PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 30 d. 08:08

Varėnoje bus įrengta pirmoji Baltijos šalyse baterinių traukinių įkrovimo stotelė

Varėna

Traukinys. BNS nuotr.

Aurimas RagelisŠaltinis: BNS


321143

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) įgyvendinant geležinkelio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo projektą, Varėnos stotyje bus įrengta baterinių traukinių įkrovimo infrastruktūra. Tai bus pirmoji tokia stotelė Baltijos šalyse.

„Planuojama įrengti įkrovimo stotelę ir krovimo ruožą. Spartusis krovimas, planuojama, truks tiek, kiek trunka keleivių išlaipinimas ir įlaipinimas“, – komentare BNS teigė LTG.

Pasak bendrovės, artimiausioje ateityje ruožu Vilnius–Klaipėda kursuos elektriniai, o neelektrifikuotomis trumpesnėmis atkarpomis, pavyzdžiui, Vilnius–Varėna–Marcinkonys – bateriniai traukiniai.

Pastaraisiais be papildomo įkrovimo bus galima nuvažiuoti iki 70 kilometrų. Važiuodami elektrifikuota linija jie naudos kontaktinio tinklo tiekiamą elektrą, o kur jo nėra – sukauptą baterijose.

Planų įrengti daugiau panašių stotelių Lietuvoje bendrovė teigė neturinti.

„Šiuo metu tokių stotelių nėra nei Lietuvoje, nei kaimyninėse Baltijos šalyse – būsime vieni pirmųjų, kurie įrengs tokią 25 kilovoltų (kV) krovimo infrastruktūrą“, – teigė LTG.

Bendrovė rugsėjo viduryje paskelbė rangovo konkursą, jo laimėtojas stotelę Varėnoje turėtų įrengti 2025 metų ketvirtąjį ketvirtį, o darbų vertė kol kas neskelbiama.

Geležinkelio elektrifikavimą sudaro 14 projektų: be 363 km kontaktinio tinklo, statomos ir atnaujinamos šešios elektros pastotės. Šiuo metu jau atlikta apie 70 proc. projekto darbų.

Pagal 2023 metų birželį pasirašytą sutartį „LTG Link“ užsakymu už 226,5 mln. eurų 15 naujų elektrinių ir baterinių traukinių gamina bei juos vėliau prižiūrės Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ įmonė Lenkijoje „Stadler Polska“.

LTG tuomet teigė, kad pirmieji traukiniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, keleiviai jais keliauti galės jau 2026 metų viduryje, o visi 15 traukinių turėtų važinėti 2027 metais. Jie kursuos tarp Vilniaus ir Klaipėdos, Vilniaus ir Varėnos bei Kauno ir Šiaulių.

Elektrifikavimo projekto vertė – 493 mln. eurų, iš kurių jau panaudota apie 75 proc. Bendras LTG elektrifikavimo programos biudžetas – apie 900 mln. eurų.

#VARĖNA#TRAUKINIAI#ĮKROVIMAS