Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Jovitos Vainikevičiūtės nuotr.
Jurgita JablonskienėŠaltinis: Zarasų švietimo pagalbos tarnyba
Šiuo projektu siekiama sudaryti galimybes Zarasų rajono moksleiviams mokytis kitose erdvėse, gilintis į juos dominančią sritį, susipažinti su studijų galimybėmis šioje aukštojoje mokykloje, projektuoti savo karjerą dar mokyklos suole.
„Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas II–IV gimnazinių klasių mokiniams, kurio tikslas – pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo, praktinių įgūdžių lavinimas bei savo karjeros planavimas. Projekto metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU ŽŪA dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai.
I lygio programos metu moksleiviai susipažįsta su keturiomis mokslo kryptimis: verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų bei ekologijos. II lygio programoje moksleiviai pasirenka ir žinias gilina vienoje, labiausiai sudominusioje mokslo kryptyje: verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų ar ekologijos klasėje. VDU ŽŪA dėstytojai veda užsiėmimus, vadovauja laboratoriniams darbams bei konsultuoja komandas rengiant projektinį darbą, kurį jos turės pristatyti paskutinio susitikimo metu. Tik apgynus projektinį darbą, mokinys gauna pažymėjimą ir 0,5 konkursinio balo stojant į mokamą vietą VDU ŽŪA.
Šių metų gruodžio 6 d. VDU ŽŪA Inžinerijos fakulteto salėje įvyko pirmasis 2024–2025 m. projekto atidarymui skirtas susitikimas. Kartu su Akmenės, Biržų, Alytaus, Šakių rajonų gimnazistais dalyvavo ir devyniolika Zarasų rajono bendrojo ugdymo II–IV klasių moksleivių. VDU ŽŪA administracija pasveikino atvykusius projekto dalyvius, supažindino su projekto veiklomis bei naujovėmis. Po to dalyviai pasklido po VDU ŽŪA studentų miestelį, į rūmus ir fakultetus, kur jiems turėjo vykti užsiėmimai.
I lygio klasių moksleiviai dalyvavo keturiuose užsiėmimuose. Pirmajame, „Tarp meno ir gamtos: kaip gimsta žaliosios erdvės“, ne tik sužinojo, kas yra kraštovaizdis, kokį darbą atlieka kraštovaizdžio architektas, bet ir patys braižė jaunimo poilsiui skirtos zonos planą. Antrame užsiėmime „Kaip kukurūzo grūdas atsiskiria nuo burbuolės?“ aplinkosaugos inžinerijos dėstytojas teoriškai paaiškino ir praktiškai pademonstravo, kaip vyksta kukurūzo sėklų atskyrimas nuo burbuolės.
Trečiajame užsiėmime „Dronai, robotai ir jų panaudojimas“ mokiniai susipažino su mechanikos ir tvarumo inžinerijos specialistų darbu, iš arti pamatė dronus ir robotus ir aptarė jų savybes, valdymą, žemėlapių sudarymą. Paskutinis užsiėmimas „Pigmentai lapuose“ vyko Agronomijos fakulteto laboratorijoje: čia naudodamiesi spektrografu mokiniai komandomis tyrė gauto augalo pigmentų stiprumą.
II lygio moksleiviai pirmajame užsiėmime pasirinko temas projektiniam darbui, susipažino su projekto tikslu, uždaviniais ir rengimu. Kiekvienai projektą rengiančiai grupei buvo paskirtas kuruojantis dėstytojas. Vėliau dalyviai pagal pasirinktą sritį dalyvavo užsiėmimuose: „Ekonomikos anatomija“, „Finansai ir aplinka“, „Kosmoso technologijos žemės ūkio mašinų valdymui“, „Medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimai“, „Liofilizuota, šaldyta, džiovinta. Kas vertingiau?“, „Fiziologiniai procesai augaluose“, „Vandens ekosistemos pokyčiai“, „Ar genetinis pagerinimas išgelbės miškus?“, „Bioįvairovės pažinimas – langas į neatrastą pasaulį su mažiau baimių“.
Moksleiviai džiaugėsi įdomia ir turininga diena, sužinojo, pamatė, išbandė daug naujo. Vaikams patiko mokytis konkrečiai mokslo sričiai pritaikytose erdvėse, klausytis profesionalių pasirinktos srities dėstytojų, patiems atlikti eksperimentus, stebėti bandymus ir savo akimis pamatyti robotus bei dronus. Šiais mokslo metais dar ne kartą grįšime į VDU ŽŪA.