PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Sausio 22 d. 14:08

„Žaliojoje savaitėje“ Lietuva akcentuoja Šimtmetį

Marijampolė

Rita LižaitytėŠaltinis: Etaplius.lt


26971

Minėdama akturtos valstybės 100-ąsias metines Lietuva tarptautinėje maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės mugėje „Žalioji savaitė“ savo stende rengia Šimtmečio puotą. Kitų šalių atstovai lankytojus vilioja autentiškais skanėstais, suvenyrais, augalais.


Foto galerija:

img-4977.jpg
img-5014.jpg
img-5020.jpg
img-5077.jpg
img-5079.jpg
img-5098.jpg
img-5111.jpg
img-5148.jpg
img-5149.jpg
img-5216.jpg

83 kartą Berlyne vykstančioje parodoje Lietuva dalyvauja 16 kartą. Kadangi šie metai Lietuvai ypatingi, tai atsispindi ir šalies stende. Jame – geriausi ir kokybiškiausi autentišką šalies kultūrinį ir kulinarinį paveldą atspindintys maisto produktai, rankų darbo papuošalai, džiovintų augalų puokštės.

Tūkstančiams parodos lankytojų sausainius „Grybukai“ ir šakočius pristato L. Sadauskienės individuali įmonė, kuri pastaruosius čia ir kepa. Čia besilankantiems daugiausia vokiečiams ir užsienio svečiams Lietuvos stende siūloma paragauti trijų rūšių tradicinio kaimiško alaus, įsigyti naminės giros, sveikuoliškų sausainių, Žilių šeimos ekologinio ūkio mėsos gaminių. Atsivežta ir šimtalapių, duonos su įvairiais pagardais, medaus, gardinto šaltyje džiovintomis uogomis. Kultūrinio paveldo pristatymui pasirinkti žalvariniai papuošalai, verbos, moliniai ąsočiai, tautiniais rūbais dabintos lėlės.

Olandai šiemet skendi gėlių plantacijose ir vilioja skirtingo skonio bei rūšių sūriais. Prancūzai pjausto vytintą dešrą, pilsto vyną, duoda ragauti marinuotų alyvuogių, italai vilioja ledais ir šokoladu bei sūriu, indai siūlo rinktis iš gausybės skirtingų rūšių prieskonių, smilkalų. Švedai atsivežę silkės, čekai – statines alaus. Japonai suka sušius, rusai pilsto degtinę, airiai demonstruoja barų kultūrą, lenkės lipdo koldūnus, suomiams atstovauja Kalėdų Senelis.

Ypatingą statusą šių metų parodoje turi Bulgarija. Ji – šalis partnerė, todėl jos ekspozicija išdėstyta 1200 kv. metrų ploto stende, o Lietuva save pristato 262 kv. metrų ploto paviljone. Bulgarijos stende puikuojasi jos pasididžiavimas – vaisiai, daržovės, jogurtas, sūriai, mėsos produktai, desertai, vietinis vynas. Ryškiausiai pristatomas bulgarų žemės ūkio produktas – rožių aliejus, kuriuo kvepia visas šalies paviljonas. Šis aliejus – neatsiejama geriausių kvepalų sudedamoji dalis, yra naudojamas ir kosmetikos produktams, todėl aplink būriuojasi nemažai dailiosios lyties atstovių.

Žemės ūkio ministro Broniaus Markausko teigimu, dalyvavimas tokiose parodose šalims atveria galimybę ne tik pristatyti save, savo produktus Vokietijai, pasaulio rinkai. Anot jo, tai ir galimybė vienoje vietoje susitikti su daugybės skirtingų šalių valdžios atstovais, ministrais ir politikais. Šios parodos metu ministras sakė jau spėjęs susitikti su Omano atstovu, kuris Lietuvai pateikė verslo pasiūlymą – pakvietė pasinaudoti jų šalimi kaip tarpine stotimi, iš kurios būtų galima organizuoti eksportą į kitas Rytų šalis. B. Markauskas teigė kalbėjęsis ir su Japonijos atstovais, su kuriais aptarė lietuviškos produkcijos eksporto galimybes, sutarė apsikeisti augalais. Stelmužės ąžuolo klonai keliaus į Japoniją, sakuros – į Lietuvą.