Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Centrinis viadukas. A. Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.
Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT
Kaip pirmadienį spaudos konferencijoje informavo Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis, prieš kelis mėnesius ekspertai atliko centrinio miesto viaduko ekspertizę ir nustatė, kad viaduko techninė būklė itin prasta.
„Turėdami tokį turtą reguliariai jį tikriname. Gavome ekspertų išvadas, viaduką reikia remontuoti, rekomenduota sunkiasvoriui transportui važiuoti centrine dalimi“, – teigė administracijos direktorius.
Eismo pakeitimai
Sunkvežimių eismas centrinėje miesto dalyje draudžiamas. Iš esmės vienintelis sunkusis transportas, važiuojantis viaduku, yra miesto maršrutiniai ir tarpmiestiniai autobusai. Todėl autobusams viaduką teks įveikti antrosiomis eismo juostomis. Vairuotojų prašoma supratingumo.
„Pagal eismo taisykles vairuotojams neprivaloma praleisti autobusų šioje situacijoje, bet prašome visų supratingumo ir įleisti autobusus, tiek vykstantiems nuo centro į pietinę miesto dalį, tiek atvirkščiai. Iš abiejų pusių įrengti ženklai, lengvųjų automobilių vairuotojų prašome į tai atsižvelgti“, – prašė Antanas Bartulis.
Ženklai įrengti prieš savaitgalį. Autobusai jau kursuoja per viaduką antrąja juosta. Pasak UAB „Busturas“ generalinio direktoriaus Vaido Seiracko, savaitgalį eismas mažesnis, bet jau buvo situacijų, kai ne visada autobusus kiti vairuotojai praleisdavo.
„Ne visus autobusus praleisdavo, tad pravažiavo pirma juosta. Darbo dienomis eismas intensyvesnis, stebėsime situaciją“, – teigė direktorius.
A. Bartulis (kairėje) ir V. Seirackas. A. Rutkausko nuotr.
Eismo dar neuždaro
Administracijos direktoriaus teigimu, atsakingiems specialistams pavesta parengti techninius dokumentus ir galimus darbų scenarijus. Ieškoma rangovo, kuris galėtų tokius darbus atlikti. Kol įvyks visos procedūros, remonto darbai galėtų prasidėti tik 2024 m. pavasarį. Sprendžiamos visos alternatyvos.
„Uždaryti eismo neplanuojame. Bet, jeigu paaiškės, kad darbų negalima vykdyti neuždarius eismo, spręsime visas alternatyvas, autobusus ir automobilius nukreipsime alternatyviais maršrutais“, – teigė direktorius.
Pasirinkimų nėra daug – kadangi per miestą eina geležinkelis, alternatyvūs maršrutai geriausiu atveju du. Tai reikštų, kad Ragainės, Žaliūkių dalis kuriam laikui liktų be autobusų.
„Kol kas apie tai negalvojame. Ankstesnių remonto darbų metu eismą suvaldėme, jei reikės stabdyti eismą per viaduką, suplanuosime kitus autobusų maršrutus“, – aiškino Antanas Bartulis.
A. Rutkausko nuotr.
Trūkumų nemato
Kiek galės kainuoti šie remonto darbai, direktorius nesiryžo prognozuoti. Tačiau tikriausiai teks ieškoti papildomo finansavimo, nes vien miesto biudžeto lėšų gali neužtekti. Centrinis viadukas jau buvo remontuotas prieš keletą metų. Tačiau, direktoriaus teigimu, tą kartą atlikti minimalūs remonto darbai ir per keletą metų viaduko būklė pablogėjo.
Neseniai tvarkytas ir naujasis viadukas Žemaitės gatvėje. Šiauliečiai pastebi, kad pirmoje juostoje jau atsirado gilėjančios provėžos. Darbus atlikęs rangovas kitose savivaldybėse buvo sulaukęs priekaištų dėl ten atliktų darbų kokybės, tvarkant kitus infrastruktūros objektus. Antano Bartulio teigimu, šiuo atveju dar galioja garantinis laikotarpis.
„Yra numatytas penkerių metų garantinis laikotarpis. Ekspertinių išvadų, kad reikėtų kažką taisyti, negavome“, – teigė direktorius.