PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2024 m. Liepos 3 d. 15:31

Vidiniame reitingavime dalyvavę konservatoriai leido pinigus politinei reklamai: daugiausiai investavo Ž. Pavilionis

Lietuva

Žygimantas Pavilionis. BNS (Scanpix) nuotr.

Gailė Jaruševičiūtė-MockuvienėŠaltinis: ELTA


307665

Konservatoriai pinigus rinkiminei kampanijai pradėjo leisti dar nepatvirtinus sąrašo į Seimo rinkimus. Dalis vidiniame konservatorių reitingavime į Seimą dalyvavusių Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) narių skyrė lėšas politinei savireklamai partijoje. Vienuoliktoje konservatorių daugiamandatės sąrašo vietoje atsidūręs Žygimantas Pavilionis šiam tikslui išleido daugiausiai – per 3647 eurų. Konservatorių partijos duomenimis, mokamą politinę reklamą skleidė daugiau nei 30 kandidatų.

Tarp investavusių į politinę reklamą partijoje yra partijos rinkimų štabo vadovas Mindaugas Lingė (1040 eur.), taip pat finansų ministrė Gintarė Skaistė (73 eur.), vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė (36 eur.), Seimo nariai Paulė Kuzmickienė (1040 eur.), Aistė Gedvilienė (1040 eur.), Audronius Ažubalis (775 eur.).

„Kandidatai turėjo įvairias opcijas, kaip vykdyti savo agitaciją – tai yra nemokama reklama socialiniuose tinkluose, taip pat tiek partijos nariams, tiek užsiregistravusiems asmenims siunčiama kandidatų pateikta informacija apie juos (...), taip pat kandidatai galėjo siųsti ir kreipimusis, laiškus partijos nariams paprastuoju paštu“, – Eltai teigė TS-LKD vykdomasis sekretorius Martynas Prievelis.

„Kaip ir bet kokia politinė reklama, ši politinė reklama yra apmokama iš politinės kampanijos sąskaitos kaip politinė reklama pagal Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) nustatytą tvarką – kandidatai perveda aukas į partijos sąskaitą“, – informavo jis.

Už asmenines lėšas laiškus partijos nariams siuntė ir Andrius Kupčinskas, Antanas Matulas, Agneta Ladek, Arvydas Pocius, Edmundas Pupinis, Dalia Asanavičiūtė, Valdas Rakutis, Arnoldas Abramavičius, Andrius Vyšniauskas, Rasa Petrauskienė, Vytautas Kernagis, Justinas Urbanavičius, Audrius Petrošius, Martinas Prievelis, Paulius Lukševičius, Daiva Ulbinaitė, Antanas Čepononis. Kiek daugiau nei 18 eurų politinei reklamai skyrė Adrijana Filinaitė, Rasa Duobaitė-Bumblienė, Antanas Jankūnas.

Savo ruožtu asmeninių lėšų į politinę reklamą partijoje nusprendęs neinvestuoti ilgametis partijos narys Arvydas Anušauskas akcentavo, kad galimybė prisistatyti bendrapartiečiams yra aktualesnė mažiau žinomiems politikams.

„Aš manau, kad tie žmonės, kurie sąraše iš rajonų ir yra mažiau žinomi, mažiau matomi, jiems, matyt, yra poreikis prisistatyti“, – sakė A. Anušauskas.

„Kita vertus, ir kolegos Seimo nariai taip pat mato galimybę prieš Seimo rinkimų kampaniją irgi save pristatyti savo potencialiems rinkėjams“, – pridūrė jis.

Politikų pervestos lėšos bus deklaruojamos politinės kampanijos aukotojų sąraše ir skelbiamos viešai vadovaujantis nustatytu reguliavimu per 10 dienų.

ELTA primena, kad praėjusį savaitgalį vyko vidiniai TS-LKD rinkimai, kurių metu reitinguotas kandidatų į Seimą sąrašas. Į pirmąją poziciją išreitinguotas krašto apsaugos ministras L. Kasčiūnas. Antroji – švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, trečias – Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas M. Lingė.

Konservatorių lyderis, užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, kaip ir premjerė Ingrida Šimonytė, nebuvo reitinguojami. Tiesa, G. Landsbergis yra pareiškęs, jog neketina vesti partijos sąrašo į Seimą ir siūlo tai daryti ministrei pirmininkei.

Politikė teigia sprendimą dėl sąrašo vedimo jau turinti. Tačiau ji neatskleidžia savo pozicijos, tikindama, kad praneš tai visai žiniasklaidai vienu metu.

Seimo rinkimai vyks šių metų spalio 13 dieną.

#KONSERVATORIAI#REITINGAVIMAS#POLITINĖ#REKLAMA#LĖŠOS