PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Spalio 13 d. 15:39

Varėnoje lankysis teisingumo ministras Elvinas Jankevičius ir Konstitucinio Teismo pirmininkas Dainius Žalimas

Alytus

Teisingumo ministras E. Jankevičius. Eltos nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


149927

Šį ketvirtadienį, spalio 15 d., Varėnoje teisinių žinių dienos proga lankysis teisingumo ministras Elvinas Jankevičius ir Konstitucinio Teismo pirmininkas prof. Dainius Žalimas.

9.30 val. Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijoje vyks Konstitucinio Teismo pirmininko D.Žalimo paskaita- diskusija su moksleiviais apie teisės žinių reikalingumą ir svarbą kiekvienam piliečiui.

11 val.  Varėnos  viešojoje bibliotekoje teisinių žinių dienos renginio metu  teisingumo ministras E.Jankevičius aktyvuos mobiliąją aplikaciją „Žinau savo teises“.

Mobilioji aplikacija – viktorina „Žinau savo teises“ skirta skleisti ir įtvirtinti teisines žinias visuomenėje ir ypač jaunimui. Viktorinos – žaidimo forma bus galima įgyti reikalingų teisinių žinių, kurios pravers ginant savo teises. Mobilioji aplikacija – viktorina (žaidimas) pritaikyta Android ir iOS operacinę sistemą palaikantiems išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams.

JI patalpinta internetinėse aplikacijų parduotuvėse „Google Play Store“ ir „App Store“, iš kur naudotojai galės ją atsisiųsti į mobilius įrenginius nemokamai.

„Žinau savo teises” struktūra  (7 temos) – Vartotojų teisės; Asmens duomenų apsauga; Intelektinė nuosavybė; Notarai, antstoliai, skolos; Baudžiamoji atsakomybė; Administracinė atsakomybė; Konstitucija,  500 klausimų, 4 sudėtingumo lygiai.

Temų eiliškumas – tik atsakius į pirmos temos klausimus, galima pereiti prie antros, trečios ir t.t. Tema yra „įveikta”, kai atsakoma į visų 4 sudėtingumo lygių, pradedant nuo lengviausio, klausimus.

Kiekvieno lygio pradžioje žaidėjui suteikiamos 3 gyvybės – širdutės, kurios suteikia papildomų bandymų atsakyti į klausimą.

Už kiekvieną neteisingą atsakymą širdutė atimama. Tai reiškia, kad neteisingai atsakius į 3 klausimus iš 6, lygį reikėtų pradėti iš naujo. Jeigu atsakoma į visus klausimus teisingai, išlieka visos 3 širdutės.

Antrame lygyje vėl suteikiamos 3 širdutės. Jį įveikus, skaičiuojamos širdučių suma.

Pvz. pirmame lygyje teisingai atsakyta į visus 6 klausimus – suteikiamos 3 širdutės. Jeigu antrame lygyje teisingai atsakyta tik į 4 klausimus, suteikiama tik viena širdutė, nes 2 atsakymai neteisingi, ir bendra dviejų lygių širdučių-gyvybių suma 3+1=4. Jeigu teisingi 5 atsakymai – bendra dviejų lygių širdučių- gyvybių suma bus 5.

Kiekvienas lygis duomenų bazėje vidutiniškai turi po 18 klausimų, kurie atrenkami žaidimui atsitiktiniu būdu.

Mobiliojoje aplikacijoje klausimai pateikiami komikso stilistika, pasitelkiant žaidybinius metodus – taškų rinkimas, pasiekimų įvertinimas (ženkleliai), lyderių lentelė (geriausių rezultatų lentelė), galimybė pereiti į kitą lygį įveikus užduotį. Sėkmingai užbaigus kiekvieną temą, vartotojui suteikiamas specializuotas skaitmeninis ženkliukas, patvirtinantis įgytą kompetenciją, kuriuo žaidėjas gali pasidalinti per socialinių tinklų platformą Facebook. Pirmieji sėkmingai įveikę šį žaidimą gaus apdovanojimus – ausines, garso kolonėles.