PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Spalio 16 d. 08:00

Vietoj realios paramos verslininkams pasiūlė Turizmo tarybą

Klaipėda

Karolis BakūnasŠaltinis: Etaplius.lt


103189

Rajono valdžios deklaruojamas didelis dėmesys turizmo plėtrai kol kas yra tik skambių žodžių ir pažadų kratinys, o verslininkų inicijuotos ir valdžios pažadėtos sukurti rajono turizmo plėtros strategijos, regis, nematysime dar ilgai.

Verslininkai pasitelkė mokslininką

Bene trečiąkart susitikę su turizmo verslo atstovais rajono vadovai jiems nepasakė nieko naujo, ir net nerado žodžių pasiteisinti, kodėl iki šiol neįvykdyti anksčiau duoti pažadai.

Praėjusį trečiadienį Savivaldybės meras Antanas Kalnius teigė, jog „susirinkome tam, kad išgirstume verslininkų nuomonę“, kuri jau buvo išsakyta ne vieną kartą.

O ji labai paprasta – valdžia turi kuo skubiau imtis kurti turizmo plėtros strategiją. Be jos neįmanoma kokia nors plėtra, kuri bent kiek pagerintų dabar esančią chaotišką situaciją.

Su turizmu susiję verslininkai, atrodo, jau neslepia abejonių valdžios sugebėjimais, todėl į susitikimą jie atvyko kartu su Klaipėdos universiteto doktorantu Edgaru Vaškaičiu, pristačiusiu išsamią turizmo srities analizę bei plėtros rekomendacijas.

Pasak svečio, situacija nėra itin bloga. Didžiulį darbą dirba Turizmo informacijos centras, kurio darbuotojų parengta turizmo rinkodaros strategija yra puiki. Tačiau vien tik jos nepakanka.

Taip pat nereikėtų žiūrėti tik į pačius rajoną aplankančius turistus, kaip padaryti, kad jie čia paliktų savo pinigus. Anot E.Vaškaičio, svarbiausią dėmesį reikia kreipti į tai, kaip dėl tinkamos turizmo plėtros pagerėtų vietinių gyventojų gyvenimo sąlygos.

Valdžia paguodė apie tai galvojanti

Net ir išklausę svečio pasakojimo apie turizmo situaciją rajone, kas valdžiai ir šiaip jau turėjo būti žinoma, bei išgirdę jo rekomendacijas, verslininkai aiškių atsakymų iš rajono vadovų į savo klausimus nesulaukė.

Bendrovės „Atostogų parkas“ direktorius Ričardas Jovaiša, kurio iniciatyva prasidėjo bent jau susitikimai ir diskusijos turizmo plėtros tema, norėjo sužinoti, kada galima tikėtis pamatyti turizmo plėtros rajone strategiją.

Konkretus atsakymas nenuskambėjo, tačiau geriausiai šalyje žinomos rajono turizmo įmonės vadovas iš Savivaldybės administracijos direktorės Jolantos Girdvainės lūpų sužinojo naujieną, jog „administracija apie tai galvoja“.

Prisiminus raginimą pasirūpinti kelio Rūdaičiai-Žibininkai remontu, saugumu bei labai reikalingą dviračių taką link „Atostogų parko“ ir „HBH“, meras A. Kalnius pasigyrė suradęs „kitą prizmę“, per kurią susikalbėti bent jau su susisiekimo ministru gali pavykti geriau.

Esą akcentuoti kelių infrastuktūros gerinimą neverta, nes Susisiekimo ministerija turinti kitokių prioritetų, o į pasakojimą apie naujų darbo vietų atsiradimą esant geresniems keliams žiūrima palankiau.

Pradės nuo dar vienos darbo grupės kūrimo

Artimiausiuose valdžios planuose atsirado nauja idėja – suformuoti Turizmo tarybą. Tačiau ką ji veiks, kol kas neaišku. Galima tik spėti, jog iš Savivaldybės administracijos darbuotojų, politikų ir galbūt verslininkų suburta tokia taryba koordinuos turizmo strategijos, kurios irgi dar nėra, įgyvendinimą.

Bene labiausiai Turizmo informacijos centrui plėtoti turizmą, užimti atvykstančius į Kretingą turistus padeda pranciškonų vienuoliai, į vienuolyną įleidžiantys lankytojus. Tačiau jie to negali daryti bet kada, kai kas nors užsinori. Pasak Kretingos bažnyčios klebono Astijaus, koordinacijos dar labai trūksta.

Verslininkai nusiteikę optimistiškai. Nebūtų staigmena, jog netrukus atsirastų ir jų surikiuota rajono turizmo strategija.

Nesulaukę jokių konkrečių valdžios veiksmų jie gali to imtis. Ypač po vicemero Dangiro Samaliaus išsakytos nuomonės, jog „kol kas nors įvyks, gali praeiti dar dešimt metų“.

Vicemeras taip pat paragino verslininkus aktyviau dalyvauti vystant turizmą bei sprendžiant įvairius su tuo susijusius klausimus. Lyg kažkas kitas, ne verslininkai, inicijuotų susitikimus, diskusijas, ragintų imtis konkrečių darbų.

„Turizmo plėtros strategijos sukūrimas yra sunkus ir sudėtingas darbas, reikalaujantis ir laiko, ir sugebėjimų“, – tikino D. Samalius, pridurdamas jog teks samdyti specialistus, kurie tą strategiją parašytų.

Aistas Mendeika

Švyturio laikraštis