Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA
Kaip aiškina šias Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisas Seimui pateikę parlamentarai Andrius Kupčinskas, Gintautas Paluckas, Kazys Starkevičius, Romualdas Vaitkus, Ieva Pakarklytė, nustačius privalomą biodegalų kiekį transporto sektoriuje būtų skatinamas didesnis žaliojo kuro naudojimas.
Be to, anot siūlymų iniciatorių, pakeitus biodegalų kiekio bendroje rinkai tiekiamų degalų dalyje skaičiavimą pagal ES teisę, būtų suvienodinti degalų tiekėjų ir Lietuvos institucijų deklaruojami duomenys, mažinamas iškastinio kuro vartojimas ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos.
Siekiama, kad 2030 metais atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje, lyginant su bendru galutiniu energijos suvartojimu jame, sudarytų ne mažiau kaip 15 proc.
Todėl Energetikos ministerija siūlo projektą tobulinti ir numatyti, kad degalų tiekėjai kasmet užtikrintų visų rūšių degalų iš atsinaujinančių išteklių tiekimą, neapsiribodami vien tik degalų ir biodegalų mišiniais. Ministerija rekomenduoja tai nustatyti pagal į bendrą rinkai tiekiamų degalų dalį įtrauktų biodegalų energetinę vertę.
Be to, ministerija siūlo įstatymo įsigaliojimą perkelti į 2025 metų sausio pradžią, kai ir yra pradedami skaičiuoti ateinančių kalendorinių metų degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių tiekimo įpareigojimai.