Koks maistas padeda išvengti žiemos depresijos?

Žiemą daug ką neretai be priežasties apninka bloga nuotaika, kuri gali užsitęsti. Trūksta šviesos, energijos, saulė išlenda retai, dienos trumpos. Šaltis, nykuma, tamsa. Iki pavasario dar toli. Viskas slegia ir liūdina, sunku atsikratyti melancholijos. Šią nemalonią būseną gali padėti įveikti subalansuota mityba.

Svarbiausias geros nuotaikos elementas ir ginklas prieš sezoninę depresiją yra džiaugsmo hormonas serotoninas. Jį mūsų organizmas pasigamina iš aminorūgšties triptofano, kurio reikia gauti su maistu. Jo būna baltyminiuose produktuose, riebioje žuvyje, riešutuose, šokolade.

Triptofano sintezei padeda mineralai ir vitaminai B, C, magnis, cinkas, todėl svarbu valgyti daug ryškiaspalvių daržovių ir vaisių, kiaušinių, paukštienos, grūdinių ir pieno produktų.

Triptofanas mums reikalingas ne tik dėl serotonino. Jis apsaugo nuo nemigos ir nervinės įtampos, padidina darbingumą, slopina depresiją. Ši aminorūgštis labai svarbi antsvorio turintiems žmonėms, nes sumažina alkio jausmą.

Dar vienas svarbus elementas, kovojant su sezonine depresija, yra vitaminas D. Šiltuoju metų laiku mes dažniau būname saulėje, tada šio vitamino mūsų organizmas pasigamina pats. Rudenį ir žiemą jo trūkumą reikia papildyti tinkamai maitinantis. Vitamino D būna žuvyje, kiaušiniuose, jautienos kepenyse, pieno produktuose.

Kad žiemą nesijaustumėte bejėgiai ir nepasiduotumėte niūriai nuotaikai, reikia subalansuoti savo mitybą.

8 svarbūs produktai gerai nuotaikai palaikyti:

Žuvis

Labai naudingas produktas dėl Omega-3 riebalinių rūgščių, kurios reikalingos, kad galėtų normaliai funkcionuoti visas organizmas. Taip pat žuvyse yra triptofano, vitamino D ir B6. Pastarasis vitaminas stiprina imunitetą ir pagerina nuotaiką.

Kiaušiniai

Kiaušiniai naudingi dėl nepakeičiamų riebalinių rūgščių, triptofano, A, E, D ir B grupės vitaminų.

Oranžiniai ir raudoni vaisiai bei daržovės

Ryškių spalvų vaisiai ir daržovės (moliūgai, apelsinai, mandarinai, paprikos, morkos, burokėliai) palaiko gerą nuotaiką, nes juose yra daug vitaminų ir bioflavonoidų, pagerinančių smegenų kraujo apytaką.

Krevetės ir kitos jūros gėrybės

Jose yra jodo, be kurio neįmanoma tinkama medžiagų apykaita ir gera nuotaika. Jodas daro įtaką mūsų darbingumui ir smegenų veiklai. Daugiausia jodo būna jūros kopūstuose, jūros gerybėse. Krevetėse dar daug B grupės ir D vitaminų.

Prieskoniai

Muskato riešutas, žaliasis kardamonas, anyžius – svarbiausi šaltojo periodo prieskoniai. Jie ne tik sušildys, bet ir sukurs jaukią, raminančią atmosferą, padės atsipalaiduoti ir atsikratyti streso. Įberkite žiupsnelį šių prieskonių į arbatą ar karštą pieną.

Šokoladas

Kakava – puikiausias rudens gėrimas, nes kakavos pupelėse yra daug triptofano, taip pat žvalinančio kofeino.

Bananai

Bananai vertingi dėl juose esančio alkaloido harmano, sugebančio sukelti euforijos jausmą, ir vitamino B6. Bananus rekomenduojama valgyti, kai jaučiatės pavargę ir apima depresinė nuotaika.

Ankštiniai augalai

Pupos ir pupelės yra svarbus B grupės vitaminų šaltinis. Ankštiniai augalai stiprina nervų sistemą, saugo nuo nemigos ir blogos nuotaikos.

Etaplius informacija

Griežtai draudžiama Etaplius.lt naujienų portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Etaplius.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Etaplius.lt šaltinį. Ši informacija yra VšĮ “Šiauliai plius” nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu redakcija@etaplius.lt.

Komentuok mus Facebook`e

Komentaro rašymas