Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Suvalkuose vežėjams yra sudaromos palankesnės sąlygos įsteigti įmonę ir gauti didesnes lengvatas tolesnei veiklai vykdyti.
Tokias tendencijas teigia išsiaiškinę kaimyninėje Lenkijoje kartu su kitais šalies vežėjais apsilankę Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo nariai Oleg Tarasov ir Artūras Telmentas, po to, kai neįvykusiame „Linavos“ kongrese buvo iškelta idėja ginti vežėjų interesus protesto akcijose bei svarstymai apie verslo iškėlimą į kitas Europos šalis.
Kaip pranešė „Linavos“ atstovė, Suvalkuose vežėjai susitiko su Suvalkų specialiosios ekonominės zonos specialistais, Suvalkų mokslo ir technologijų parko vadovu bei konsultacijų bendrovės specialistais, kurie pristatė dabartinę situaciją Lenkijoje steigiant įmonę: licencijavimą, mokestinę aplinką, buhalterines bei draudimo paslaugas. Kaip teigta, šioje zonoje veikiančioms įmonėms yra suteikiamos mokesčių lengvatos, jei jos atitinka bent 4 iš 10 kriterijų. Vis dėlto mokesčių lengvatos Lenkijoje gali būti taikomos ne visoms veiklos rūšims, tačiau logistikos veiklai šios lengvatos gali būti pritaikomos 15 metų laikotarpiui. Valstybė neremia verslo ir tada, kai verslo vystymui naudojami ES paramos pinigai.
Suvalkų mokslo ir technologijų parko vadovas Darjušas Bogdanas susitikime dalyvavusiems vežėjams pristatė jo vadovaujame parke teikiamas paslaugas.
Pasak bendrovės „Savesta consulting” vadovo Vytauto Tureko, kiekvienu konkrečiu atveju sąlygos yra skirtingos, tačiau preliminariai įsteigti bendrovę Lenkijoje užtrunka 1,5-3 mėnesius. Jis pažymėjo, kad per tą laiką, kol steigiama įmonė, steigėjai gali atlikti visas kitas įmonės steigimui reikalingas operacijas: gauti privalomą neteistumo pažymą, atidaryti sąskaitą banke, sukurti virtualų biurą ir t.t. Nors steigimo kaštai taip pat priklauso nuo konkrečios situacijos, tačiau jie paprastai svyruoja nuo 5 iki 15 tūkst. eurų.
„Linavos“ atstovus konsultavęs specialistas teigė, kad šiuo metu vyraujančios tendencijos yra nepalankios Lietuvai. 2017 metais jų bendrovė Lenkijoje įsteigė 3 pervežimų veikla užsiimančias įmones, kurios valdė 64 vilkikus, o pernai jų bendrovė padėjo įkuriant 14 įmonių, valdančių 184 vilkikus. Šiemet per 4 mėnesius įkurtos 7 įmonės su 92 vilkikais, tačiau prognozuojama, kad iki metų pabaigos tokių įmonių bus 30 (apie 300 vilkikų).
Pažymėta, kad susitikimuose Suvalkuose Lietuvos vežėjams atstovavo įvairaus dydžio įmonių vadovai (nuo 10 iki 250 automobilių). Išanalizavus per susitikimus gautą informaciją buvo konstatuota, kad neįvedus vairuotojų atlyginimų koeficiento 2 ar Europos Parlamente priimto Mobilumo paketo reikalavimų, stambesnės bendrovės, įsikūrusios kaimyninėje šalyje, galėtų sutaupyti nemažas sumas dėl mokestinės aplinkos ir kitų verslo sąlygų skirtumo. Preliminariais skaičiavimais, 40 automobilių valdanti bendrovė vien dėl draudimo sąlygų skirtumo per metus sutaupytų apie 50 tūkst. eurų.
„Yra realių planų perkelti ten verslą, jeigu mūsų valstybė apie mus negalvos ir didins mokesčius. Jau dabar verslas Lenkijoje daug pigiau kainuoja. Mes nuvažiavome sužinoti įkainius, kaip greitai ten galima perkelti verslą, ir dabar pateiksime skaičius Seimui, lauksime jų reakcijos“, - Eltai sakė „Linavos“ prezidiumo narys O. Tarasov.
Tuo metu 10 automobilių valdančiai bendrovei pagal dabartinę situaciją, kaip teigė vežėjų asociacija „Linava“, kurtis Lenkijoje neapsimoka, tačiau Lietuvoje įvedus atlyginimų koeficientą ar įgyvendinus Mobilumo paketo sąlygas, norint išsaugoti verslą, toks sprendimas jau būtų ekonomiškai pagrįstas.
ELTA