Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Briuselyje ketvirtadienį rengiamas Rytų Europos, tarp jų ir Lietuvos, kelių transporto vežėjų protestas. Palaikyti protestuojančių vežėjų ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų žada atvykti susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Protesto akcija rengiama prieš ketvirtadienį vyksiantį Europos Parlamento Transporto komiteto balsavimą dėl „Mobilumo paketo“.
R. Masiulis trečiadienį svarbiausias dokumentų nuostatas aptarė su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc.
Reikšdami susirūpinimą dėl galimai diskriminacinių nuostatų dalies ES valstybių vežėjų atžvilgiu, susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos poziciją palaikantys Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos transporto ministrai, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Dabartinis „Mobilumo paketo“ variantas rodo, kad dalies ES valstybių nacionaliniai interesai keliami aukščiau už bendros Europos rinkos interesus. Šie dokumentai parengti pernelyg skubotai. Jie pakenks ne tik mūsų šalies įmonėms, bet ir pačioms šį susitarimą skubotai norinčioms priimti senosioms ES narėms.
Vietoj subalansuotų sąlygų, užtikrinančių palankias sąlygas vieningai rinkai, Europa rizikuoja primesti apribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, neatitinkančias ES sutarties principų ir esminių ES laisvių. Skubūs ir neapgalvoti sprendimai dėl „Mobilumo paketo“ ES transporto rinkoje gali pažeisti laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus bei turėti rimtų ekonominių pasekmių“, - teigė susisiekimo ministras R. Masiulis.
Nerimą keliančios „Mobilumo paketo“ nuostatos taip pat aptariamos su Europos Parlamento nariais.
Lietuva, kaip ir kitos ES šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir Europos Parlamento dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.
ELTA