Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Trečiadienį Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius susitiko su Vilniaus viešojo transporto atstovais aptarti viešojo transporto būklę Vilniuje. Nors Vilniaus viešojo transporto vairuotojai pusantros savaitės mitingavo prie miesto savivaldybės pastato, reikalaudami didesnių atlyginimų ir geresnių darbo sąlygų, meras tikino esą viešojo transporto sąlygos Vilniuje nuolatos gerėja. Algų skirtumai tarp vairuotojų siekia 70 proc., tad „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius žada kelti algas naujiems vairuotojams, ilginti pertraukas.
„Noriu pasidžiaugti rezultatais, kuriuos turim. Iššūkiai su pandemija tikrai nemaži (...). Nepaisant to, finansinė situacija yra stabili, nes mes, kaip savivaldybė, mokam kas priklauso laiku, vairuotojai gauna atlyginimus, tie laikai net užmaršty“, – žurnalistams kalbėjo R. Šimašius.
„Parkas atnaujinamas – trys ketvirtadaliai autobusu važinėja nauji, penktadalis troleibusų irgi nauji. Atnaujinimai vyksta toliau, darbo sąlygos gerėja. Siekiam, kad sąlygos vairuotojams gerėtų toliau, o pasitenkinimas miestiečių irgi būtų geresnis“, – pridūrė meras.
Meras taip pat pasidžiaugė, kad miestiečių įvertinimas dar niekada nebuvo toks geras: šiuo metu jis siekia 8 iš 10 balų.
R. Šimašius taip pat minėjo, kad vairuotjojų darbo sąlygoms gerinti savivaldybė neseniai skyrė daugiau nei 700 tūkst. eurų.
„Labai gerai žinome, ko reikia ir klientams, ir vairuotojams. Klientams reikia naujų transporto priemonių ir kad jie būtų patogiai aptarnaujami, o vairuotojams reikia gerų darbų sąlygų ir kad uždirbtų ne tik tie, kurie dirba 30-40 metų ir dirba viršvalandžius, bet ir tie kurie ką tik prisijungė ir tiesiog gerai aptarnauja klientus“, – teigė meras.
Daugiau lėšų atlyginimams ir ilgesnės pertraukos
„Vilniaus viešasis transportas“ direktorius D. Aleknavičius apgailestavo, kad įmonė apie darbuotojų streikus ir nepasitenkinimą išgirsta iš žiniasklaidos ir teigia, kad daug informacijos apie tai neturi.
Direktorius spaudos konferencijoje atskleidė, kad Vilniaus viešajame transporte atskirtis tarp ilgą darbo stažą turinčių ir naujų vairuotojų didelė – skirtumas tarp jų atlyginimų kartais gali viršyti 70 proc.
D. Aleknavičius pateikė pakeitimus, kuriuos jo vadovaujama įmonė ketina priimti siekiant pagerinti darbo sąlygas visiems įmonės vairuotojams. Pasak jo, nuo rugsėjo pirmos numatytas 2 ir 3 klasės vairuotojų algų kėlimas. Tam įmonė ketina skirti apie 740 tūkst. eurų per metus.
Spalio mėnesį žadama paleisti bandomuosius maršrutus. Laikydamiesi jų, vairuotojai turės 45 minučių pietų pertrauką, vietoj dabartinių 30 minučių.
„Taip nutinka spūstys ir kiti nenumatyti atvejai, kai vairuotojams neužtenka tų 30 minučių papietauti. (...) Ieškome sprendimo dėl grafikų sudarymo ir galiu pasakyti, kad jau nuo spalio 4 d. paleidžiame bandomuosius maršrutus dalyje maršrutų, numatydami ilgesnes pietų pertraukas, kad tam tikrais nenumatytais atvejais, atsitikus ar spūsčiai, ar avarijai, vairuotojui liktų ne mažiau kaip 30 minučių pietų pertraukos“, – teigė D. Aleknavičius.
Bandomajame projekte iš pradžių turėtų dalyvauti 5 vairuotojai.
ELTA primena, kad Vilniaus viešojo transporto vairuotojai keletą dienų pusantros savaitės mitingavo prie miesto savivaldybės pastato, reikalaudami didesnių atlyginimų ir geresnių darbo sąlygų.
ELTA