Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Stovėjimo aikštelė. S. Žiūros / Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Dominykas DatkūnasŠaltinis: ELTA
Pasiūlymui po pateikimo taryba pritarė: 29 balsavo už, 16 – prieš, vienas tarybos narys balsuodamias susilaikė. Galutinį sprendimą taryba priims kitame posėdyje. Jei planui būtų pritarta, sprendimas įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 d.
Savivaldybė siūlo mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Visą kitą miesto teritoriją, nepatenkančią į kitas keturias parkavimo zonas savivaldybė siūlo apibrėžti kaip baltąją zoną.
Numatoma, kad automobilių statymas baltojoje zonoje galėtų būti apmokestinamas valandiniu 0,20 euro įkainiu, jei vietos bendruomenė šio apmokestinimo pageidautų. Nesant bendruomenės prašymui, automobilių statymas baltojoje zonoje liktų nemokamas.
Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis aiškino, kad bendruomenė sprendimą dėl baltosios zonos gali priimti balsavimo būdu, didesnei nei 50 proc. bendruomenės daliai balsuojant didesniu kaip 50 proc. rezultatu.
„Siūlome baltojoje zonoje įvesti galimybę apmokestinti kiemą esant besiribojančių namų gyventojų prašymui ir valiai, suteikiant gyventojams nemokamą parkavimą su leidimu, o kiemo svečiams – pagal valandinį įkainį. Svečiams taip pat liks galimybė automobilius nemokamai statyti gatvėse“, – posėdžio metu kalbėjo I. Karužis.
Gyvenamąją vietą greta apmokestintos baltosios zonos deklaravę asmenys galės išsipirkti leidimą joje statyti automobilį už 6 eurus per mėnesį arba 72 eurus per metus.
Savivaldybė argumentuoja, kad didinant rinkliavą siekiama sureguliuoti transporto eismo srautus ir skatinti alternatyvius kelionių būdus. Taip pat siekiama sudaryti sąlygas, kad piko metu stovinčių automobilių kiekis neviršytų 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo atskirose teritorijose.
Planuojama plėsti raudonąją zoną, mažinti mėlynąją zoną
Kartu pateiktas siūlymas keisti parkavimo zonų ribas. Labiausiai norima sumažinti mėlynąją zoną, kurios ribos eitų T. Vrublevskio, Šventaragio, Barboros Radvilaitės, Maironio, Išganytojo, Bokšto, Subačiaus, Žiupronių, M. Daukšos, Bazilijonų, Pylimo, Jogailos gatvėmis, Gedimino prospektu.
Kitur, kur dabar galioja mėlynoji zona, planuojama įvesti raudonąją zoną. Kai kur numatoma geltonąją zoną pakeisti raudonąja, pavyzdžiui, prie senamiesčio Tymo turgaus.
Dalyje naujamiesčio ir stoties teritorijos bus įvedama geltonoji zona.