Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Vyriausybės posėdyje trečiadienį bus svarstomas Susisiekimo ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo siekiama optimizuoti viešųjų keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugų teikimą - tose maršrutų dalyse, kuriose važiuoja daugiausia keleivių, juos vežtų traukiniai, o likusiose maršrutų dalyse, kuriose lieka mažai keleivių, vežtų autobusai.
Pasak Susisiekimo ministerijos, 2018 m. sausio-balandžio mėnesiais traukiniais važiavo 1,512 mln. keleivių, t.y. 11,1 proc. daugiau keleivių nei tą patį 2017 m. laikotarpį. Vis dėlto, nepaisant didėjančio keleivių, važiuojančių traukiniais, skaičiaus, viešųjų keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugų nuostolingumas keleivių vežimo traukiniais reguliariojo vietinio susisiekimo maršrutuose 2018 m. gali siekti 34 mln. eurų.
2017 m. duomenimis, vidutinis keleivių skaičius traukinyje siekė 35 proc. Daugelis keleivių važiuoja ne visą maršrutą, todėl keleivių skaičius traukinyje tam tikrose maršruto dalyse būna dar mažesnis.
„Toks keleivių vežimo būdas, kai kelionės traukiniu derinamos su pavėžėjimu autobusu, yra įprastos Vakarų Europos šalyse. Naują keliavimo būdą Lietuvoje siūlome atsižvelgdami į gerąją užsienio valstybių patirtį. Vežant kombinuotuoju būdu, traukiniai ir autobusai skirtinguose vieno maršruto ruožuose būtų pasirenkami optimaliai pagal tikėtiną keleivių srautą, taip užtikrinant patogias sąlygas keleiviams ir taupant valstybės lėšas“, - sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Taip pat siūloma nustatyti pareigą viešąsias kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugas ketinančiai teikti geležinkelio įmonei užtikrinti, kad būtų sukurta bendra keleivių informavimo ir bilietų sistema, sudarytas bendras traukinių ir autobusų tvarkaraštis. Jame turi būti pateikta informacija apie traukinio ir kelių transporto priemonės išvykimo iš ir į geležinkelio stotį data ir laikas.
Atkarpoje Vilnius-Ignalina keleiviai būtų vežami traukiniu, o Ignalina-Visaginas - autobusu. Taip pat keleivių pervežimas būtų vykdomas ir atkarpose Vilnius-Varėna ir Kaunas-Kazlų Rūda, kuriose keleiviai būtų vežami traukiniu, o atkarpose Varėna-Marcinkonys ir Kazlų Rūda-Kybartai - autobusais.
Planuojama, kad patvirtinus įstatymo projektą kompensacijos, skiriamos geležinkelio įmonės nuostoliams, patirtiems teikiant viešąsias keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas, poreikis sumažėtų ne mažiau kaip 1,27 mln. eurų per metus. Ateityje šis įstatymo projektas dar bus svarstomas Seime.
ELTA