PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2024 m. Vasario 29 d. 10:46

„Utenos trikotažo“ grupės pajamos pernai smuko 36 proc.

Utena

Pexels.com nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: ELTA


293501

SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per 2023 m. uždirbo 22,2 mln. Eur pajamų, t. y. 35,7 proc. mažiau nei prieš metus. Vis dėlto, kaip pastebime bendrovės pranešime, paskutinis metų ketvirtis išsiskyrė bendrovės vystomo prekių ženklo „Utenos“ pardavimais, kurie šoktelėjo 27,4 proc.

Įmonių grupė patyrė 2,53 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą, kai atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“, lyginant su 2022 m., nuostolius sumažino 7,2 proc. iki 2,507 mln. eurų.

„Stebime, kaip paklausa pamažu sugrįžta į apdirbamosios pramonės rinką, tačiau dėl tekstilės sektoriaus specifikos, teigiamų pokyčių finansiniuose srautuose dar reikės palaukti. Dėl infliacijos, išaugusių palūkanų normų ir geopolitinių neramumų, smarkiai traukėsi vartojimas. Didelė dalis net ir labai stiprių prekių ženklų fiksavo mažėjančius pardavimus, kai kurie buvo priversti stabdyti veiklą,“ – teigė „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.

Sulėtėjusių pardavimų laikotarpiu „Utenos trikotažas“ susitelkė į gamybos efektyvumo didinimą ir veiklos sąnaudų optimizavimą – dėl įgyvendintų sprendimų, fiksuoti kaštai buvo sumažinti penktadaliu, o bendrovė pajėgi gaminti tiek, kiek gamino 2022 metais.

Pasak N. Kaučikienės, aprimusi gamyba suteikė sąlygas tęsti strateginę įmonės transformaciją, kurios sprendimai padės užtikrinti sėkmingą įmonės veiklą paklausai sugrįžus.

„Per praėjusius metus įdiegėme daugybę strateginių pokyčių, kurių įgyvendinimas įprastomis sąlygomis užtruktų 2–3 metus. Reikšmingai sutrumpinome gamybos laiką, modernizavome procesų valdymo sistemas, išorėje – stiprinome savo pozicionavimą, įsitvirtindami kaip aukštos kokybės vilnonių bei organinių medžiagų kūrėjai bei gamintojai,“ – sakė N. Kaučikienė.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai pernai sumažėjo 39,2 proc. iki 17,1 mln. eurų. Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas – čia „Utenos trikotažas“ pernai realizavo produkcijos už daugiau kaip 13 mln. eurų. Grupės eksportas pernai sudarė 82,1 proc. visų pajamų.

Naujų eksporto rinkų paieška ir gamybos portfelio išgryninimas teigiamus pokyčius pradėjo rodyti jau metų pabaigoje – šiuo metu naujų užklausų intensyvumas kelis kartus didesnis nei metų pradžioje pernai.

„Užklausų srautas leidžia tikėtis, kad antroje metų pusėje grįšime į augimo trajektoriją. Nusitaikę į sudėtingų, aukštos pridėtinės vertės produktų gamybą, žymiai daugiau laiko skiriame jų vystymo stadijai, kuri neretai užtrunka ir pusmetį, o kartais ir ilgiau, kol įvyksta realus pardavimas,“ – pasakojo N. Kaučikienė.

Dukterinės „Utenos trikotažo“ įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai pernai sumažėjo 6,8 proc. iki 2,6 mln. eurų.