Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Traukinys. Jonas Balčiūnas/ELTA
Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS
„LTG Link“ jį norėjo padidinti nuo 19 iki 30 centų (be PVM) vienam keleivio kilometrui.
Bendrovė tikina bilietų kainų artimiausiu metu didinti neplanuojanti, tačiau didesnis maksimalus tarifas ateityje jai leistų lanksčiau valdyti kainodarą.
Planuodama įgyvendinti naują įmonės kainodaros modelį, kurio bandymas numatytas antrąjį šių metų pusmetį maršrute Vilnius– Kaunas, bendrovė buvo numačiusi, jog 2025–2027 metais maksimalūs tarifai didėtų po 30 proc.: 2025 metais – iki 25 centų, 2026 metais – iki 27 centų, 2027 metais – iki 30 centų.
VERT vertinimu, tarifas 2025 metais turėtų būti 15 centų.
„VERT skyrius (...) atkreipia dėmesį, kad bendrovės planuojamas didžiausias tarifas neatitinka nei faktinių, nei bendrovės ilgalaikėje strategijoje numatytų sąnaudų ir pelno 2027 metais, todėl daro išvadą, kad (...) didžiausias tarifas nepagrįstas būtinosiomis sąnaudomis ir pelnu“, – teigiama nutarime.
„Bendrovė nepagrindė skaičiavimais didžiausio tarifo augimo iki 30 proc. (kasmet – BNS), taikant dinaminės kainodaros modelį“, – nurodė taryba.
Pasak „LTG Link“, vidutinis tarifas šiuo metu siekia beveik 8 centus už vieną keleivio kilometrą, tačiau 2023–2024 metais tam tikrose atkarpose jis siekė 18 centų ir beveik prilygo maksimaliam galimam.
Bendrovė BNS teigė, jog 19 centų maksimalus tarifas nebuvo peržiūrėtas nuo 2009 metų.
„Per kelis pastaruosius metus tam tikruose maršrutų atkarpose pasiektas maksimalus tarifas. Pavyzdžiui, maršrute Vilnius–Oro uostas maksimalus tarifas siekia 18,35 cento (be PVM). Bilietų kainų didinti artimiausiu metu neplanuojame, tačiau padidintas tarifas ateityje mums leistų valdyti kainodarą lanksčiau“, – BNS teigė „LTG Link“, ketinanti VERT prašyti atnaujinti dar 2000 metais patvirtintą maksimalių tarifų nustatymo metodiką.
„LTG Link“ prašymus suderinti maksimalų tarifą gali pateikti VERT tik du kartus per metus.
Pasak VERT, praėjusių metų pabaigoje „LTG Link“ keleivius vežė 19 vietinių ir penkiais tarptautiniais maršrutais.
Pagal teisės aktus maksimalūs „LTG Link“ keleivių vežimo tarifai turi būti suderinti su VERT.