PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kriminalai2021 m. Gruodžio 11 d. 18:39

Vagys nusitaikę į automobilių dalis

Vilnius

Freepik.com nuotr.

Etaplius.lt BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


197226

Apsaugos sistemos, įrengtos automobiliuose, yra vis pažangesnės, tačiau tai neužkerta kelio ilgapirščiams.

Draudikai transporto priemonių dalių vagystes skirsto į dvi dalis – išorinių dalių vagystės, kai nebūtina įsilaužti į transporto priemonę ir salono dalių vagystės, kai siekiama pavogti didesnės vertės dalis. Ir vienų, ir kitų nelaimių gausu. Per dešimt šių metų mėnesių vagysčių skaičius jau toks pat, koks pernai buvo per visus metus, o nuostoliai siekia daugiau nei 634 tūkst. eurų sumą. Fiksuojama, kad vidutinė tokio įvykio žala siekia 1,6 tūkst. eurų.

Vagystė per keliolika sekundžių

Išorinės detalės dažniausiai nuimamos gana lengvai ir nesukeliamas papildomas garsas, nebūtina įsilaužti į automobilio vidų.

„Pastebime, kad nuo automobilio išorės dažniausiai pavagiami veidrodėlio stikliukai, dangteliai ar net visas veidrodėlis su korpusu. Taip pat ratlankiai, padangos. Be to, vagiami valytuvai, ratlankių dangteliai, įvairios apdailos dalys, žibintai, parkavimo sistemos davikliai, katalizatoriai.

Gali pasirodyti, kad tokios vagystės neatneša daug žalos, tačiau, pavyzdžiui, vien tik už veidrodėlių stikliukų vagystes nuostolių vidurkis šiemet siekia kiek daugiau nei 1 tūkst. eurų sumą. Verta paminėti, kad vagiant veidrodžio stikliukus, dažnai sugadinami veidrodėlio korpusai, todėl gali tekti keisti visą veidrodį. Būtent todėl patirtos žalos dydis gali siekti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstantų eurų“, – teigia Artūras Juodeikis.

Nuo apdailos dalių iki multimedijos sistemų ir kėbulo dalių

Įsilaužti į automobilio vidų užtrunka daugiau laiko, tačiau tokių vagysčių taip pat pasitaiko gana dažnai, o nuostoliai būna dar didesni.

„Vagims įsilaužus į automobilio vidų, pavagiamos saugos pagalvės, vairas, multimedijos sistemos, prietaisų skydeliai, bėgių perjungimo svirtys, įvairios rankenėlės, apdailos dalys.

Į automobilio saloną vagys dažniausiai patenka išdaužus durų stiklą bei atrakinus automobilį iš vidaus. Tuomet išrenkamos vidinės detalės, o atidarius variklio gaubtą – nesugadinant nuimami priekiniai žibintai, priekinis buferis ar kitos vertingos kėbulo dalys“, – pasakoja Artūras Juodeikis.

Ekspertas dalinasi patirtimi, jog prieš kelis metus buvo atvejis, kai gana naujas automobilis buvo paliktas stovėjimo aikštelėje.

„Automobilio savininkas su šeima atostogavo užsienyje, o vagys išrinko ne tik visas salono dalis, bet ir nurinko kėbulo dalis – buferį, priekinius rūko ir pagrindinius žibintus, aušinimo ir kondicionavimo radiatorius, įvairias apdailas. Tokiu atveju automobilio remontas nebuvo tikslingas, nes pavogtų daiktų suma viršijo analogiško automobilio kainą rinkoje“, – teigia draudimo ekspertas A. Juodeikis.

Kaip apsisaugoti

Anot Artūro Juodeikio, nuo vagysčių nėra apsaugoti nei didmiesčių, nei mažesnių miestų gyventojai. Tačiau labai svarbu savo daiktų saugumu pasirūpinti maksimaliai ir patiems transporto priemonių savininkams.

„Dažniausiai ilgapirščiai nusitaiko į stovėjimo aikšteles, neapšviestas, atokesnes gatves, kuriose stovi automobiliai. Labai svarbu nepalikti transporto priemonėse vertingų daiktų, ypač aiškiai matomoje vietoje salone – tai gali papildomai suvilioti vagis.

Geriausia neapšviestose, kamerų nestebimose vietose apskritai nepalikti automobilių. Žinoma šviesa, kameros galbūt ir neužtikrins visiškos apsaugos, bet bent tikrai atbaidys neprofesionalius, mažiau patirties turinčius nusikaltėlius“, – patarimu dalinasi jis.

Visgi draudikų atstovas pastebi, kad profesionalesnių vagišių neatbaido nei kameros, nei tai, kad automobilis stovi privačiame garaže ar nuosavo namo kieme. Tokiu atveju reikia įsidiegti aukščiausio lygio apsaugos sistemas, kurios leidžia per nuotolį sekti automobilio buvimo vietą, o pavojaus atveju signalas perduodamas į savininko mobilųjį telefoną.

„Pastebime, kad paskutiniu metu dažniausiai nukenčia 1-7-erių metų vokiški ir japoniški automobiliai, nepriklausomai nuo markės. Šiais metais daugiausiai nukentėjo BMW, VW“, – sako Artūras Juodeikis.