Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Edvard Blaževič nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Pasaulį jau metus laiko parklupdęs laikantis COVID-19 greičiausiai yra labai sąmoningas ir neplinta viešajame transporte, bando juokauti keletas vilniečių, besinaudojančių viešuoju transportu. Anot jų, tokio požiūrio greičiausiai laikosi sostinės valdžia, kurią demaskuoja sausakimši piko metu važinėjantys troleibusai.
Keli sostinės gyventojai atkreipė portalo dėmesį į išties gan prieštaringą situaciją – parduotuvėse ir kitur reikalaujama laikytis „socialinės distancijos“, dalis verslų apskritai užsidarę, kad tik virusas neplistų, tačiau Vilniuje įlipus į troleibusą kartais gali pagalvoti, kad atsidūrei šventoje vietoje, kurią nelabasis COVID-19 aplenkia iš tolo. Tokioje vietoje visi kaip senais ikikarantininiais laikais grūdasi pečiais taip, lyg apie socialinį atstumą niekad nebūtų girdėję.
Pasak dviejų vilniečių, jie pastebėjo, kad tokia situacija dėsningai kartojasi rytinio ir vakarinio pikų metu, kai žmonės bando spėti 8 ar 9 val. ryto į darbą, taip pat po 17 valandos, kai daugelis patraukia namo. Pašnekovai išskyrė du troleibusų maršrutus – iš stoties rajono į studentų meką Saulėtekį ir atgal važiuojantį 2 maršruto troleibusą, taip pat iš Pašilaičių į stotį važiuojantį 7 maršruto troleibusą. Anot vilniečių, būtent šiuose troleibusuose darbo dienomis, važiuojant į darbą ar į namus po darbo, dažnai galima pasijusti suspaustam kaip silkei statinėje.
Kad nuo sostinės pakraščio per kelis miegamuosius rajonus ir Vilniaus centrą iki stoties 7 maršrutu vinguriuojantys troleibusai rytais išties talpina tokius keleivių kiekius, dėl kurių greičiausiai bet kurią parduotuvę ar verslą valdžia uždarytų, baimindamasi koronaviruso židinio, savo akimis įsitikino ir šio straipsnio autorius. Vilniečiai pridūrė, kad panašią situaciją teko pastebėti ir 53 maršruto, vingiuojančio nuo stoties per centrą iki Fabijoniškių, autobusuose.
Anot keleivių, situacija dar prastesnė dėl to, kad karantino metu viešasis transportas Vilniuje ėmė kursuoti rečiau. Todėl rytinėje stotelėje į darbą skubantys vilniečiai, net ir matydami, kad troleibuse darosi ankšta ir greičiausiai teks su pakeleiviais dalytis bakterijomis ir mikrobais, vis tiek lipa ir spraudžiasi vienas prie kito, nes, kol sulauksi kito troleibuso, pavėluosi į darbą.
Taikosi prie situacijos
Sostinėje viešąjį eismą prižiūrinčios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė Alfa.lt paaiškino, kokia situacija yra šiuo metu ir kokiomis priemonėmis ji valdoma. Anot M. Bielinytės, artėjant pavasariui ir krentant COVID-19 susirgusiųjų skaičiams, keleivių daugėja, tačiau keliautojų srautai vis dar dvigubai mažesni, nei buvo ikipandeminiu laikotarpiu.
„Keleivių srautus viešajame transporte stebime kasdien ir pagal tai organizuojame autobusų ir troleibusų judėjimą. Naujausi duomenys rodo, kad keleivių pamažu daugėja, tačiau nežymiai. Šiuo metu viešuoju transportu vis dar atliekama apie 60 proc. mažiau kelionių per dieną lyginant su laikotarpiu prieš karantiną.
Jei fiksuojame maršrutus ir stoteles, kuriose keleivių daugiau ir dėl to sudėtingiau laikytis atstumo, pritaikome tvarkaraščius, transporto priemonių talpą. Tai darome viso karantino metu nuo pat pirmosios pandemijos bangos. Be to, intensyviausiose stotelėse, kuriose keleivių daugiausia, srautus rotuodamiesi koordinuoja viešojo transporto keleivių kontrolieriai. Jie stebi autobusų ir troleibusų užpildymą, prireikus paprašo keleivių palaukti kitos transporto priemonės, taip pat primena apie kaukių dėvėjimą. Prašome ir pačių keleivių sąmoningumo. Jei transporto priemonė, pavyzdžiui, piko metu pilnesnė, palaukite kito autobuso ar troleibuso. Jų kursavimą pritaikome pagal keleivių srautus, o piko metu, natūralu, transporto priemonės važiuoja dažniau“, – nurodė komunikacijos vadovė.
M. Bielinytė taip pat pažymėjo, kad, norint išvengti grūsčių, keliones planuotis pravartu iš anksto, o ieškant mažiau apkrautų maršrutų gali praversti speciali programa, kurioje galima patikrinti, kur didžiausi keleivių srautai.
alfalt-logo-skaidrus.png