Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Žurnalas „Reitingai“ aštuntus metus iš eilės paskelbė Lietuvos švietimo įstaigų ir savivaldybių reitingą švietimo srityje. Atskirai reitinguojami didmiesčiai, vidutinio dydžio ir mažosios savivaldybės.
Tarp 42 vidutinio dydžio savivaldybių Druskininkų savivaldybė užėmė antrąją vietą. Sudarant savivaldybių reitingus buvo vertinti net 23 švietimo srities parametrai, tokie kaip ketvirtokų, šeštokų ir aštuntokų pasiekimai, valstybinių brandos egzaminų rezultatai, neformaliojo švietimo galimybės ir kt.
Druskininkų savivaldybės „Ryto“ gimnazija užima 101 vietą iš 365 šalies gimnazijų, o pagal valstybinių brandos egzaminų įvertinimų rodiklius Druskininkų savivaldybė rikiuojasi antroje vietoje po Vilniaus miesto.
2020-ieji yra Vaikų emocinės gerovės metai – „Reitinguose“ pateiktas ir emocinės mokyklų aplinkos vertinimas. Vertinant mokyklų klimatą progimnazijų kategorijoje Viečiūnų progimnazija užėmė pirmąją vietą – žurnale pažymima, kad progimnazija išsiskiria nuoširdumu ir abipuse mokinių ir mokytojų pagarba. Labai geras klimatas ir Druskininkų „Saulės“ pagrindinėje mokykloje – pagrindinių mokyklų kategorijoje mokykla užima aukštą ketvirtąją vietą.
Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas, 2020 metams nustatęs mokyklų vadovų veiklos užduotis, įvardijo du svarbiausius aspektus - pasiekimų gerinimą ir palankios mokymosi aplinkos kūrimą.
Šių metų pradžioje Druskininkų savivaldybės ugdymo įstaigos su socialiniais partneriais - Druskininkų savivaldybe, UAB Grand SPA Lietuva, asociacijomis „Druskininkų klubas“, „Padėkime vaikams“ ir „Druskininkų stalo žaidimų klubas“ bei Druskininkų savivaldybės visuomenės sveikatos biuru ir Druskininkų jaunimo užimtumo centru – pasirašė susitarimą, kuriuo įsipareigojo remti ir skatinti ugdymo įstaigose įgyvendinti projektus ir iniciatyvas, kurie kuria pozityvią mokymosi aplinką bei ugdo mokinių socialinį emocinį intelektą.
Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojas Linas Urmanavičius
Žurnalo „Reitingai“ vertinimai leidžia pamatyti savo stipriąsias ir silpnąsias puses – žinoma, aukšta vieta reitinge džiugina, tačiau matome nemažai vietų, kur reikia pasitempti: gerinti dešimtokų pasiekimus, populiarinti gamtos mokslus – tam reikia aktyviau išnaudoti mokyklose sukurtą modernią aplinką, pavyzdžiui 3D technologijų klases. Nepriklausomai nuo vertinimų iš šalies, mokinių pasiekimų gerinimas mums visada yra vienas prioritetinių klausimų. Tačiau tam, kad rezultatai būtų aukštesni, labai svarbu tobulinti tėvų, mokinių ir mokytojų bendradarbiavimą – esame palyginti maža savivaldybė, tai palengvina tarpusavio dialogo kūrimą. Įtakos pasiekimams turi ir vidinė mokyklos atmosfera: svarbu laiku pastebėti ir užkirsti kelią patyčioms, pastebėti ir ugdyti išskirtinius gabumus, stengtis sudominti mokinius ir juos motyvuoti, nepalikti nenorinčių mokytis vaikų klasės kampe – ieškoti būdų, kaip juos sudominti ir įtraukti į mokymosi procesą, mokyti vaikus ne tik tvarkaraštyje nurodytų dalykų, bet ugdyti juos visapusiškai. Šis karantino laikotarpis, kai pirmą kartą mokomasi nuotoliniu būdu, išmokė nemažai naujovių – tikimės, kad jas pavyks panaudoti ateityje. Apskirtai mokyklų uždavinys šiandien yra visapusiškai ugdyti mokinius: ne tik suteikti reikalingų akademinių žinių, bet ir paruošti juos gyvenimui, ugdyti socialinius įgūdžius, emocinį intelektą.
Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Diana Borwn
„Kaip ir kiekvieną pavasarį sulaukiame žurnalo „Reitingai“ vertinimų, kurie Lietuvos švietimo bendruomenėje yra priimami nevienareikšmiškai. Natūralu, kad tie, kurie užima pirmas pozicijas džiaugiasi, ir liūdi tie, kurie ne visada pelnytai, yra nuvertinami.
Žinoma, smagu, kad vertinant pagal 23 rodiklius Druskininkų savivaldybė iš 42 vidutinio dydžio savivaldybių užima 2-ąją vietą. Tai rodo politinių ir administracinių sprendimų, kryptingo pedagogų darbo siekiant vieningų tikslų rezultatą.
Labai džiaugiuosi matydama, kad Druskininkų mokyklos vis daugiau dėmesio skiria psichologinei mokinių savijautai, pozityvios mokymosi aplinkos kūrimui. 2020 – ųjų pradžioje savivaldybėje buvo pasirašytas susitarimas, kuriuo įsipareigota stiprinti šią mokyklų veiklos sritį. Nacionalinės švietimo agentūros duomenimis, Druskininkų savivaldybės Viečiūnų progimnazija 2020 m. vertinama kaip mokykla, kurioje vyrauja geras klimatas, kuriami partneriški bendruomenės narių tarpusavio santykiai, bei į kurią noriai eina mokiniai.
Norėčiau pažymėti, kad būtent į šiuos du svarbiausius aspektus – pozityvios mokymosi aplinkos kūrimo ir mokinių pasiekimų gerinimo - ir buvo kreipiamas didžiausias dėmesys, kuomet savivaldybės meras nustatė 2020 m. mokyklų vadovų veiklos užduotis.
Tačiau yra dalykų, kurie vartant žurnalo puslapius labai neramina. Nėra teisinga, kuomet vertinant pagal vieną rodiklį – t. y. 10 klasės pasiekimų patikrinimą, kai kurios mokyklos apibūdinamos kaip blogos mokyklos. Juk negalima mokyklos, kurioje mokosi daugiau nei 700 mokinių, vadinti bloga todėl, kad dvidešimt mokinių pasiekimų įvertinimai yra neigiami. Šioje situacijoje labai atsiskleidžia kai kurios įsisenėjusios švietimo sistemos bėdos – pačių vertinimų tikslingumas, darbas su specialiųjų poreikių vaikais, taip pat skirtingų gebėjimų mokinių vertinimas pagal vieną egzaminą, nuvertinant asmeninę kiekvieno vaiko pažangą, socialinę emocinę kompetenciją, meninius, sportinius ir kitus gebėjimus.
Nepaisant to, iš kiekvienos situacijos gyvenime reikia mokytis. Šioje taip pat. Norint visada galima ieškoti būdų, kaip gerinti savo veiklą, tobulinti pagalbos teikimo galimybes kuo anksčiau, kad problemos neįsisenėtų, kurti naujas ugdymo praktikas, kurios didintų vaikų mokymosi motyvaciją.
2020–ieji Lietuvos švietime išliks ypatingi metai, kurie atnešė daug neplanuotų pokyčių ir iššūkių, ir pedagogai juos drąsiai priėmė. Grįžus į darbo vietas mokytojams ir mokyklų vadovams vertinsime, analizuosime, kaip įvykę pokyčiai įtakojo mokinių pasiekimus, priklausomai nuo to bus priimti ir atitinkami sprendimai dėl ateinančių mokslo metų“
Viečiūnų progimnazijos direktorė Žaneta Krivonienė
Mokyklų sukuriamos pridėtinės vertės skaičiavimas Lietuvoje dar naujovė, tačiau yra vienas svarbiausių užsienyje vertinamų rodiklių, atspindinčių tikrąjį mokyklos indėlį į visapusišką vaiko ugdymą. Mūsų progimnazijos pripažinimas viena iš geriausią mikroklimatą turinčių mokyklų Lietuvoje tikrai džiugina ir parodo, kad pasirinktas teisingas kelias- esame nuolat besimokanti bendruomenė, atvira visų nuomonei, bendram sprendimų priėmimui. Kiekvienas bendruomenės narys yra svarbus ir reikalauja atitinkamo dėmesio, jis turi būti išgirstas ir pastebėtas. Esu dėkinga savo bendruomenei, kad patikėjo manimi kaip vadovu, kuriam svarbiausia yra tai, kad mokytojai būtų kūrybingi, nebijotų bandyti, ieškoti, net ir klysti. Mylime savo darbą ir savo mokyklos vaikus, priimame tėvus kaip pilnaverčius partnerius ir įsiklausome į jų nuomonę. Labiausiai dėkoju savo mokiniams, kurie atsakė į anketose pateiktus klausimus įvertindami progimnazijos mikroklimatą ir aplinką tokiais aukštais balais. Jiems ir pažadame toliau nuoširdžiai dirbti, kad jie iš mokyklos išeitų kuo geriau pasiruošę savarankiškam gyvenimui.
„Saulės“ pagrindinės mokyklos direktorė Ramutė Siliūninė
„Saulės“ pagrindinės mokyklos bendruomenę džiugina aukštas mokyklos klimato įvertinimas „Reitinguose“. Mokykloje siekiama kurti saugią, pozityvią, tinkamą vaikų emociniam vystymuisi, draugišką tiek klasės, tiek mokyklos aplinką.
Nuo 2015 metų dalyvaujame Olweus patyčių prevencijos programoje, esame parengę „Pozityvios mokymo(si) ir tinkamo vaikų emocinio vystymosi aplinkos kūrimo“ projektą, kurį įgyvendinant siekiama padėti mokiniams įgyti ir sėkmingai naudoti socialinius ir emocinius gebėjimus, puoselėti darnius tarpusavio santykius bendruomenėje ir stiprinti atsakingą elgesį visuomenėje.
,,Aktyvių tėvų klubas“ mokykloje jau subūrė iniciatyvius ir veiklius tėvus. Klubas inicijuos naujas veiklos formas, prisidės prie mokyklinių renginių, švenčių, akcijų organizavimo ir įgyvendinimo, vaiko gerovės mokykloje.
Bendradarbiaudami su profesinio mokymo centro „Žirmūnai“ Druskininkų filialu, 9-10 klasių mokinius supažindinsime su pasirinkimo galimybėmis mokytis jau nuo kitų mokslo metų pagal profesinio mokymo programas, skatinsime mokantis kartu išnaudoti ir galimybes pačiam formuotis kvalifikaciją, įsidarbinimo ir karjeros perspektyvą.
Šiandien jau galiu pasidžiaugti, kad mokytojų, visų pedagoginių darbuotojų sutelktumo, bendradarbiavimo, kruopštaus darbo, tėvelių geranoriškumo, pagalbos ir nuoširdaus bendravimo su mokytojais dėka nuotolinio mokymo iššūkis priimtas ir įveiktas. Per trumpą laiką mokytojams teko išmokti dirbti įvairiose virtualiose mokymo aplinkose, pasirinkti vaizdo konferencijų, apklausų įrankius, nuspręsti, kokį pasirinkti internete skaitmeninį turinį pamokoms, kokiu būdu perduoti mokiniams, tėvams reikiamą informaciją, pateikti užduotis.
Po karantino sugrįšime į pasikeitusią mokyklą. Mes, mokytojai, įgiję naudingos patirties, per labai trumpą laiką patobulinę IT naudojimo kompetencijas, labiau pasitikintys savo gebėjimais, siekiantys pokyčių. Ši patirtis išplės mokymosi be sienų suvokimą, ją galėsime taikyti ir įprastomis sąlygomis, organizuojant namų mokymą atskiriems mokiniams pagal poreikį. Mokiniai sugrįš labiau pažinę save, įgiję daugiau savarankiško mokymosi įgūdžių, suvokę ir mokyklos aplinkos svarbą. Dabar jau dažnai girdime, kad pasiilgo mokytojų, auklėtojų, klasės draugų.