Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Kone opiausia šių savaičių problema Šiauliuose – kaip grybai po lietaus dygstantys išmanieji šviesoforai, kurie, pasak specialistų, turėtų užtikrinti žmonių saugumą, tačiau kol kas užtikrina tik eismo spūstis, vėlavimą į darbą ir gyventojų pasipiktinimą. Netyla nei rangovų, nei Etaplius.lt redakcijos telefonai.
Buvo atlikti skaičiavimai
„Kas ir kodėl nusprendė, kad reikia keisti eismą sankryžose? Ar specialistų manymu dabar yra geriau? Kodėl pirma padaroma, o po to galvojama kaip pataisyti? Ar už tai kažkas neša atsakomybę? Kaip tie žmonės mato savo indėlį į pasaulinę kovą su tarša, kai eismo spūstys išaugo keturis kartus?“, - tokius klausimus beria pasipiktinę skaitytojai.
Šiandien UAB „Šiaulių gatvių apšvietimo“ specialistai suskubo informuoti gyventojus apie eismo pasikeitimus ir pripažino, kad tai turėjo padaryti gerokai anksčiau.
„Noriu informuoti eismo dalyvius apie naujus, pradėjusius veikti ir dar pradėsiančius veikti šviesoforus Šiaulių mieste. Gavome daug gyventojų nusiskundimų, nepasitenkinimo dėl rekonstruoto šviesoforo P. Cvirkos ir Žemaitės gatvių sankryžoje, taip pat dėl šviesoforo Pramonės ir Serbentų gatvių sankryžoje. Gyventojai nepatenkinti, kad užtrunka, formuojasi spūstys, ilgesnė kelionė į darbą“, - sako UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ procesų vykdymo analitikas Giedrius Popovas.
Specialistas aiškino, kad šviesoforų veikimo fazės buvo nustatytos atsižvelgiant į eismo srautus, rugsėjo mėnesį buvo atlikti skaičiavimai kiek ir kuria gatvės puse juda transporto priemonių. Būtent pagal skaičiavimus buvo formuojami šviesoforų veikimo ciklai.
Kelios sugaištos minutės nėra didžiausia vertybė
„Kadangi šviesoforai nauji ir yra papildomos sekcijos, ko anksčiau nebuvo, tai atsirado sukimo į kairę kryptys, tada priešakinis transportas yra sustabdomas. Taip saugiau visiems eismo dalyviams. Automatiškai tas eismas kažkiek sulėtėja. Reikia laiko gyventojams priprasti prie šių pasikeitimų“, - pasakojo G. Popovas.
Specialistas sako, kad tikisi eismo dalyvių tolerancijos, supratimo bei mandagumo ir aiškina, jog vis dar analizuoja srautą, stebi, kokiomis valandomis susidaro didžiausios spūstys ir žada koreguoti šviesoforo veikimą.
„Mūsų specialistai koreguoja, galiu pasakyti ir šiandiena buvo stebimas eismo srautas Pramonės ir Serbentų gatvių sankryžoje. Pastebėjom, kad atvažiuojant nuo Rėkyvos gyvenvietės prieš aštuntą valandą ryto susidaro didesnės spūstys ir ilginsime tą pravažiavimo fazę, kad būtų kuo mažiau arba visai nebeliktų spūsčių. Man atrodo gyventojai prisitaikys prie to ir supras, kad eismo dalyvių saugumas yra brangiausios žmogaus vertybės, tad kelios sugaištos minutės prie šviesoforo yra mažesnis nuostolis nei sužalota sveikata“, - mano UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ analitikas.
Kitos išeities nebuvo
Paklausti, ar nebuvo kitos išeities, tik šie visus piktinantys šviesoforai, tiek rangovų įmonės atstovas, tiek Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis kartojo, kad svarbiausia buvo žmonių saugumas.
„Eismo saugumo reguliavimas mieste yra tikrai svarbus darbas, kurį atlieka mūsų komisija. Taip, kad šitose sankryžose buvo pasiūlyta įdiegti išmaniuosius šviesoforus“, - sako A. Bartulis.
Administracijos direktorius aiškino, jog yra tik du būdai užtikrinti saugumą – įrengti šviesoforus arba rekonstruoti sankryžą į žiedinę, tačiau pastarasis būdas gerokai brangesnis.
„Pavyzdžiui Lyros ir Gardino gatvių žiedinė sankryža… Tikėjomės, jog tilpsime į 400 tūkstančių eurų samatą, bet pagal visus sumodeliuotus variantus ir automobilių srautų nukreipimą, projektuotojai pasiūlė 800 tūkstančių eurų samatą. Įsivaizduokite, tik viena žiedinė sankryža“, - pasakojo Antanas Bartulis.
Tiesa, kiek kainavo šviesoforai, žurnalistams nei rangovų įmonės atstovas, nei savivaldybė neatsakė.
Kompensuoti gyventojams susidariusias problemas dėl vėlavimo į darbą ar kitus nuostolius taip pat nežadama.
Ateina laikas, kai aplinkybės keičiasi
Šiaulių AVPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius sako, kad žmonės įpranta gyventi automatu, tačiau ateina laikas, kai aplinkybės keičiasi.
„Visa Tilžės gatvė ir kai kurios kitos yra juodosios dėmės. Tai reiškia įskaitiniai eismo įvykiai, sužeisti, žuvę mūsų šiauliečiai. Taip, atsiranda problemų, pastato tuos šviesoforus, na pakentėkim, savaitę, gal dvi, pasiplanuokim savo laiką. Esam įpratę tą pačią minutę privažiuoti prie pat durų. Na tikrai nebus taip“, - atkerta R. Radavičius.
Tiesa, ne visi gyventojai stovi spūstyse. Vairuotojai jau atrado gatveles, kuriomis važiuodami išvengia šviesoforo. Tačiau policijos atstovas nemano, jog tai yra problema.
„Tai yra laikina. Ji tuoj išnyks, tuoj bus sureguliuoti visi ciklai ir žmonės įpras važiuoti, sekti ženklus“, - mano Robertas Radavičius.
Šviesoforų daugės jau artimiausiu metu
UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ atstovas Giedrius Popovas, pasimokęs iš klaidos, jog visuomenė nebuvo informuota iš anksto apie eismo pasikeitimus, šiandien suskubo pranešti, jog laukia ir daugiau permainų.
„Rytoj arba poryt pradės veikti dar vienas rekonstruotas šviesoforas Jablonskio, Architektų ir Žemaitė gatvių sankryžoje. Tegul pasiplanuoja gyventojai savo laiką, tačiau mes tikimės, kad ten spūsčių nesusidarys. Reikia, kad visuomenė atkreiptų dėmesį, kaip ten bus organizuojamas eismas. Ten nėra pėsčiųjų perėjos, nebus ciklo, kad pėstieji pereitų gatvę. Artimiausiu metu taip pat planuojamas šviesoforas ir Tilžės-Pramonės gatvių sankryžoje, kur atsidarys naujas prekybos centras. Konfigūracijos jau yra atliktos, yra kelio ženklai. Tad taip pat prašyčiau gyventojų kitą savaitę ar jau šios savaitės pabaigoje pasiplanuoti savo laiką, kol apsipras visi eismo dalyviai“, - informavo G. Popovas.