Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
2018-ųjų kovo 25 d. įvyko paskutinės Tepiķa Cīņas automodelių čempionato varžybos. Latvijoje vykusiame čempionate užtikrintai laimėjo bei daugiausia taškų bendrojoje įskaitoje surinko Lietuvos atstovas Eividas Grinius. Tepiķa Cīņas automodelių čempionatas – vienos didžiausių tokio pobūdžio varžybų Pabaltijo šalyse, o Eivido pergalė yra pirmoji lietuvio pergalė šiame čempionate.
Automodeliai – tai sportiniai, konstrukciškai į tikrus automobilius panašūs modeliai, valdomi ganėtinai sudėtingomis radijo bangų sistemomis. Siųstuvo, arba „valdymo pulto“ dėka pilotas valdo du pagrindinius parametrus – važiavimo greitį ir vairo padėtį.
Tačiau šis sportas yra sudėtingesnis nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, sako čempionato nugalėtojas Eividas Grinius. “Visų pirma – modeliuotojas valdo modelį „jausdamas“ jį tik akimis. Net labai prie modelio pripratę pilotai iš tiesų informaciją apie modelio elgesį fiksuoja tik akimis. Jei tikrame automobilyje tam padeda vairuotojo kūnu jaučiamos perkrovos ir įvairūs judėjimo pokyčiai, tai automodelių pilotas jokių įspėjančių signalų apie galintį nutrūkti sukibimą nesulaukia – apie tai jam kužda nebent nuojauta.”
Tepiķa Cīņas automodelių čempionatas vyksta šaltuoju metų laiku, kuomet, daugmaž kas mėnesį, dalyviai rungiasi 6 etapuose. Kiekviename etape iš viso yra 6 važiavimai po 5 min. – 3 iš jų kvalifikaciniai ir likę 3 finaliniai. Finaliniuose važiavimuose modeliai startuoja trasos tiesiojoje išrikiuoti Formulės 1 tvarka. Tarp važiavimų lenktynininkai turi apie 1 val. laisvo laiko, kurį kiekvienas išnaudoja savaip – vieni šnekučiuojasi, ilsisi, o kiti uoliai krapštosi prie modelių, juos remontuoja, tobulina, keičia nustatymus ir strateguoja.
Šio sezono metu lyderio pozicijose išliko lietuvis Eividas Grinius, visuose etapuose užėmęs pirmąją vietą, o ketvirtajame etape antrą. Greičiausi Latvijos lenktynininkai Uģis Zikmanis ir Krisjanis Rolis kovojo dėl 2-3 pozicijų.
Eividas apie savo hobį
Automodelių sportu užsiiminėju jau netoli dešimties metų, iš jų mažiausiai ketverius – profesionaliai. Prasidėjo viskas dar pradinėse klasėse, kai su draugu nenustodami važinėjome žaislinėmis mašinėlėmis. 2008 m. vėlyvą rudenį įsigijau pirmąjį modelį. Po to pradėjau gaminti lėktuvus, rinkti dronus, neužmiršau ir automodelių. Pastarieji patiko labiausiai – pradėjau domėtis RC Driftu bei bekelės modeliais. Viskas patiko, negalėjau išskirti vienos geriausios srities, todėl vienu metu varžybų grafikas buvo stipriai perkrautas, nes dalyvaudavau tiek drifto, tiek žiedinių lenktynių, tiek bekelės automodelių varžybose. Nepaslaptis, kiekvienoje srityje sekėsi tikrai neblogai. Tačiau, žinoma, kas tinka viskam – netinka niekam. Todėl jau keleri metai mano prioritetas – žiedinės lenktynės. Lietuvoje žiedinių lenktynių čempionatas paskutinįjį kartą vyko 2015–2016 m. žiemą, kur metinėje čempionato įskaitoje pavyko iškovoti antrąją vietą. Kodėl nebevyksta čempionatai Lietuvoje? Priežastis labai paprasta: trasa turi būti didelė (bent 400 kv. m.), todėl išlaikyti ją pakankamai sudėtinga jau nekalbant apie pačios trasos įrengimą, pasakoja lenktynininkas Eividas.
„Nors šis sportas Lietuvoje nėra populiarus, bandau pakeisti esamą situaciją. Esu suorganizavęs turbūt virš dešimties varžybų bei surengęs net tris paskaitas apie šį hobį. Varžybose sulaukiu šiokio tokio rėmėjų palaikymo. Kadangi hobis tikrai brangus, kviečiu nors kruopelyte prisidėti prie mano sėkmės varžybose – susisiekite su manimi ir aptarsime, ką galime sugalvoti. Tikiuosi ne tik finansinės paramos, esu atviras pasiūlymams ir bendradarbiavimui. Po vieną mes niekas, būry mes jėga!“ - šypsosi gimnazistas.