REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Gegužės 8 d. 08:56

Vidiškių gimnazijos mokinių pasiekimai, arba „Ką pasėsi, tą ir pjausi“

Utena

Vidiškių gimnazija

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


129425

Karantinas neįprastu mokykloms metu uždarė klasių duris, nutildė mokinių klegesį – ugdymo procesas persikėlė į kitas erdves. Tačiau gimnaziją vis pasiekia malonūs pranešimai apie prieš karantiną vykusių veiklų rezultatus.

Štai kovo mėnesio pradžioje grupė Vidiškių gimnazijos ketvirtos klasės mokinių dalyvavo respublikiniame pradinių klasių mokinių kūrybinių darbų konkurse „Širdelėje laisva Lietuva“. Konkurso tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi gimtinės istorija ir ugdyti mokinių patriotiškumą. Džiugu, kad ketvirtų klasių mokinių grupėje sėkmė lydėjo du mūsų gimnazijos ketvirtokus – Domantą Apyvalą ir Ramintą Akinskaitę. Vertinimo komisija jų darbus įvertino trečiąja vieta. Mokinius konkursui paruošė Diana Kindurienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė. Sveikiname Domantą, Ramintą ir jų mokytoją!

Ne mažiau džiugi žinia atėjo ir iš Mielagėnų skyriaus, kurio grupė pradinukų dalyvavo Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos organizuotame tarptautiniame pradinių klasių mokinių piešinių ir dailyraščio konkurse „Skaitau lietuvišką pasaką“. Ir čia mokinukus lydėjo sėkmė, bet ypač pasisekė 1 klasės mokiniui Žilvinui Šiaudiniui – jis tapo laureatu. Mokinius dalyvauti konkurse paskatino pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rožė Bielinienė.

Taip pat mielagėniškiai teikė darbelius ir gražiai pasirodė Raseinių r. Girkalnio pagrindinės mokyklos organizuotame respublikiniame vaikų kūrybinių darbų konkurse-parodoje „Knygos skirtukas–2020“ bei respublikiniame vaikų kūrybinių darbų konkurse-parodoje „Gimtinės takeliai“, kurį organizavo Švenčionių pradinė mokykla. Džiaugiamės Mielagėnų skyriaus mokinukų ir jų mokytojos aktyvumu ir sėkme!

Metų pradžioje, tęsdama Nacionalinio egzaminų centro prieš kelis metus pradėtą tradiciją, Nacionalinė švietimo agentūra organizavo Nacionalinį kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkursą. Šis konkursas yra Nacionalinio egzaminų centro anksčiau organizuotų nacionalinių matematinio ir gamtamokslio raštingumo (8–10 kl.) bei loginio mąstymo ir problemų sprendimo (3, 4 kl.) konkursų tęsinys. Konkurso tikslas – mokinių bendrųjų kompetencijų ir bazinių žinių taikymo gebėjimų konkrečiose praktinėse situacijose vertinimas. Konkurso užduotims atlikti nereikia specialių žinių ir atskiro pasiruošimo. Juo siekiama ugdyti labai svarbius tolesniam mokymuisi ir gyvenimui XXI a. mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, taip pat gebėjimą kūrybiškai taikyti įgytas žinias. Konkursas buvo organizuotas trijose amžiaus grupėse: 3, 4 klasių mokiniams; 5–7 klasių mokiniams; 8–10 klasių mokiniams. Šioms grupėms buvo parengtos įdomios ir nuotaikingos skirtingo sudėtingumo užduotys. Dalyvauti nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse galėjo visų tipų ugdymo įstaigų mokiniai, nepriklausomai kokia mokomąja kalba ugdymas jose vyksta. Konkurso užduotis mokiniai atliko elektroninėje testų vykdymo sistemoje, matydami jas kompiuterio ekrane. Visi mokiniai sprendė tas pačias užduotis lietuvių kalba, nepriklausomai kurioje klasėje ar kuria mokomąja kalba jie mokosi. Užduotys buvo uždaro atsakymo tipo – pasirenkamojo atsakymo, susiejimo. Kiekvienam mokiniui tiek užduotys ekrane, tiek kiekvienos užduoties atsakymų variantų išdėstymas buvo pateikti atsitiktine tvarka.

Sausio 31 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 8–II klasėms daugiausia buvo galima surinkti 47 taškus. Pijus Kardelis (8 kl.), Kajus Meidus (I kl.), Erika Peciulevičiūtė (II kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 8–II klasių mokinių. Vasario 3 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 5–7 klasėms daugiausia buvo galima surinkti 28 taškus. Nojus Grigonis (5 kl.), Liepa Gruzdytė (5 kl.), Ramūnas Kurgonas (6 kl.), Austėja Akinskaitė (7 kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 5–7 klasių mokinių. Vasario 5 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 3, 4 klasėms daugiausia buvo galima surinkti 27 taškus. Augustas Garnevičius (3 kl.) ir Astoras Dovliaš (4 kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 3, 4 klasių mokinių. Palyginus šalies mokinių ir mūsų gimnazijos mokinių rezultatus, matyti, kad 6, 8, I ir II klasių mokinių rezultatai ženkliai lenkia šalies mokinių rezultatus, ypač geri 6 ir I klasių rezultatai.

Šiuo metu I klasės mokinys Linas Martinkėnas dalyvauja (balsavimas vyksta iki gegužės 8 d.) Europe Direct Visaginas paskelbtame trumpų vaizdo filmukų konkurse „Nebylus solidarumas“ – jis sukūrė filmuką, kuriame pavaizdavo tai, kaip svarbu šiuo sudėtingu laikotarpiu elgtis atsakingai ir saugoti vieniems kitus, nes „padėdami kitiems mes suteikiame laimę ir apsaugą ne tik kitiems, bet ir sau!“ Kviečiame balsuoti už Lino filmuką Nr. 8!

Geros žinios nuteikia optimistiškai ir dar pastiprina tikėjimą, kad mokinių troškimo pažinti, išmokti ir pasiekti bei mokytojų nuoširdaus rūpesčio mokinio augimu ir atsidavimo savo kasdieniam darbui nenumalšins joks karantinas.

Jūratė Sveikauskienė, Vidiškių gimnazijos direktorė



REDAKCIJA REKOMENDUOJA