PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Sausio 22 d. 20:50

Vyrai linkę netaupyti duonai ir kiti Lietuvos gyventojų apsipirkinėjimo įpročiai

Lietuva

Etaplius.LTŠaltinis: Pranešimas spaudai


257114

Sutaupyti nori beveik visi – vos 4 proc. Lietuvos gyventojų teigia niekada nesekantys maisto prekių parduotuvių pasiūlymų bei akcijų. Penktadalis apklaustųjų tai daro dažnai, o labai dažnai ir visada akcijų ieško net 76 proc. žmonių. Tokie rezultatai paaiškėjo vienos parduotuvės užsakymu bendrovės „Norstat" sausio mėnesį atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų apklausos metu.

TOP 3 argumentai, renkantis maisto produktus

Į klausimą, kas renkantis maisto produktus žmonėms yra svarbiausia, dažniausiai pasikartojantis atsakymas buvo kaina. Jį pasirinko net 82 proc. apklaustųjų. Toliau eilėje rikiuojasi produkto sudėtis, kuri svarbi dviem iš trijų apklaustųjų, trečioje vietoje – produkto kilmės/gamintojo šalis. Į ją dėmesį atkreipia 31 proc. respondentų.

Įdomu tai, kad produkto kilmės šalis žmonėms vis svarbesnė tampa su amžiumi. 18-34 metų amžiaus grupėse produkto kilmė aktuali vos 16 proc. apklaustųjų, 35-54 metų amžiaus grupėse susidomėjimas auga iki 30 proc. Vyresniems nei 65-eri amžiaus žmonėms produkto kilmės šalis yra svarbiausia kas antram respondentui.

„Lidl Lietuva" pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė teigia, kad vartotojams produktų kilmės šalis svarbi dar ir dėl to, kad jie itin vertina lietuvišką produkciją. „Reaguodami tiek į žmonių norus, tiek į aukštą Lietuvos gamintojų produkcijos kokybę, parduotuvėse visada siūlome platų lietuviškų prekių pasirinkimą. Kepinių ir šviežios mėsos segmente kas antras produktas yra lietuviškas, pieno, grietinės ir varškės produktų net 63 proc. yra vietinės gamybos, o lietuviška duona sudaro net 90 proc. viso mūsų duonos asortimento", – sako I. Čiužienė.

Apsipirkimas prasideda dar namuose

Siekdami sutaupyti Lietuvos gyventojai į apsipirkimą žvelgia rūpestingai ir jam ruoštis pradeda dar namuose. Du iš trijų apklaustųjų teigia, kad į parduotuvę ateina su pirkinių sąrašu. Tiesa, nors 9 proc. žmonių apsiperka griežtai tik pagal sąrašą ir kitų produktų nė nestebi, tačiau net 59 proc. apklaustųjų įvardijo, kad nors apsipirkinėja pagal sąrašą, bet atsižvelgia ir į tuo metu parduotuvėje esančias kainas bei akcijas.

Apklausoje buvo tiriami ne tik apsipirkinėjimo įpročiai ir taupymo metodai, bet ir produktai, kuriems žmonės taupyti nelinkę. Vis dėlto, į klausimą kokioms maisto produktų kategorijoms tikrai netaupytumėte, beveik pusė apklaustųjų atsakė, kad taupytų visoms kategorijoms.

Trečdalis žmonių išskyrė dvi kategorijas: vaisius ir daržoves bei mėsą ir žuvį, kaip tokias, kurioms netaupytų. Trečioje vietoje pieno produktai, kuriems netaupytų kas penktas apklaustasis. Šis apklausos klausimas atskleidė dar vieną netikėtą pjūvį: duonai ir kepiniams vyrai linkę netaupyti beveik dvigubai dažniau nei moterys.

Pirkinių krepšeliuose – privačių prekės ženklų produktai

Privatūs prekės ženklai – tai tokie produktai, kurių gamybą užsako patys prekybos tinklai, ir dėl to jų galima rasti išskirtinai tik tų tinklų parduotuvėse. Pavyzdžiui, „Lidl" savo pirkėjams siūlo tokius privačius prekės ženklus kaip „Pilos" pieno produktai ar „Pikok" etiketę turintys mėsos produktai.

Apklausa rodo, kad privačiais prekės ženklais pažymėtus produktus perka kas antras Lietuvos gyventojas, o dalis jų teigia tai darantys kiekvieno apsipirkimo metu. Visai privačių prekės ženklų nurodo neperkantys vos 6 proc. apklaustųjų.

„Tiekdami savo privačių prekės ženklų produktus, mes įdedame daug darbo, kad užtikrintume aukštą kokybę už gerą kainą. Savo gamintojams ir tiekėjams keliame aukštus kokybės reikalavimus, o kartais – ir aukštesnius nei numato Europos Sąjunga. Džiaugiamės, kad mūsų pirkėjai tą pastebi ir įvertina. Privačiais prekės ženklais pažymėtus produktus jie ne tik išbando, bet ir pradeda vartoti reguliariai, nes visuomet išlaikome aukštos kokybės ir geros kainos santykį", – pasakoja I. Čiužienė.