Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Pastaraisiais metais vis daugiau procesų bandoma pakreipti teisinga linkme. Jeigu esame įsitikinę, kad norime vienokio ar kitokio miesto, tai ir veiksmai turi būti kryptingi ir nuoseklūs. Šį kartą – apie viešąjį Šiaulių miesto transportą, kaip jis keičiasi, koks turi būti.
Gyvenant didmiestyje, o Šiauliai – būtent toks, labai svarbi susisiekimo sistema. Miestiečiams turi būti patogu pasiekti mokyklas, darbovietes, sveikatos įstaigas, prekybos vietas, rekreacines ir poilsio zonas. Dalis šiauliečių naudojasi individualiomis transporto priemonėmis, tačiau tikrai daug žmonių renkasi ir miesto viešąjį transportą. Šiaulių miesto savivaldybė, suprasdama, kad keleivių pervežimo sistema yra labai svarbi miesto gyvenimui, iškėlė tikslą nuosekliai gerinti šią paslaugą, modernizuoti gatvėmis riedančių keleivinių transporto priemonių parką, supaprastinti atsiskaitymą už paslaugas.
„Tikrai daug stengiamasi, kad Šiauliuose gerai jaustųsi jaunos šeimos, vyresnio amžiaus ar neįgalūs žmonės. Kadencijos pradžioje mieste kursavo dar daug autobusų, kurie, tiesiogine to žodžio prasme, didino socialinę atskirtį. Ir taip apriboto judėjimo galimybę teturintys žmonės dar negalėjo patekti ir į miesto autobusus. Todėl vežėjams suformuota užduotis atnaujinti autobusų parką renkantis žemagrindes transporto priemones, kad mamos su vežimėliais ar neįgalieji turėtų visas galimybes pasiekti reikalingą Šiaulių vietą. Judėjimo poreikis bus dar aktualesnis, kai atsinaujins potencialūs traukos taškai: senoji Vilniaus g. bulvaro dalis, Talkšos ežero pakrantė, Saulės Laikrodžio aikštė, centrinis parkas“, – komentavo Šiaulių miesto meras Artūras Visockas.
Nuo 2011 m. iki 2015 m. buvo įsigyti iš viso 35 žemagrindžiai autobusai. Dalis jų buvo nauji, dalis – dėvėti. 2015 metų pabaigoje mieste iš viso buvo 112 autobusų, iš jų 46 vnt. (41 proc.) žemagrindžių, o vidutinis miesto autobusų amžius buvo 18,6 m.
2017 m. įsigyta iš viso 26 vnt. dėvėtų autobusų (iš jų 11 vnt. „Mercedes Benz“ ir 15 vnt. „Volvo“ markės autobusų). Šiuo metu vidutinis autobusų amžius yra 16 metų, nuo dabar turimų miesto autobusų skaičiaus žemagrindžiai autobusai sudaro 66 proc. Tai yra, jų padaugėjo ketvirtadaliu.
Jau dabar suplanuoti ir artimiausi bendrovės „Busturas“ pirkiniai. 2019 m. sausio mėn. 12 naujų MAN Lion‘s City autobusų (nuotraukoje) bus įsigyta ES fondų lėšomis. Dar 6 visiškai nauji mažos talpos autobusai bus perkami UAB „Busturas“ lėšomis, taip pat iš bendrovės biudžeto numatyta įsigyti 15 vnt. iki 10 metų senumo autobusų. Per 2015-2019 m. laikotarpį iš viso bus įsigyti viso 59 autobusai, o vidutinis jų amžius turėtų būti apie 10,5 metų. 2019 m. pabaigoje ne mažiau kaip 90 proc. Šiaulių miesto autobusų bus žemagrindžiai.
UAB „Busturas“ duomenimis, bendrovė toliau gerina teikiamų paslaugų kokybę. Netrukus keleiviams bus sudaryta galimybė už kelionę susimokėti bekontakte banko kortele. 90-yje miesto maršrutinių autobusų keleiviams matomoje vietoje jau pritvirtinti kortelių skaitytuvai. Šiauliai bus pirmasis Lietuvos miestas, kuriame autobusuose suteikta ši galimybė. Nuo metų pradžios įmonėje pradėjo veikti BUSAkademija. Tai vairuotojų-konduktorių, kasininkų, keleivių kontrolierių ir kitų darbuotojų vidinių mokymų sistema – intensyvių praktinių mokymų projektas. Vykdomas projektas dėl regos negalią turinčių keleivių išmaniosios informavimo sistemos įdiegimo. Autobusuose ir stotelėse montuojama reikalinga įranga, vyksta testavimo darbai. Artimiausiu metu „Busturas“ planuoja beveik 40 proc. padidinti e. bilietų pardavimo (platinimo) vietų skaičių, bus gerokai padidinta e. bilietų pardavimo ir įmokų įmokėjimo (surinkimo) į kortelių sąskaitas sparta.