Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvą alinanti sausra artėja prie stichinės nelaimės, o drastiškai kritęs upių vandens lygis tampa pavojingas laivybai.
VĮ Vidaus vandens kelių direkcija informuoja, kad dėl sausros žymiai sumažėjus vandens lygiui, laivybos sąlygos tapo sudėtingos. Daugumoje seklių vandens kelių vietų nebeišlaikomi garantiniai gyliai, o kai kuriose vietos apskritai nerekomenduojama intensyvi laivyba.
Tokia situacija susidarė dėl visą šalį alinančios sausros, kuri jau artėja prie stichinės sausros. Net ir intensyviai valant seklumas, vidaus vandens kelių valdytojas nebegali užtikrinti saugios laivybos vandens keliais, sakoma Vidaus vandens kelių direkcijos pranešime.
Nemuno ruože nuo Kulautuvos link Jurbarko situacija šiandien yra ypač sudėtinga, Neries upėje Vilniuje, laivakelyje, vis dar išlaikomas 0,75 m gylis, tačiau šalia laivakelio, o atskirose vietose ir laivakelyje yra povandeninių kliūčių (akmenų ir kt.), todėl laivavedžiai neturėtų plaukioti šioje Neries upės atkarpoje, jeigu laivo grimzlė artima ar didesnė už šį minimalų gylį. Druskininkuose vandens kelio gylis irgi yra artimas 0,75 m.
Drastiškai trūkstant paviršinio vandens, dar aktyvesnis valymas Nemuno upėje problemos irgi neišspręstų (šiuo metu visu pajėgumu dirba dvi Vidaus vandens kelių direkcijos žemsiurbės „Nemuno 11“ ir „Upyna“, darbų zona Jurbarko ir Šakių r.), nes kasant vis giliau, vietoj upių liktų tik siauri kanalai.
Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos, iki kritinės ribos nusekusios ne tik didžiosios šalies upės, bet ir upeliai bei kiti vandens telkiniai.
Laivavedžiams rekomenduojama prieš plaukiant įvertinti situaciją pasitikrinus Vidaus vandens kelių direkcijos internetinėje svetainėje informaciją apie gylius eksploatuojamuose vidaus vandenų keliuose. Taip pat laivavedžių prašoma atkreipti dėmesį, kad naudojamų laivų ir kitų plaukiojimo priemonių grimzlė šiomis sąlygomis neturėtų būti didesnė kaip skelbiamas kelio gylis su bent 10 cm atsarga. Vandens lygio svyravimus Nemune per parą sąlygoja ne tik gamtiniai veiksniai, bet ir Kauno hidroelektrinės darbo režimas, todėl skelbiama gylių informacija faktiškai gali keistis.
Vidais vandens kelių direkcija prašo laivavedžių būti ypač dėmesingais ir stebėti upę, atsargiai vertinti upės vagą ir nesivadovauti įpročiais. Mat vandens kelio dugnas gali labai greitai keistis, o upės vaga – natūraliai keisti vietą. Taip nutinka dėl krintančio vandens lygio ir suirusių vandens kelią formuojančių ir palaikančių įrenginių – bunų. Daugiau nei dešimtmetį bunų remontui nebuvo skirtas finansavimas, tad jos nebeatlieka savo vaidmens.
Vidaus vandens kelių direkcija, kaip skelbiama pranešime, planuoja kitais metais pradėti vandens kelio Kaunas-Atmatos žiotys bunų sutvarkymo ir atstatymo darbus. Po kelerių veikimo metų bunos pagerins laivybos sąlygas ir sausros metu – net ir nukritus vandens lygiui, navigacija bus galima.
ELTA