Vežėjai: dėl rekordinių krovinių vežimo tarifų, augo transporto paslaugų eksportas

Vežėjai: dėl rekordinių krovinių vežimo tarifų, augo transporto paslaugų eksportas
Lietuva
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  ELTA

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu. Tą skelbia Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), remdamasis Lietuvos banko duomenimis.

Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu.

„Krovininio kelių transporto pajamas iš eksporto daugiausia augino šiais metais į rekordines aukštumas pakilę krovinių vežimo tarifai, drastiškai augusi infliacija, pabrangęs kuras“, - pranešime teigia TTLA generalinis sekretorius Povilas Drižas.

Jame rašoma, kad krovininio kelių transporto paslaugos sudaro didžiausią Lietuvos paslaugų eksporto ir importo dalį.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU vertinimu, krovinių vežimo kelių transportu tarifų indeksas Europoje šių metų pirmąjį, o po to ir antrąjį ketvirtį pasiekė visų laikų aukščiausią lygį.

Anot TTLA, tarifų augimą lėmė nepalankių aplinkybių visuma: metinė infliacija birželį euro zonoje pakilo iki rekordinių 8,6 proc., o po Rusijos invazijos į Ukrainą dyzelino kaina Bendrijoje išaugo 69 proc.

Aljansas, cituodamas IRU pranešimą, teigia, kad vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo pastaruoju metu susiduria Europos transporto ir logistikos sektorius yra vairuotojų trūkumas.

Prognozuojama, kad šiais metais profesionalių vairuotojų laisvų darbo vietų skaičius Europoje išaugs 40 proc. Šiuo metu žemyne trūksta apie 400 tūkst. vairuotojų.

Neužimtų vairuotojų darbo vietų skaičius Rumunijoje siekia 71 tūkst., Lenkijoje ir Vokietijoje – po 80 tūkst., Jungtinėje Karalystėje – 100 tūkst. Lietuvoje tarptautinio transporto vairuotojams skirta 16 tūkst. kvota išnaudota dar šių metų rugpjūčio 26 dieną.

Verslo atstovai atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje vairuotojų trūkumą augina įsigalioję Mobilumo paketo reikalavimai dėl privalomo vilkiko grąžinimo į registracijos šalį, o taip pat užsidariusios galimybės įdarbinti vairuotojus iš Baltarusijos ir ypač iš Ukrainos dėl prieš šią šalį vykdomos Rusijos agresijos.

Pasak P. Drižo, TTLA deda visas pastangas, kad reikalavimas dėl privalomo vilkiko grąžinimo būtų panaikintas Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimu.

Neseniai Europos Komisija atsižvelgė į Lietuvos verslo pastabas ir pakeitė pirminį išaiškinimą dėl vilkiko grąžinimo nuostatos taikymo puspriekabėms ir priekaboms.