Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Sauliaus Žiūros nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai pateikti siūlymai, kurie pakeistų rezervuotų automobilių stovėjimo vietų tvarką ir padidintų bendrajam naudojimui skirtų vietų skaičių. Įvedant naujoves siekiama, kad esant būtinybei automobiliu atvykti į centrinę miesto būtų patogu.
Stovėjimo vietų pokyčiai
Vilniaus miesto savivaldybės Taryboje pateiktas siūlymas svarstyti dėl gatvių raudonųjų linijų ribose vystytojų įrengiamų norminių parkavimo vietų (gatvių raudonosios linijos – ribos, kuriose išdėstomi gatvių elementai: važiuojamoji dalis, parkavimas, želdiniai, pėsčiųjų ir dviračių takai). Iki šiol asmenys (NT vystytojai), savo lėšomis įrengę automobilių stovėjimo vietas už jų valdomo sklypo ribų gatvių raudonosiose linijose, jas neatlygintinai eksploatuodavo (vietos būdavo rezervuotos), kol išnaudodavo į vietų įrengimą investuotą sumą. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ siūlymu siekiama suvienodinti reikalavimus su statybos techniniu reglamentu ir naujai įsigaliojusiu Bendruoju planu, todėl šios vietos būtų iškart perduodamos miestui bendram naudojimui. Šiuo pakeitimu siekiama didinti automobilių stovėjimo vietų skaičių mieste, kad gyventojams bei miesto svečiams rasti vietos parkavimui būtų lengviau.
Taip pat siūloma keisti stovėjimo tvarką prie valstybinių institucijų ir nustatyti kriterijus, pagal kuriuos būtų peržiūrimas rezervuotų vietų skaičius. Jei taryba pritars, dalis kelio ženklų „Rezervuota“ bus pakeisti į trumpalaikiam stovėjimui skirtų vietų ženklus. Bendrojo naudojimo vietomis 2 valandas nemokamai galėtų naudotis gyventojai ar svečiai, atvykę į institucijas, kurių nemažai centrinėje miesto dalyje.
„Naujoje tvarkoje bus numatyta, kiek vietų reikalinga konkrečiai įstaigai, ir kiek galima pertvarkyti bendram naudojimui“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintaras Macijauskas.
Taip pat, atsižvelgiant į gyventojų prašymus, koreguojamos vietinės rinkliavos esamų zonų ribos ten, kur susijungia aukštesnio ir žemesnio įkainio rinkliavos zonos, taip siekiant suteikti daugiau laisvų vietų gyventojams. Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas (Manufaktūrų kvartalas, Šnipiškių kvartalas) bei su rinkliavos zonomis besiribojančias teritorijas (Rasų kolonija, teritorija nuo Rinktinės iki Tuskulėnų gatvės).
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti pagrindines gatves ir jų prieigas tuo atveju, jeigu jos tvarkomos/sutvarkytos rekonstruojant ar humanizuojant, jose įrengiamos/įrengtos sutvarkytos parkavimo vietos, šalia jų vykdoma komercinė veikla, skatinanti trumpalaikį parkavimą.
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti šias sutvarkytas/humanizuotas ir komercializuotas gatves ir jų prieigas: Antakalnio, Žirmūnų, Minties, S. Žukausko, J. Kubiliaus, Žygio, Lakūnų ir Pelesos.
Metiniai leidimai motociklams
Dar viena Tarybai siūloma naujovė – atsirastų galimybė motociklų vairuotojams įsigyti metinį motociklo stovėjimo leidimą. Siekiama, kad tokios galimybės skatintų motociklų naudojimą, nes jų judėjimas mieste gali prisidėti prie spūsčių mažinimo. Šis metinis leidimas galiotų tik raudonojoje, geltonojoje ir žaliojoje rinkliavos zonose. Trumpalaikio galiojimo rinkliavos galimybės išlieka (taikomas toks pats tarifas, koks ir automobiliams).
„Į centrinę miesto dalį, kuri patenka į mėlynąją rinkliavos zoną, skatiname atvykti darniomis transporto priemonėmis – viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukais ar tiesiog pėsčiomis, o kitose rinkliavos zonose siūlytume įsigyti metinį motociklo stovėjimo leidimą“, – sako G. Macijauskas.
Šie siūlymai pateikti balandžio 27 dieną vykusioje Vilniaus miesto savivaldybės Taryboje, galutinį sprendimą Tarybas priims kitame posėdyje, po svarstymų atskiruose komitetuose.