Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: BNS
Iškilmingoje terminalo atidarymo ceremonijoje šiauriniame Vilhelmshafeno uoste, be O. Scholzo, taip pat dalyvavo ekonomikos ministras Robertas Habeckas (Robertas Habekas) ir finansų ministras Christianas Lindneris (Kristianas Lindneris), parodę, kokiais svarbiais Vokietija laiko kelis naujus SGD terminalus, kuriuos ji skuba pastatyti po Rusijos invazijos į Ukrainą.
Terminalai statomi vyriausybei siekiant išvengti energijos deficito, dėl kurio grėsmės taip pat buvo laikinai įjungtos senosios nafta ir anglimis kūrenamos elektrinės bei iki balandžio vidurio pratęstas trijų paskutinių Vokietijos atominių elektrinių, kurias buvo planuota išjungti šių metų pabaigoje, veikimas.
Praėjus kelioms dienoms po to, kai Rusijos pajėgos vasario pabaigoje įsiveržė į Ukrainą, O. Scholzas paskelbė, kad vyriausybė nusprendė skubiai pastatyti pirmus du SGD terminalus.
„Kai mes sakėme, kad, pavyzdžiui, toks terminalas čia, Vilhelmshafene, turėtų būti pastatytas jau šiais metais, daugelis sakė, kad tai neįmanoma, kad mums nepavyks, – sakė kancleris per šeštadienį surengtą ceremoniją. – Tačiau įvyko priešingai.“
Terminalui reikalinga infrastruktūra uoste buvo galutinai įrengta prieš mėnesį, o laivas su specialia įranga – vadinamasis SGD laivas-saugykla su išdujinimo įrenginiu (FSRU) – uoste prisišvartavo ketvirtadienį, atgabenęs 165 tūkst. kubinių metrų SGD.
Ekonomikos ministerija pranešė, kad išjudinimas turėtų būti pradėtas artimiausiomis dienomis, o „reguliariai veikti“ terminalas pradės sausį.
Šią žiemą numatoma atidaryti dar du terminalus, o kitą žiemą jau veiks dar trys terminalai.
O. Scholzas pareiškė, kad jų bendras pajėgumas bus „gerokai didesnis“ už pusę rusiškų dujų kiekio, kuris dujotiekiais buvo patiektas praėjusią žiemą.
Planavimo procesai Vokietijoje neretai užsitęsia ir tai kelia nemažai rūpesčių.
Tad O. Scholzas šeštadienį paskelbė, jog „dabar tai yra naujas vokiškas greitis, kuriuo mes vystome savo infrastruktūrą“.
„Tai gera diena mūsų šaliai ir geras ženklas visam pasauliui, kad Vokietijos ekonomika galės išlikti stipri, gaminti ir spręsti šią problemą“, – pareiškė jis.