Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS
Vilniaus meras Valdas Benkunskas teigė, kad sostinės viešojo transporto parkas tokiu mastu atnaujinamas pirmą kartą istorijoje.
„Dar džiugiau, kad tas parkas atnaujinamas būtent troleibusų pirkimu. Kalbant apie miesto tvarumą, miesto žalumą, labai svarbu, kad mūsų viešasis transportas rodytų pavyzdį visai kitai judėjimo sistemai ir taptų neutralaus klimato siekio pavyzdžiu“, – spaudos konferencijoje pirmadienį sakė V. Benkunskas.
Didžiąją dalį troleibusų pirkimui reikalingų lėšų – iki 38,23 mln. eurų – su partneriais paskolino Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB). Pats bankas skolina iki 30,58 mln. eurų savo lėšų, dar iki 7,65 mln. eurų suteikė Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas. Dar 10 mln. eurų bendrovė VVT turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos.
VVT vadovas Darius Aleknavičius BNS teigė, kad dėl likusios troleibusų įsigijimui reikalingos lėšų dalies šiuo metu taip pat deramasi su ERPB.
Pirmieji nauji „Škoda“ troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasaros pabaigoje, o likę – 2025-ųjų pirmoje pusėje. Vieno troleibuso kaina siekia beveik 575 tūkst. eurų.
Miesto meras pabrėžė, kad Vilniaus viešojo transporto sistemoje troleibusai vis dar išlieka svarbūs – anot V. Benkunsko, pasaulinė praktika rodo, kad ši transporto priemonė nėra pasenusi.
„Yra daug pasaulio žymių, garsių ir pažangių miestų, kurie irgi investuoja į šitą technologiją, ir Vilnius turėdamas kontaktinį tinklą, turėdamas susiklosčiusį maršrutų tinklą tikrai mato perspektyvoje troleibusų sistemą kaip labai svarbią miesto judumo sistemos dalį“, – teigė V. Benkunskas.
„Nuo kitų metų miestas pradės labai stipriai keistis, nes mes nebeturėsime to senojo paveldo. Senosios, dažnai ir papuvusios „Škodos“ bus keičiamos naujomis „Škodomis“, ir mes turėsime kokybinį šuolį, kurio Vilnius yra nusipelnęs jau seniai“, – pridūrė Vilniaus meras.
Pasak D. Aleknavičiaus, renkantis tiekėją atsižvelgta ne tik į troleibusų kainą, bet ir į elektros suvartojimo bei priežiūros kaštus.
„Turėjome labai konkurencingą pirkimo procesą ir gavome vieną geriausių kainos pasiūlymų regione. Tai apie 10 proc. mažesnė kaina, palyginti buvusiomis ankstesniuose konkursuose Rytų Europoje“, – teigė D. Aleknavičius.
„Konkurso metu atsižvelgta ne tik į kainą. Vertinome visas bendras išlaidas, įskaitant elektros vartojimą, aptarnavimą, garantiją ir kita“, – pridūrė VVT vadovas.
„Škoda Group“ komponentų ir autobusų mobilumo prezidentas Petras Novotny teigė, kad kompanija užtikrins būtiną įsigytų troleibusų priežiūrą.
„Mes suteiksime būtinas aptarnavimo paslaugas, pristatysime būsimus produktus. Mums svarbiausia ilgalaikė partnerystė“, – pridūrė „Škoda Group“ atstovas.
V. Benkunskas teigė, kad Vilniaus savivaldybė ir toliau investuos į troleibusų kontaktinio tinklų atnaujinimą bei viešajam transportui skirtų eismo juostų plėtrą.
„Tai leis mums pasiekti palaipsniui bendrojo tikslo, kad viešasis transportas taptų kuo labiau patrauklus mūsų miestiečiams ir miesto svečiams, kad savanoriškai daug kas atsisakytų asmeninių automobilių ir judėtų į savo kelionės tikslus naudodamiesi viešuoju transportu“, – teigė V. Benkunskas.
„Tai norime padaryti ne prievartos būdu, kažkaip nepatoginant automobilių judėjimą, bet gerinant viešojo transporto kokybę“, – pridūrė sostinės meras.
VVT šiemet skelbs dar vieną – 68 triašių troleibusų pirkimo konkursą. Tokiu būdu iki 2026 metų iš viso bus įsigyti 159 troleibusai.
VVT vis dar naudoja 160 „Škoda“ troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai. Bendras visų sostinės troleibusų amžiaus vidurkis dabar siekia apie 23 metus.
Planuojama, kad Vilnius iki 2026 metų atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis jų amžius sieks kiek daugiau nei dvejus metus.
Šiuo metu VVT turi 649 transporto priemones: 397 autobusus ir 252 troleibusus.