PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2018 m. Rugsėjo 27 d. 14:30

Vienas iš „Rinkis prekę lietuvišką“ rengėjų J. Guzavičius: paroda demonstruoja kylančią lietuviškų produktų vertę

Kaunas

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


54025

„Žalgirio“ arenoje, Kaune, penktadienį atidaroma tradicinė, jau dešimtoji, paroda „Rinkis prekę lietuvišką“. Ji veiks tris dienas, domindama lankytojus naujų produktų degustacijomis, moderniais sprendimais namams ir interjerui, kosmetikos ir buitinės chemijos naujovėmis, aprangos ir aksesuarų įvairove. Lankytojų arenoje lauks ir mados kūrėjų erdvė „Mados pasažas“, kur net įnoringiausias vartotojas galės rasti lietuvių dizainerių vienetinių drabužių bei išskirtinių stiliaus detalių.

Parodą rengia „Ekspozicijų centras“ drauge su Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija bei Lietuvos pramonininkų konfederacija. Renginio išvakarėse naujienų agentūra ELTA pakalbino vieną iš organizatorių - Konfederacijos viceprezidentą bei Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos prezidentą Joną Guzavičių.

- Kuo šiemetė paroda skirsis nuo vykusių anksčiau ?

- Jubiliejinės, dešimtosios, parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ naujiena - įvairovė Lietuvoje veikiančių socialinių verslų, kurie savo gaminamas prekes ar teikiamas paslaugas pristatys specialioje „Versli Lietuva“ prekybos erdvėje „Socialinio verslo arka“. Net 20 socialinio verslo pavyzdžių kvies parodos lankytojus tapti socialinės ekonomikos dalimi, - ne aukojant, o įsigyjant reikiamas prekes, prisidėti prie socialinių problemų, tokių kaip aplinkosauga, visuomenės sveikata, socialinė atskirtis, bendruomenių užimtumas, lygių galimybių užtikrinimas bei kitos sprendimo. Pasak „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktoriaus Gyčio Morkūno, Vakarų šalyse populiarus socialinis verslas pamažu populiarėja ir mūsų šalyje. „Socialinio verslo arka“ jo žinomumą tik dar labiau padidins. Paroda padės ir ugdyti moralinį pirkėjų pasitenkinimą, žinant, kad prisideda prie socialinių problemų sprendimo, įsigydami vienas ar kitas prekes bei paslaugas.

Simboliška ir tai, kad švenčiant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, šalies gamintojų paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ taip pat švenčia - vyksta jau 10 metų. Todėl galima teigti, kad paskutinį rugsėjo savaitgalį į „Žalgirio“ areną sugužės galybė šalies patriotų: vieni iš solidarumo vietinei produkcijai, kiti iš smalsumo ar praktiškumo.

- O kiek dalyvių joje bus, ir kiek tikimasi sulaukti lankytojų ?

- Dalyvių bus daugiau kaip 250, o lankytojų tikimasi sulaukti daugiau kaip 30 tūkstančių. Beje, ir dalyvių, ir lankytojų kasmet daugėja. Tuo pačiu kyla ir lietuviško gaminio vertė. 2014-aisiais buvo 140 parodos dalyvių, o šiemet - daugiau kaip pustrečio šimto. Lankytojai parodoje gali susipažinti su naujienomis, susitikti su gamintojais. Kai kam gal smalsu sužinoti ir kaip kuriami lietuviški produktai, kokį kelią jie nueina iki vartotojų.

- Kokia buvo pati pradžia, kam iš viso reikėjo tokios parodos, jei miestuose ir miesteliuose vyksta gyva galybė visokių mugių, o jose dažnai būna ne vien atvežtinių, bet ir Lietuvoje pagamintų prekių?

- Atkreipkime dėmesį į „foną“, kokiame užgimė „Rinkis prekę lietuvišką“. Buvo sunkmetis, ir ši paroda vietiniams gamintojams tapo lyg paskata nenuleisti rankų. Tapo pagalba išsilaikyti, patikint, kad tai, ką darai, reikalinga bei naudinga ne vien tau, bet ir kitiems. Šiandien ši paroda padeda telktis gaminančioms bendruomenėms, o vartotojams ji tampa savotišku lakmuso popierėliu, vertinant naujoves. Kartu ji padeda geriau rinktis prekę lietuvišką.

- Pagal parodos programą, jau pirmą dieną, penktadienį, numatyti net du forumai-debatai „Kiek vietos po Lietuvos saule liks smulkiam ir vidutiniam verslui“ bei forumas „Kaip lietuviškas ženklas gali tapti pasauliniu“. Bent pagal debatų tematiką galima spėti, kad sunkmetis gamintojams tebesitęsia, tik gal prekiautojai Lietuvoje jo nejaučia?

Su iššūkiais, kaip žinome, visi kone kasdien susiduria. Todėl dažnai naudinga kartu paieškoti gerų sprendimų. Šiemet parodoje didelis dėmesys skiriamas verslių žmonių skatinimui ir padrąsinimui. Gyvenant didelių ekonominių, kultūrinių pokyčių sūkuryje, neišvengiami iššūkiai verslo sektoriuje. Manome, reikia sugebėti pokyčiais tinkamai pasinaudoti - sukurti savo verslui naujų galimybių.

Gana dėsninga, kad parodos „Rinkis prekę lietuvišką 2018“ partnerė - Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija - rengia debatus „Kiek vietos po Lietuvos saule liks smulkiam ir vidutiniam verslui?“. Dalyvauti juos pakvietėme ūkio ministrą Virginijų Sinkevičių, Kauno merą Visvaldą Matijošaitį, Kauno rajono merą Valerijų Makūną, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentą Robertą Dargį, KTU profesorių dr. Rytį Krušinską, „Luminor“ banko vyriausiąją analitikę Indrę Genytę-Pikčienę bei AB „Volfas Engelman“ generalinį direktorių Marių Horbačauską.

Žinoma ir tai, kad ne vienas verslininkas savo sukurtą produktą trokšta paleisti į platesnius vandenis, bet neretai tam pritrūksta ryžto, žinių ar palankių aplinkybių. Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuojamame forume „Kaip lietuviškas prekės ženklas gali tapti pasauliniu?“ bus kalbama, kaip mažos šalies įmonėms įvesti į užsienio rinką savo prekės ženklą ir plėstis. Forume savo srities profesionalai dalinsis patirtimi ir pamokomis, kurios gali būti įgyvendinamos praktiškai. Bus aptariamos globalios ekonomikos kryptys, prekybos karų ir ketvirtosios pramonės revoliucijos įtaka, skaitmenizacija bei darbo rinka, geriausios galimybės verslui. Kalbama, kaip skatinti verslo plėtrą ir investicijas, apžvelgiami veiksniai, kurių reikia, kad smulkusis bei vidutinis verslai imtų klestėti.

`- Paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ turi įsteigusi ir savų apdovanojimų geriausių produktų gamintojams. Ar tradicija rengti naujų gaminių konkursą tęsiama?

- Taip, puoselėjant tradicijas iš anksto paskelbtas „Rinkis prekę lietuvišką 2018“ pristatomų produktų konkursas dėl geriausiųjų vardo. Kiekvieną iš pristatytų konkursui produktų atidžiai vertina įvairių valstybinių ir privačių institucijų, asociacijų vadovai, profesoriai, savo srities žinovai. Laimėtojai bus apdovanojami aukso medaliais ir galės naudotis neįkainojama privilegija - vadinti savo gaminį aukščiausios kokybės standartu.

Nugalėtojai bus skelbiami tik parodos atidarymo metu, - medaliai bus išdalinti maisto ir gėrimų, tekstilės ir aprangos, kosmetikos, buitinės chemijos bei būsto ir sodo kategorijų atstovams. Gamintojo laimėtas medalis reiškia ne tik paskatinimą, bet ir pripažinimą. Todėl tol, kol paroda tęsiasi, lankytojai prie eksponatų matys, kurie iš jų tapo metų gaminiais. Informacija apie tokius gaminius ir vėliau bus skelbiama jau kitose erdvėse, o tai turės įtakos pirkėjams renkantis, kurį lietuvišką produktą verta įsigyti.

ELTA