PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Birželio 11 d. 19:09

Už praganytą vertingą siuntą – 3,34 Eur kompensacija

Šiauliai

Andrius TverijonasŠaltinis: Etaplius.lt


6224

Paštu siųsta siunta, kurioje gulėjo prekės už 170 Eur, šiaulietei Reginai Daliai Ragauskienei pristatyta nebuvo. AB „Lietuvos paštas“ pripažįsta, kad siunta praganyta ne dėl siuntėjo arba gavėjo kaltės, o dėl pašto darbuotojos neatidumo. Nepaisant to, nuostolius paštas siūlo kompensuoti „įspūdinga“ suma – 3,34 Eur.

Neapdraudei – neatgausi

Siunta su brangia kosmetika už 170 Eur R. D. Ragauskienei iš Vilniaus į Šiaulius buvo išsiųsta balandžio mėnesį. Į Šiaulių centrinį paštą ji atkeliavo sėkmingai ir gana greitai – po dviejų dienų, ir buvo atiduota pristatyti laiškininkei. Tada ir prasidėjo nemalonumai. „Laiškininkė atėjo pas mane ir pasakė, kad siuntinį pametė ar kažkas pavogė – taip ir nesupratau, kur jinai jį dėjo“, – sako R. D. Ragauskienė.

Moteris dėl susidariusios situacijos dukart kreipėsi į Šiaulių centrinį paštą, tačiau nesulaukė jokios reakcijos. Atsakymą ji gavo tik gegužę, ir tik iš Vilniaus. Tiesa, pastarasis šiaulietės nenudžiugino.

„<...> žalos atlyginimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos pašto įstatymas (toliau – Pašto įstatymas). Pašto įstatymo 12 straipsniu įtvirtinta, kad dėl pašto paslaugos teikėjo kaltės praradus registruotąją korespondencijos siuntą, siuntos siuntėjui atlyginamos dvigubos siuntos siuntimo išlaidos. Siuntos vertė atlyginama tik už siuntas, siųstas įvertintu paštu“, – taip skambėjo AB „Lietuvos pašto“ Klientų patirčių valdymo departamentų grupės vadovės Rimos Šimaitytės komentaras.

Kuris teisus?

Deja, siunta, kurios laukė ir nesulaukė R. D. Ragauskienė, buvo siųsta ne įvertintu, o registruotu paštu.
„Nei aš, nei moteris, kuri siuntė siuntą, niekuomet gyvenime nėra įvertinusi siuntos. Pašte tokios paslaugos net nesiūlo!“ – piktinasi ji.

AB „Lietuvos paštas“ komunikacijos grupės vadovas Tomas Bašarovas teigia priešingai. Pasak jo, jeigu yra siunčiama vertinga siunta, pašto darbuotojai klientams visuomet rekomenduoja siunčiant siuntas jas registruoti bei įvertinti (apdrausti).

Pasigenda atsakomybės

Beje, atsakyme, kurį R. D. Ragauskienė gavo iš Vilniaus, pažymima, kad siunta buvo pamesta dėl laiškininkės neatidumo, o kompensuoti patirtus nuostolius siūloma 3,34 Eur. Moteris tokį siūlymą vadina visišku absurdu. „Nei aš, nei siuntėja nesame kaltos, kad siuntinys dingo. Tai kodėl nėra atlyginami nuostoliai? Dabar abi nervinamės“, – sako ji.

Nepasitenkinimą šiaulietei kelia ir tai, kad laiškininkė, praganiusi siuntą, dirba lyg niekur nieko. „Nei ją nubaudė, nei atleido iš darbo, nei ji atlygino mano nuostolį. Tai kaip čia išeina – dirba žmogus ir neneša už savo veiksmus jokios atsakomybės? Galės ir kitas siuntas pamesti ar pavogti“, – sako R. D. Ragauskienė.

Pašto verdiktas

T. Bašarovas teigia, kad dėl pradingusios siuntos atliktas tyrimas. „Išsiaiškinta, kad siunta buvo prarasta dėl laiškininkės neatidumo ir žmogiškojo faktoriaus klaidos. Darbuotojai bus taikoma atsakomybė“, – tikina jis.

O štai į klausimą, kaip šiaulietei susigrąžinti ne dėl jos kaltės prarastus 170 Eur, neatsako, tik dar kartą pakartoja jau girdėtą frazę apie Pašto įstatyme numatytą kompensavimo tvarką.

Tuo tarpu R. D. Ragauskienė sako visiškai praradusi pasitikėjimą paštu.