Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Etaplius.lt jau rašė, jog į pasitarimą rinkosi Šiaulių miesto meras Artūras Visockas ir frakcijų seniūnai, kur turėjo spręsti „Busturo“ klausimus. Dar antradienį pasakota, kad savivaldybė įsipareigojusi skelbti vežėjų konkursą, kuriame laimėti gali nebūtinai dabar mieste monopolistu esantis "Busturas". Dėl to vežėjų konkursas reikalauja „apsidrausti“, kad nekiltų jokių keblumų dėl dalyvavimo savivaldybei, kaip šios įmonės valdytojai.
„Prieš metus mes paskelbėme savo tinklalapyje, jog po metų numatyta pareiga, kad turime organizuoti viešo pavežėjimo tarptautinį konkursą. Iš to modeliuojasi du scenarijai. Iš vienos pusės, kaip savivaldybė, administracija ir taryba turime užtikrinti efektyvų turto naudojimą, nes „Busturas“ yra mūsų savivaldybės turtas. Pralaimėjimo atveju iškyla grėsmė – didžiulis sukurtas turtas. Iš kitos pusės, turime užtikrinti, pagal konkurencijos įstatymą, konkurencingų konkurso sąlygų laikymąsi“, - dėl ko kalbėtasi apie „Busturą“ aiškino Antanas Bartulis.
Savivaldybės administracijos vadovas sako, kad neketina konkurso sąlygų pritaikyti „Busturui“, tačiau net ir jų objektyvios sąlygos galėtų būti traktuojamos kaip neobjektyvios.
„Čia jau modeliuojame tarybos sprendimą, kuris liepos 5 dieną būtų priimtas. Tą ir turime išdiskutuoti“, - antradienį sakė A. Bartulis.
Šiandien administracijos direktorius žiniasklaidai jau pateikė gilesnius pasvarstymus, kurie, kaip sprendimo projektas keliaus į kitos savaitės posėdį.
„Mes turime pareigą skelbti tarptautinį konkursą dėl pavežėjimo. Jau turime darbinį pirkimo sąlygų projektą. Einame į Tarybą prašydami, kad politikai pritartų, nes turto valdymo klausimai yra Tarybos kompetencija. Administracija siūlo, kad Taryba leistų į konkurso sąlygas įrašyti nuostatas, kad laimėjęs konkursą dalyvis, išskyrus aišku „Busturą“, išpirktų 1.2 punkte nurodytus autobusus. Jei mes netenkam rinkos, tokiu būdu būtų gaunama nors piniginė kompensacija iš konkurso dalyvio“, - aiškino Antanas Bartulis.
Administracija į konkurso sąlygas dar siūlo įrašyti, kad konkurso nugalėtojas perimtų ir „Busturo“ darbuotojus, nes ši viešo vežimo paslauga sudaro daugiau nei 70 procentų visų dabartinių įmonės pajamų. Praradus šį rinkos segmentą, atsirastų daugybė žmonių, kuriems „Busturas“ negalėtų pasiūlyti jokio darbo.
„Šios sąlygos leistų ir gauti dalinę kompensaciją už aktyvųjį turtą, autobusų, mes nieko nesakome apie pastatų pirkimą, ir sumažinti darbuotojų socialinę problemą. Aš suprantu, kad yra politikai, kurie tai traktuoja kaip gerą saugiklį, kiti kelia abejonių, ar tai nebus traktuojama kaip pertekliniai saugikliai, kurie gina „Busturo“ interesus. Tai yra politikai, jie diskutuos, jei neleis mums įdėti šių dviejų sąlygų, konkursas bus be jų“, - sako administracijos vadovas.
A. Bartulis mano, kad situacija gan jautri, tačiau saugikliai būtini, nes šis klausimas esminis ir „Busturui“, ir miesto savivaldybei.
„Mums būtų gerai visą vežimo paslaugą suskaldyti į penkias dalis, maršrutų grupes. Ateina privatininkai, kažką laimi „Busturas“ - tai jau nėra monopolistas. Šiandien savivaldybės įmonė yra monopolistas. Ji negali sakyti, kad keltume kainą, nes mes jūsų keleivių nevešime. Atėjus privatininkui, jis gali nurodinėti sąlygas, nevengiu žodžio šantažuoti, kad keltume kainas ir mes neturėtume jokio saugiklio atsispirti šiam šantažui, nes jis yra vienas“, - svarsto administracijos direktorius A. Bartulis.
Kaip šis klausimas išsispręs ir ką pasirinks politikai, sužinosime jau kitą ketvirtadienį, Šiaulių miesto tarybos posėdžio metu, o liepos 9 dieną savivaldybė privalės informuoti Konkurencijos tarybą kaip pasiruošė konkursui ir pateikti jo sąlygas.