PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2022 m. Balandžio 10 d. 11:39

VDU menų galerijos „101“ skliautinėje rūsio salėje – Dainos Maslauskaitės Light paroda „De profundis“

Kaunas

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


212204

Balandžio 13 d., trečiadienį, 17.30 val. VDU menų galerijoje „101“ atidaroma Dainos Maslauskaitė Light paroda „De profundi“.


Foto galerija:

6252942b632a7.jpg
62529438b9a96.jpg
6252945174f3d.jpg
6252945c158ff.jpg

Daina Maslauskaitė Light – menininkė, kurios kūrybinė biografija dar neilga, bet jau pakankamai turtinga. Jos veiklos laukas apima tapybą, tarpdisciplininio meno projektus, performansus, instaliacijas, eksperimentinį videomeną. Idėjiškai autorės kūryba artima 19–20 a. sandūros ezoterizmo idėjomis persmelktam simbolizmui: K. Stabrausko, M. K. Čiurlionio tapybai. D.Maslauskaitės Light kūriniai daugiasluoksniais simboliais, intuityviomis spalvinėmis išraiškomis, kontempliatyviu tikrovės suvokimu grįstais kompoziciniais sprendimais, filosofiniu požiūriu į gyvenimo trapumą ir kaip tik tame trapume atsiveriančią jo prasme kelia susižavėjimą menininkės kūrybinės minties gelme.

Parodos „De profundis“ lankytojai kviečiami į intuityvaus pažinimo ir vidinių tranformuojančių potyrių prisotintą mistinę meno erdvę.

„De profundis“ (iš lotynų kalbos – „iš gelmių“) – tai 130-oji psalmė, tapusi lotynišku bažnytiniu himnu. Ši Atgailos psalmė giedama meldžiantis už mirusiuosius. Tai rauda, kuria šaukiamasi Viešpaties malonės. Muzikoje šis kūrinys dažnai įtraukiamas į „Requiem“ sekvenciją. Kūrinių „De profundis“ motyvais yra sukūrę J. S. Bach, N. Bruhns, M. K. Čiurlionis, G. F. Händel, F. Liszt, F. Mendelssohn, W. A. Mozart, A. Pärt, H. Purcell, O. di Lasso, Vangelis ir kt. Neatsitiktinai ir kai kurie D. Maslauskaitės parodos kūriniai yra užgimę klausantis šios muzikos. Pavyzdžiui, paveikslas „Likimo siūlai“ gimė W. A. Mozart‘o „Requiem“ garsų tėkmėje, panardinusioje kūrėją į begalinį gimties ir mirties virsmų sūkurį, kuriame ji stengėsi surasti savąjį pusiausvyros ir atspirties tašką.

Menininkė sako, jog ši paroda yra savotiška rekvija žuvusiems ir tebežūstantiems kare Ukrainoje, malda už juos. Per visaapimančio žvilgsnio prizmę D. Maslauskaitė Light tyrinėja dvasinio subjektyvumo fenomeną tapybinėje praktikoje, akcentuodama vidines menininko transformacijas pasaulio įvykių kontekste.

Parodoje eksponuojama abstrakčioji ir figūratyvinė tapyba bei video instaliacija.

Figūratyvinė Dainos kūryba stipriai persmelkta simbolizmo apraiškų, sprendžianti monochrominės ir atviros spalvos panaudojimo bei individualaus santykio su spalva ir šviesa problemas. Figūros idealizuojamos, remiantis klasicistinėmis tradicijomis. Esminė figūratyvinės serijos kūrinių idėja – atskleisti Pasaulį, Mus ir Save kaip nedalomą Vienį.

Maslauskaitės Light abstrakcijose aktuali gestiškumo problematika, akcentuojamos tapymo proceso idėjos, siejančios jos tapybą su abstrakčiuoju ekspresionizmu. Autorės požiūris į nefigūrinę, konkrečiąją tapybą personalizuotas, kitoks, nei esame įpratę matyti Lietuvos abstrakcionistų kūriniuose. Dailininkė teigia, kad jos kūryba stipriai įtakota meditacijų, tad nestebina ir kūriniuose juntamas greitai tekančios dabarties pojūtis. Temą menininkė dažnai brandina medituodama savaitę ar net ilgiau, o paveikslu atėjusi vizija gali tapti ir per vos vieną vakarą. Dvasinio nušvitimo metu sukurtos spontaniškos impresijos – savotiška autorės tapybinė išpažintis apie vidinio pasaulio slėpinius, o kartu ir jos dvasinės raidos, mistinio savęs ir pasaulio pažinimo dienoraštis. Per save autorė atranda pasaulį, o per pasaulį – suranda save. Maslauskaitė Light kūryboje ieško autentiškų dvasinių vertybių. Įkvėpimo versme tapusi Ukrainos tragedija šioje parodoje atskleidžia menininkės suvokimą apie kančios prasmę. D. Maslauskaitė Light sako: „mes šiuo metu esame daugiau nei dramoje ar katastrofoje – mes esame tuštumoje, vakuume, situacijoje TARP. Ir iš to vakuumo, tuštumos, iš šios tarpinės pauzės reikia sukurti savyje kažką, su kuo galima persikelti į kitą bedugnės krantą. Tapydama visu kūnu išgyvenau perėjimą į naują. Realus perėjimas įvyksta tik vidinėje maldoje.“

 

Paroda veiks 2022 balandžio 13 – gegužės 5

Atidarymas VDU menų galerijos „101“ skliautinėje rūsio salėje 2022 balandžio 13 d. 17.30 val