Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Organizatorių nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
Anot Lietuvos oro uostų atstovų, svarbiausias naujojo išvykimo terminalo projekto tikslas yra galimybių aptarnauti didesnį keleivių skaičių didinimas, taip pat naujame terminale bus siekiama diegti inovacijas, kurios padėtų keliautojų patirtį padaryti dar sklandesne, o oro uosto operacijose užtikrinti didesnį efektyvumą.
Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – iki 2400 keleivių per valandą.
„Aviacijai perėjus iš atsigavimo į augimo fazę, investicijos į naująjį Vilniaus oro uosto terminalą tiesiog būtinos. Naujasis terminalas pagrindiniame Lietuvos oro uoste leis aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių ir – net neabejoju – pakels oro uosto paslaugų kokybės standartą į kitą lygį. Jį pastačius kartu atsivers galimybės rekonstruoti ir senąjį pastatų kompleksą“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kartu su naujojo terminalo statyba bus vykdoma ir priešais Vilniaus oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, žymiai pralaidesnė transporto schema.
„Esame svarbaus pokyčio visai Lietuvos aviacijai centre. Galimybės aptarnauti daugiau orlaivių, daugiau keleivių – tiesiogiai siejasi su mūsų ateities perspektyvomis būtų lyderiais regione, o tai reiškia pereiti į kitą kokybinį lygmenį ir konkuruoti dėl platesnės skrydžių geografijos visoje šalyje. Visas šis projektas susideda iš daugelio pokyčių – tai ne tik statybų projektas, bet ir inovacijų oro uostuose diegimo platforma, kurioje pagaliau galėsime pritaikyti moderniausias technologijas oro uostų efektyvumui didinti ir keleivių patogumui. Tai be jokios abejonės pats svarbiausias visų Lietuvos oro uostų projektas artimiausiems keliems metams, kuriam dedikuojame daug savo vidinių resursų“, – komentuoja laikinasis Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas.
Anot vadovo, šis naujasis terminalas iš esmės padės pagrindą buvusių Vilniaus oro uosto terminalų plėtros klaidų taisymui ateityje – ankstesni terminalai buvo plečiami į aerodromo pusę, o ne lygiagrečiai visai oro uosto teritorijai.
Pastačius šį keleivių terminalą, bus atnaujinami ir konvertuojami senieji terminalai, plėtra ir modernizacija planuojama etapais.
Pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai priduoti bagažą specialiuose terminaluose. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai, antrajame aukšte bus įkurtos saugumo patikros zonos ir išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams.
Naujasis pastatas bus A++ energinės klasės ir turės tarptautinį „BREEAM Good” sertifikatą, kuris įrodo ne tik projekte naudojamus inovatyvius sprendimus, bet ir darnų požiūrį į statybų procesą.
„Vertiname galimybę įgyvendinti Lietuvai svarbius projektus. Esame tikri, kad sukaupta patirtis statant sudėtingus statinius, įskaitant mūsų įgyvendintą Vilniaus oro uosto VIP terminalo statybos projektą, svariai prisidės prie sėkmingo naujojo terminalo statybų įvykdymo“, – teigia „Eikos statyba“, pagrindinio projekto rangovo, vadovas Almantas Čebanauskas.
Naujasis terminalas statomas tarp VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo keleivių terminalo. Bendra rangos pirkimo vertė – 41,5 mln. Eurų (be PVM).