Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
ELTAŠaltinis: ELTA
Pasak Lietuvos oro uostų atstovų, 2025 m. sausio 11 d. organizuojamas masinis testavimas yra vienas svarbiausių etapų prieš naujojo terminalo startą ateinantį vasarį.
„Po daugybės vidinių derinimų ir mažesnės apimties testavimų, pirmą kartą vykdysime ir taip vadinamą masinį testavimą: daugiau negu tūkstantį testuotojų pakviesime pasijusti tarsi tikrais keleiviais, kurie išvyksta iš naujojo terminalo. Testavimas imituos įprastą oro uosto veiklą, o jo dalyviai turės atlikti visus skrydžio registracijos, bagažo atidavimo ir saugumo patikros žingsnius, tik realybėje jie kol kas nesės į orlaivius ir niekur neišskris“, – sako Lietuvos oro uostų Operacijų vadovas Valdas Stropus.
Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis atkreipia dėmesį, toks testavimas rengiamas atsižvelgus į gerąsias tarptautines praktikas.
„Per šį procesą paaiškės, ar technologijos veikia taip, kaip tikimės, kai į kelis skrydžius vienu metu atvyksta ir registruojasi šimtai keleivių“, – dėsto G. Paulikaitis.
Pažymėtina, kad testavimo dieną kiekvienas dalyvis atvykęs į oro uosto naująjį terminalą, užsiregistravę skrydžiui ir atlikę visas įprastas patikros procedūras bei sulaukę kvietimo įlaipinimui, turės užpildyti specialų klausimyną ir įvertinti skirtingus terminalo veikimo aspektus.
Planuoja tolesnę plėtrą ir naujoves
Planuojama, kad naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas visiems keleiviams duris atvers kitų metų vasario 4 dieną. 14,4 tūkst. kv. metrų išvykimo terminalas leis dvigubai išauginti keleivių aptarnavimo ir pralaidumo pajėgumus – nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą.
Pirmajame naujojo Vilnius oro uosto išvykimo terminalo aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai registruotis skrydžiui ir priduoti bagažą, taip pat bus įdiegta kitų modernių technologijų.
Antrajame aukšte veiks saugumo patikros zona ir laipinimo į orlaivius vartai Šengeno šalių keleiviams. Su dabartiniu keleivių terminalu naująjį sujungs erdvi galerija, kuri užtikrina komfortišką susisiekimą tarp terminalų.