REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Lapkričio 14 d. 15:15

Vairuotojų vargai nesibaigia: judrią sankryžą rekonstruos tik kitąmet

Šiauliai

Vidinis aplinkkelis. A.Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT


251243

Vėluojant, tačiau darbus Šiaulių vidiniame aplinkkelyje žadama pabaigti dar šį mėnesį. Vis dėlto vairuotojų vargai nesibaigia. Kitų metų pavasarį bus pradėti Serbentų ir Pramonės gatvių sankryžos modernizavimo darbai. Taip pat žadama pratęsti Aukštabalio gatvę. Miesto valdžia prašo gyventojų kantrybės ir žada, kad bus įgyvendintas dešimtmečio sumanymas. Stringa ir Dainų pėsčiųjų bulvaro darbai. Dalis sumanymo įstrigo teisme.

Pirmadienio spaudos konferencijoje Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis kreipėsi į šiauliečius su prašymu apsišarvuoti kantrybe.

Kaip buvo skelbta anksčiau, vidinio aplinkkelio darbai turėjo pasibaigti lapkričio 10 d., tačiau eismo ribojimai vis dar taikomi iki šiol.

Direktorius pažadėjo, kad darbai Baltų ir Išradėjų gatvėse bus baigti ir eismas vidiniame aplinkkelyje bus visiškai atnaujintas dar šį mėnesį.

Vis dėlto netolimoje ateityje dar laukia dideli darbai šioje teritorijoje, kurie galbūt sukels dar didesnius eismo trikdžius – bus rekonstruojama Serbentų ir Pramonės gatvių sankryža, kuri taps svarbia jungtimi nukreipiant eismą į vidinį aplinkkelį ir sujungiant eismą Aukštabalio gatve su pietine miesto dalimi.

Kaip informavo direktorius, rangovas jau yra paskelbtas, tačiau darbai prasidės tik kitų metų ankstyvą pavasarį. Labai tikimasi, kad darbus pavyks užbaigti birželį arba liepą.

Pasak direktoriaus, įgyvendinant tokios didelės apimties projektą, jį teko išskaidyti etapais. Kai kuriuos darbus pavyko padaryti greičiau, kiti darbai – atsiliko nuo grafiko. Direktorius tikina, kad kito būdo nebuvo, todėl prašoma gyventojų kantrybės.

„Mes užtikrinom judėjimą Išradėjų ir Baltų gatvėmis, mes sakėm, kad turim ir darbams sudaryti galimybes, ir eismas turi būti užtikrintas. Kito recepto nėra. Tokia pati situacija ir Serbentų / Pramonės sankryžoje bus, teks pakentėti. Jeigu bus nepatogus judėjimas, gyventojai gali nesinaudoti vidiniu aplinkkeliu. Tų nepatogumų statant miestą visada yra. Kai sutvarkome, visi greitai pamirštame. Tada džiaugiasi patogumu, kuris sukurtas“, – tikino Antanas Bartulis.

Dešimtmečio projektas

Pasak direktoriaus, su Šiaulių gatvių apšvietimo įmonės specialistais derinami šviesoforų signalų ciklai, modeliuojamas pralaidumas Pramonės ir aplinkinėse gatvėse, kad atvėrus vidinį aplinkkelį, eismo srautai vyktų sklandžiai.

„Bet kol nebus sankryžos modernizavimo, nebus maksimalaus pralaidumo. Atkreipiame vairuotojų dėmesį, galutinai pralaidumas bus maksimalus, kai kitų metų vasaros viduryje bus sutvarkyta sankryža. Prašome vairuotojų kantrybės ir pakantumo“, – į gyventojus kreipėsi direktorius.

Pasak jo, Pramonės ir Serbentų gatvių sankryža bus maksimaliai modernizuota – atsiras atskiri dešinieji posūkiai, išliks apsaugoti kairiniai posūkiai. Atsižvelgta ir į dviračių bendruomenės pastabas.

Trečiasis etapas apims eismo jungties tarp Tilžės ir Serbentų gatvių sukūrimas per Aukštabalio gatvę. Aukštabalio gatvė nuo Tilžės iki Garažų gatvės bus rekonstruota. Nuo Garažų gatvės – bus nutiesta nauja atkarpa.

„Iki pat Serbentų gatvėse gyventojai turės ypatingai patogų susisiekimą su pietiniu, nuims srautą nuo Pramonės gatvės. Bus įgyvendinta dešimtmečius puoselėta mintis, vidinio aplinkkelio įrengimas“, – aiškino direktorius.

Aukštabalio gatvės jungtis. Šiaulių m. sav. nuotr.

Brangus projektas

Vien vidinio aplinkkelio darbai kainavo kiek daugiau nei 5 milijonai eurų. Pasak direktoriaus, lėšų buvo ieškoma visais įmanomais būdais. Teko investuoti biudžeto lėšas, gautas europinis finansavimas, panaudotos ir valstybės lėšos. Siekiant pritraukti lėšas Aukštabalio jungties finansavimui, miesto valdžia paskelbė Pabalių turgaus privatizavimą – bent jau tokią versiją po kilusio nepasitenkinimo pateikė Šiaulių miesto meras Artūras Visockas.

Direktorius Antanas Bartulis dabar aiškina, kad turgaus privatizavimas vis dar neįvyko, tačiau gautos lėšos ir vykdomi procesai sukurti palankias erdves privačioms investicijoms pasiteisino.

„Atkreipkime dėmesį, jeigu imsime planą, kol nebuvo Aukštabalio gatvės tęsinio, jame yra daug privačių ir valstybinių sklypų, kurie neturėjo patogaus susisiekimo. Nutiesus Aukštabalio gatvę, atsiranda galimybė tuos sklypus įveiklinti, šita sąlyga – galima privačių ar valstybinių sklypų įveiklinimo – leistų išpildyti tą sąlygą, dėl kurios gavome finansavimą, dėl darbo vietų kūrimo ir kitų būtinų investicijų. Čia yra susiję, ir to kelio eksploatavimo pradžia paskatins verslininkus investuoti į tuos privačius sklypus, pasidaryti įvažiavimus, šitą aplinkkelį išnaudoti“, – tikina direktorius.

Dviračių atitvarai. A.Rutkausko/Etaplius.lt nuotr.

Netiko argumentai

Pasak direktoriaus, įgyvendinant vidinio aplinkkelio įrengimo darbus dar projektavimo stadijoje buvo gautos visuomenės pastabos, į kurias atsižvelgta. Tarp jų – ir dviračių bendruomenės. Sukurti privažiavimai, dviračių takų jungtys, kad aplinkkeliu patogiai galėtų judėti ir dviračiai ar pėstieji.

Tačiau pastabos dėl atitvarų dviračių takuose prie sankryžų, panašu, liko neišgirstos.

Portalo Etaplius.lt redakcijos žiniomis, reikalaudama pašalinti dviračių atitvarus sankryžose, dviračių bendruomenei pavyko iš dalies pasiekti, kad būtų pašalinti atitvarai tik Serbentų ir Pramonės gatvių sankryžoje. Administracinių ginčų komisija kelis kartus atmetė savivaldybės argumentus ir nurodė klausimą svarstyti iš naujo.

Direktoriaus teigimu, į pastabas atsižvelgiama, tačiau pačių atitvarų klausimas gali likti nepakitęs.

„Netiko teisinis argumentavimas atsakant dviračių bendruomenei, pats atsakymas gali būti tas pats“, – spaudos konferencijoje atsakydamas į portalo Etaplius.lt klausimus teigė Antanas Bartulis.

Įstrigo teisme

Kaip vieną iš didelių, bet laiku nebaigtų projektų Antanas Bartulis spaudos konferencijoje įvardino ir Dainų pėsčiųjų bulvaro rekonstrukciją. Planuota darbus ten baigti žymiai anksčiau dar šiemet, bet dalies darbų jau nepavyks užbaigti iki žiemos.

„Dviračių takas jau įrengtas, pėsčiųjų zonos įrengiamos. Daromi darbai, susiję su fontano įrengimu, bet iki žiemos nespėsime fontano išbandyti“, – teigė direktorius.

Taip pat nepavyks įgyvendinti ir Šiaulių miesto tarybos sprendimo, kuriuo buvo siekiama perimti žemės sklypo dalį prie Lyros prekybos centro automobilių aikštelėje.

Pasak direktoriaus, Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) šių metų pavasarį atsisakė imtis reikalingų perėmimo procedūrų, šį sprendimą savivaldybė vasarą skundė Administraciniam teismui. Teismas vasaros pabaigoje gavo visų suinteresuotų šalių atsiliepimus, tačiau iki šiol nepaskirtas teisėjas, bylos nagrinėjimas prasidės galbūt tik kažkada kitais metais.

„Ten savitas teisinis traktavimas: mes turime savo supratimą, NŽT turi savo įsivaizdavimą. Byla galėtų prasidėti, bet Vilniaus apygardos administracinis teismas užimtas, bylos nagrinėjimas prasidės gal tik kitais metais.

Mes esame pastatyti prieš faktą to tikro ar menamo teismo užimtumo, šitas projektas sustojęs.

Mes tikimės, kad mūsų užimta pozicija pagrįsta ir NŽT galėtų mus girdėti. Taryba priėmė sprendimą pagal gyventojų apklausos rezultatus, iš gyventojų lūkesčio turėti saugų judėjimą per visą naująjį Dainų bulvarą“, – teigė Antanas Bartulis.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA