teigė Eglė Bružienė.

Audronio Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Praplatino pėsčiųjų sąskaita

Paskutinį kartą viaduko rimtesnis remontas vykdytas prieš Europos krepšinio čempionatą 2011 m. Akylesni šiauliečiai praėjusį rudenį pastebėjo, kad per viaduko vidurį eina linija, tarsi įtrūkimas. „Ar nebus tą kartą viadukas praplatintas ir dabar jo konstrukcija žergiasi?“ – svarstė su portalo Etaplius.lt žurnalistais bendravę šiauliečiai. Eglė Bružienė ramina, kad taip nėra.

„2011 m. buvo atlikta Tilžės gatvės viaduko rekonstrukcija, kurios metu patys viaduko parametrai keičiami nebuvo. Rekonstrukcijos metu važiuojamoji dalis buvo paplatinta per 50 cm pėsčiųjų tako sąskaita (po 25 cm kiekvienoje viaduko pusėje), t. y. per 25 cm buvo susiaurinti abiejose pusėse pėsčiųjų takai. Oficialus eismo juostų skaičius ant viaduko iki 2011 m. rekonstrukcijos buvo dvi, kiekvienos jų plotis buvo po 6 metrus, bet eksploatacijos metu eismo dalyviai „susispausdavo“ ir važiuodavo viaduku 4 eismo juostomis“, – aiškina vedėja.

„Manome, kad pagrindinis viaduko būklės kaltininkas, tai laikas (viadukas statytas 1962 m.) ir, tikėtina, to laikmečio darbo kultūra. Savivaldybė prevencinių priemonių imasi iš anksto, nelaukdama, kol viaduko būklė kritiškai pablogės (primename, kad viaduku jau ne pirmus metus yra draudžiamas krovinio transporto eismas)“, – teigė Eglė Bružienė.

Audronio Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Tikrino keturis kartus

Redakciją pasiekė Šiaulių miesto tiltų ir viadukų 2022 metų metinių ir nuolatinių (einamųjų) apžiūrų aktai. Iš jų aiškėja, kad viadukas Tilžės gatvėje pernai buvo tikrintas keturis kartus: balandžio 6 d., birželio 21 d., rugsėjo 20 d., gruodžio 20 d. Nors kokybišką tiltą ar viaduką užtektų patikrinti kartą per metus.

Pavasarį ir vasarą defektų nustatyta perdangos konstrukcijose, turėkluose, atitvaruose, tauruose, prietilčiuose, patiltėje. Užfiksuotos išilginiai trūkiai sijose ir ryšiuose, išsilenkusios sijos, užfiksuotas šoninių laiptų defektas, nulenkti/nuplėšti šviesą atspindintys elementai. Ant taurų pažeidimai užfiksuoti dėl žiemą barstomos druskos, apipurkšti aerozoliniai dažai, aptrupėjęs tinkas. Prietilčiuose pasitrynęs horizontalus ženklinimas, patiltėje fiksuotos šiukšlės, pusiau atviri požeminiai šuliniai, sutrupėję dangčiai.

Rugsėjį ir gruodį be jau minėtų trūkumų nustatyti išilginiai trūkiai perdangų sijose ir ryšiuose, ypatingai pažeistos kraštinės sijos, esančios nuo abiejų tilto kraštų, virš geležinkelio bėgių nutrupėjęs ir sutrūkęs betonas, stipriai korozijos pažeista armatūra, pašalintas ištrupėjęs betonas. Pateikta ekspertų išvada: „nuimti apkrovas nuo kraštinių sijų, panaikinti eismą kraštinėmis eismo juostomis“.

2021 m. gruodžio 21 d. atlikus metinį patikrinimą, bendras tilto įvertinimas fiksuotas ketvertu. Kaip paaiškino Eglė Bružienė, vadovaujantis LAKD direktoriaus įsakymu patvirtintomis Tiltų techninės priežiūros taisyklių nuostatomis, tiltų įvertis svyruoja nuo 1 iki 5 balų.

1 – 2 balai, rekomenduojama tiltą apžiūrėti kas mėnesį;

4 – 5 balai, tiltą rekomenduojama apžiūrėti vieną kartą per metus.