Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Paulius PerminasŠaltinis: BNS
Kaip ketvirtadienį pranešė Vilniaus savivaldybė, stovėjimo vietos išdėstytos keturiuose miesto rajonuose: senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių.
Tvarkai užtikrinti iš viso skirta kiek daugiau nei 100 lokacijų, jos yra paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu. Jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai.
Pasak Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus Adomo Bužinsko, naujovėms pasiteisinus, 120 vietų tinklas nuo kito sezono būtų plečiamas.
„Vasaros pradžioje mes įdiegėme keletą priemonių, kurios lėmė sumažėjusį maksimalų greitį centrinėje miesto dalyje ir ant tiltų, taip pat apribojome transportą ir eismą keliose miesto gatvėse, pradėjome identifikacinių numerių programą, kurią tikimės užbaigti šį sezoną, ir, matyt, pati vizualiausia matoma priemone, kurią šiandien ir norime pristatyti, yra dedikuotos parkavimo vietos elektriniams paspirtukams“, – žurnalistams ketvirtadienį kalbėjo A. Bužinskas.
„Kuomet mes baigsime priemonę su identifikacinis numeriais, atsakomybės taikymas taps dar lengvesnis, nes susieti, kas konkrečiu metu kokia transporto priemone naudojosi bus paprasčiau“, – sakė jis.
Anot pranešimo, kiekviena šių vietų talpins iki dešimties paspirtukų, juos bus privaloma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai, lygiagrečiai stovėjimo zonos, kuo arčiau krašto arba šalia esančio elektrinio paspirtuko. Stovėjimo zonai užsipildžius vairuotojai turės statyti kitoje artimiausioje stovėjimo vietoje.
„Formuodami mikrojudumo priemonių judėjimo politiką sostinėje palaipsniui įtraukiame skirtingas reguliacines priemones: greičio ribojimus, eismo draudimus, specialias parkavimo zonas. Nors dar sunku pamatuoti šių priemonių efektyvumą, matome, kad jos suteikia daugiau saugumo ir aiškumo eismo dalyviams bei mažina chaosą ir vizualinę taršą miesto gatvėse“, – kalbėjo A. Bužinskas.
Visos paspirtukų parkavimo vietos, kaip ir draudžiamo eismo gatvės bei greičio ribojimo zonos, yra pažymėtos interaktyviame žemėlapyje ir paspirtukų dalijimosi platformų paslaugų teikėjų sistemoje.
„Mes pasižiūrėsime, kaip tai veikia centrinėje miesto dalyje, kuri yra intensyviausia visų kelionių skaičiumi, ir tada natūralu, kad seks kiti rajonai, kur tas naudojimas yra dažniausias“, – sakė A. Bužinskas.
Tai leis sekti paspirtuko GPS signalą, kuris parodys jo buvimo vietą. Elektriniam paspirtukui esant šalia stovėjimo vietos zonos, sistema suveiks automatiškai ir neleis jo palikti kitur.
Pasak savivaldybės, GPS signalas gali svyruoti dėl fizinių kliūčių, todėl vairuotojai turėtų būti sąmoningi ir nepamiršti, kad jų vairuota transporto priemonė bet kokiu atveju privalo būti pastatyta stovėjimo vietoje.
Privalomos stovėjimo vietos centrinėje miesto dalyje papildys jau nuo šio pavasario mieste įsigaliojusį elektrinių paspirtukų greičio ir eismo ribojimų paketą.
Pagal jį senamiestyje ir ant tiltų elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 kilometrų per valandą greičiu. Paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės šiuos ribojimus taiko automatiškai.
Tuo metu Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse galioja paspirtukų ir dviračių eismą draudžiantys ženklai.
Vilniaus savivaldybė kartu su įmone „Susisiekimo paslaugos“ ir paspirtukų dalijimosi platformomis spalio mėnesio pradžioje planuoja įteisinti rekomendacijas, skirtas saugiam judėjimui sostinėje mikrojudumo priemonėmis.
Jose bus aprašyti pagrindiniai saugaus eismo principai dalijimosi platformų ir privačių elektrinių paspirtukų naudotojams, taip pat įtrauktos gairės, skirtos mikrojudumo dalijimosi paslaugų tiekėjams. Tai prisidės prie tvarkos įvedimo bei paspirtukų judėjimo politikos Vilniaus mieste formavimo.
Taip pat iki šių metų pabaigos dalijimosi paslaugų bendrovės įpareigojamos paženklinti elektrinius paspirtukus identifikaciniais numeriais, jie padėtų kitiems eismo dalyviams iš tolo identifikuoti važiuojančius paspirtukus ir paslaugos tiekėjui pranešti ne tik apie netaisyklingą parkavimą, bet ir apie viršijamą greitį, važiavimą dviese vienu paspirtuku, važiavimą draudžiamoje zonoje ar kitus nusižengimus.