Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Svarbu. „Reikia švęsti Lietuvos šimtmetį. Visi žinome, kas yra laisvė. Man laisvė yra dviratis, nes važiuoju, kur mato akys, kur traukia mano širdis“, – sako Imantas Greitmanas.
Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt
4 200 kilometrų – daug ar mažai? Jei šį atstumą įveiktumėte lėktuvu, galbūt kilometražas nieko ir nestebintų, tačiau kai kalba eina apie dviratę transporto priemonę, faktą suvokti darosi kiek sunkiau. Būtent tiek kilometrų pasiryžęs įveikti šiaulietis Imantas Greitmanas, užsimojęs dalyvauti vienose ilgiausių dviračių varžybų Europoje. Nepaisant didingo užmojo, Lietuvos vėliavą nuo Italijos iki Norvegijos gabensiąs dviratininkas profesionalu savęs nelaiko – tevadina „biču“, mėgstančiu minti pedalus.
Dalyvių sąraše – vienintelis lietuvis
„Northcape4000“ – antrus metus vyksiančios dviračių varžybos, kurios liepos 28 d. prasidės Italijoje ir baigsis šiauriausiame Norvegijos taške, Šiaurės kyšulyje. Varžybose savo jėgas išbandyti nusprendė 125 dalyviai iš 24 šalių. Tarp drąsuolių – ir vienas lietuvis.
Daugiau nei 4 tūkst. km ketinantis įveikti Imantas nėra profesionalus sportininkas, o ir tokio kilometražo niekada nebuvo įveikęs. Vis dėlto metų pradžioje užsibrėžtas tikslas ir nuolat augantis entuziazmas veda šiaulietį pirmyn: „Šiemet išsikėliau būtent tokį tikslą. Gal iš pradžių viskas kiek nerealu atrodė, nes nebuvau dalyvavęs jokiose varžybose, net su tokiu plento dviračiu važiavęs nebuvau. Tačiau dabar idėja įgavo kūną.“
Šiauliečio planuose – per dieną nuvažiuoti po 200 kilometrų. „Jei pavyks, maršrutą turėčiau įveikti per 3 savaites. Profesionalūs dviratininkai atvažiuos per 11–12 dienų, įveikdami po maždaug 400 km per dieną“, – lygina varžyboms besiruošiantis vyras.
Darbą biure iškeitė į sportą
Dviratis Imantą lydėjo nuo mažens. Kaip pats sako, visai nesvarbu, koks būdavo oras ar koks metų laikas – sėdi ant dviračio ir važiuoji, kur akys mato. Tiesa, paauglystėje jo galvoje ūžė kiek kitokios mintys, tad laiko minti ne visada ir likdavo.
Aistra dviračių sportui atgijo jau suaugus. „Kai pradėjau dirbti sėdimą, stresą keliantį darbą, jutau, kad reikia kažkur išlieti energiją, atsipalaiduoti. Užlipus ant dviračio, labai greitai prisiminiau, kokias geras emocijas kelia šis sportas“, – šypsosi pašnekovas.
Sportininkas neslepia, kad tinkamam fiziniam pasirengimui, kuris yra būtinas tokio lygio varžyboms, trūksta laiko, todėl, likus dviem mėnesiams iki varžybų starto, Imantas pardavimų vadybininko darbą iškeitė į miškų ir plento kelelius.
Svarbiu gyvenimo žingsniu jis netruko pasidalyti su kitais aistruoliais: „Taip taip, nuo šios savaitės pradžios aš be darbo. Ar liūdžiu? Ne! Ar džiaugiuosi? Tikrai taip! Palikau statišką biurą ir keliuosi į dinamišką biurą ant dviejų ratų – į gamtą!“
Reiktų pabrėžti, kad visais kelionių įspūdžiais Imantas noriai dalijasi feisbuke. „VeloFano“ puslapis sulaukia vis daugiau patiktukų, mat sportininkas čia ne tik demonstruoja savo pasiekimus, bet ir dalijasi nuotraukomis, šmaikščiais tekstais. Paskutinė Imanto aprašyta kelionė – Šiauliai–Pernu, besitęsianti 320 km.
Be ilgų maršrutų, įveiktų dviračiu, „VeloFanas“ prieš varžybas ketina visapusiškai sustiprinti savo kūną – sporto klube kilnoti sunkumus, taip pat pradėti plaukioti baseine. O jau visai netrukus save sako išbandysiantis kiek ilgesnėje – savaitę truksiančioje – kelionėje dviračiu. „Tai bus kaip testas, kurio metu planuoju įveikti apie 1 000 km“, – artimiausiais planais dalijasi sportininkas.
Viskuo rūpinsis pats
„Northcape4000“ varžybų idėja – visos kelionės metu pačiam pasirūpinti savimi. Dviratininkai kelionės metu negali priimti pagalbos iš savo draugų, palaikymo komandos: „Galima stoti degalinėje, nakvoti viešbutyje, tačiau iš anksto susiorganizuoti kažkokį pasitikimą draudžiama. Aš pats turiu pasirūpinti savimi kelyje. Jeigu sustosiu ir paprašysiu nepažįstamų žmonių pagalbos ar nakvynės, to taisyklės nedraus, nes pats būsiu susiorganizavęs.“
Nuvažiuoti nemenką atstumą, kelionės metu organizuojantis maistą, nakvynę, dušą ir kitas būtinas išgyvenimo sąlygas, – ne vienintelė varžybų misija. Sportininkai patys atsakingi ir už savo transportą. Štai čia Imantas ir vėl rodo savo išradingumą. „Jeigu nuleido dviračio padangą, o tu neturi pompos ir esi gerokai nutolęs nuo miesto, prisirauni žolės, prikiši į tą sprogusį ratą žolės ir važiuoji pamažu“, – rimtu veidu pasakoja „VeloFanas“.
Visus daiktus kelionės metu sportininkai privalės vežtis su savimi, todėl tokios prabangos kaip palapinė Imantas sau neleis. „Daiktų vešiuosi minimaliai. Keli rūbai, kelios atsarginės dviračio dalys. Vietoje palapinės – maišas, kilimėlis ir miegmaišis“, – atskleidžia pašnekovas.
„Man laisvė yra dviratis“
Tik ką varžybų maršrutą gavęs Imantas rodo: „Pravažiuosime Šeduvą, Pakruojį, Pasvalį ir Biržus.“ Kelionė per Lietuvą yra jo labiausiai laukiama varžybų dalis. Taip savotiškai jis ketina įprasminti valstybės šimtmetį.
„Reikia švęsti Lietuvos šimtmetį. Visi žinome, kas yra laisvė. Man laisvė yra dviratis, nes važiuoju, kur mato akys, kur traukia mano širdis, – todėl sukaktį miniu būtent šitaip“, – sako sportininkas.
Imantas atskleidžia, kad jo tikslas ne laimėti, o įrodyti kitiems, jog kartais, rodos, net patys nerealiausi tikslai veda tobulėjimo link ir užkrečia geru pavyzdžiu. To įrodymą jis jau pasiekė – dviratininkas gauna savo sekėjų žinučių, kuriose jam dėkojama už sugrįžusią meilę dviračiui.
Visi Šiauliuose gyvenantys dviračių aistruoliai rinkosi ant „Saulės miesto“ stogo, kur drauge su savo idėją Lietuvai pristačiusiu Imantu siekėneįprasto rekordo. Kaip jiems sekėsi, sužinok naujienų platformoje Etaplius.lt.