PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2018 m. Gegužės 16 d. 13:42

Už apgaulingas akcijas elektroninė parduotuvė nubausta pinigine bauda

Vilnius

pixabay.com nuotr.

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


37999

Konkurencijos taryba elektroninei parduotuvei paciupk.lt skyrė 2,9 tūkst. eurų baudą, nes ši vartotojams klaidingai nurodė, kad prekių akcijos galioja ribotą laiką.

Tarybos ekspertai užfiksavo, kad parduotuvėje skelbiami trumpalaikiai, bet besikartojantys akcijų pasiūlymai šlepetėms, tampriam natūralios kupranugario vilnos liemens diržui ir pleistrams pėdoms, o prie visų šių prekių taip pat skleisti teiginiai apie daromą sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį.

„Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 metų liepos 31 dienos iki 2018 metų vasario 27 dienos minėtoms prekėms buvo skelbtos akcijos, pažymėtos laikrodžio ženklu, ir nurodomas konkretus valandų skaičius, likęs iki akcijos pabaigos. Tačiau, laikui pasibaigus, tie patys akcijos pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo“, - teigiama pranešime.

Anot Konkurencijos tarybos, ji ne kartą pripažino, kad besikartojanti trumpalaikė prekių reklama turi klaidinamos reklamos požymių.

„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, - pranešime teigė tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė.

Anot tarybos, šlepečių reklamose buvo nurodyta, kad šios prekės gerina savijautą, laipsniškai mažina tam tikrų organų veikimo funkcijų problemas, skausmus bei padeda atkurti normalią organizmo pusiausvyrą, taip pat sumažina stresą, nuovargį, pagerina kraujotaką ir kt.

Reklamuojant diržus skelbta, kad jie malšina nugaros, strėnų, radikulito ir sąnarių skausmus, padeda atsikratyti nugaros, kepenų ar inkstų ligų, skatina kraujo apytaką. Pleistrai, kaip teigta, miegant šalina toksinus, suteikia energijos, palengvina alerginius simptomus, sąnarių skausmą, sureguliuoja kraujo spaudimą, sustiprina imuninę sistemą, sumažina skysčių kaupimąsi.

Tinklalapį valdanti „Tofera“ nepateikė Konkurencijos tarybai moksliškai pagrįstų įrodymų, kad minėtos prekės išties daro sveikatinamąjį poveikį, todėl tokia reklama pripažinta klaidinama.

Bendrovei maksimali bauda galėjo siekti 8,7 tūkst. eurų, tačiau įstatyme numatyta, kad bauda negali viršyti 3 proc. metinių pajamų, todėl skirta 2,9 tūkst. eurų bauda.

Bendrovė įpareigota per 2 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos nutraukti klaidinamų reklamų skleidimą visomis reklamos sklaidos priemonėmis.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

ELTA