Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Valdas MintaučkisŠaltinis: Etaplius.lt
Šiomis dienomis Utenos kamerinio teatro, Rokiškio ir Pasvalio kultūros centrų scenose žiūrovams buvo parodyti arti trisdešimties Lietuvos neprofesionalių teatrų ir užsienio svečių spektaklių.
Šis tarptautinis kas du metai vykstantis neprofesionalių teatrų festivalis, pradėjęs gyvenimą 2017–aisiais, jau sekančiais metais Lietuvos kultūros tarybos pripažintas geriausiai parengtu projektu, gyvuoja su maža pandemijos metų pertrauka.
Festivalio centruose įsikūrę keli užsienio teatrai vaidino ne tik to miesto žiūrovams, bet gretimų miestų scenose, išplėsdami jungtinio projekto ribas. Utenos rajono teatro mylėtojams buvo parodyti aštuoni Utenos kamerinio teatro ir užsienio šalių spektakliai, festivaliui atrinkti atsižvelgiant į tinkamumą tarptautinei publikai ir į aukštą meninį lygį.
Šis festivalis, vykstantis iškart trijų miestų scenose neturi analogų Lietuvoje, unikumu išlieka visoje Europoje.
Kiekvienas miestas priima po 2–3 užsienio teatrus, o kiekvienas užsienio kolektyvas vaidina ne tik „savo“ mieste, bet ir dar viename iš miestų – partnerių. Tokiu būdu kiekviename mieste per penkias dienas parodoma po 9–10 spektaklių iš kurių 4–5 užsienio šalių teatrų ir visų miestų žiūrovai mėgaujasi turtinga tarptautine programa. Toks festivalio formatas neturi analogų ne tik Lietuvoje, bet ir, pasak jame dalyvaujančių teatro ekspertų, visoje Europoje.
Šiemetiniame festivalyje dalyvavo valstybiniai ir neprofesionalūs teatrai iš Ukrainos ir Kazachstano, Juodkalnijos, Sakartvelo Italijos trupės ir du kaimyninės Latvijos teatrai.
Festivalio utenietiška dalis prasidėjo Utenos rajono savivaldybės mero Mariaus Kaukėno patarėjos Gerdos Rušienės sveikinimais ir palinkėjimais ir Kamerinio teatro premjera Tenesio Viljamso spektakliu „Geismų tramvajus“. Latvijos Valkos miesto teatras parodė A. Čechovo vodevilį „Meška“ Utenoje žinomą „Ponia nieko nepriima“ pavadinimu, Anykščių kultūros centras – Justino Marcinkevičiaus „Daukantą“, Chmelnickio srities akademinis lėlių teatras „Linelis“ R. Neupokajevo pasaką „Šiaudinis bulius“, Sakartvelo Balnio miesto teatras, ir Rokiškio kultūros centras bendrą projektą Lietuva – Sakartvelas „Svetima žemė, Kretingos kultūros centro Egidijaus Radžiaus teatras J.T. Vaižganto komediją „Žemės ar moters“, o Juodkalnijos Kološino miesto teatras „Korifėjus“ papasakojo pagal Fiodoro Dostojevskio romaną „Idiotas“ sukurtą vieno aktoriaus dramą kūrinį „Nastazija Filipovna“. Festivalio žiūrovams Utenos kamerinis teatras suvaidino Antono Čechovo spektaklį „Piršlybos.“
Kaip kiekvienais metais po kiekvieno spektaklio aktoriai, režisieriai ir kviestiniai ekspertai trumpai aptarė vaidybos ir režisūros niuansus, stipriąsias pastatymo puses. Šiemet Utenoje ekspertais buvo prancūzas Kiril Yv Francis Valter – CIFTA sekretorius nuo 2015 m. ir Kretingos Egidijaus Radžiaus teatro režisierius Nerijus Gedminas.
Po kiekvieno spektaklio Utenos kamerinio teatro režisierius Šarūnas Kunickas ir aktorė Justina Mandrijauskaitė svečiams įteikdavo Utenos rajono savivaldybės mero Mariaus Kaukėno padėkas, festivalio vimpelus ir gražius prisiminimo linkėjimus nuo uteniškio dailininko Laimono Šmergelio.
Festivalio uždarymas vyko helovino nuotaikomis gyvenančiame restauruojamame Salų dvare.
Festivalio „Theater cluster“ rengėjai dėkingi Utenos rajono savivaldybei, dailininkui Laimonui Šmergeliui, UAB „Magiškos idėjos“, Vytauto Valiušio keramikos muziejui, „Aikštės kepyklėlei“, UAB „Abuva“, „Liūtui ir Avelei“, Snieginai ir Valdemarui Lapinskams.
Festivalio eiga buvo permaininga. Atidarymo premjeroje buvusi pilnutėlė salė didelio žiūrovų kiekio sulaukė Chmelnickio srities akademiniam lėlių teatrui „Linelis“ R. rodant Neupokajevo pasaką „Šiaudinis bulius“, kai salę užpildė ikimokyklinių auklėjimo įstaigų žiūrovai. Kiti spektakliai, nežiūrint į tai, kad abonementas į septynis spektaklius kainavo vos 25 erus, nei rajono kultūros darbutojų, nei didelio žiūrovų dėmesio nesulaukė.
Nutilo keturias dienas žiūrovų plojimais Rytų Aukštaitijos kalvomis skardėjęs tarptautinis teatrų festivalis „Teater Cluster“. Šiomis dienomis Utenos kamerinio teatro, Rokiškio ir Pasvalio kultūros centrų scenose žiūrovams buvo parodyti arti trisdešimties Lietuvos neprofesionalių teatrų ir užsienio svečių spektaklių.
Šis tarptautinis kas du metai vykstantis neprofesionalių teatrų festivalis, pradėjęs gyvenimą 2017–aisiais, jau sekančiais metais Lietuvos kultūros tarybos pripažintas geriausiai parengtu projektu, gyvuoja su maža pandemijos metų pertrauka.
Festivalio centruose įsikūrę keli užsienio teatrai vaidino ne tik to miesto žiūrovams, bet gretimų miestų scenose, išplėsdami jungtinio projekto ribas. Utenos rajono teatro mylėtojams buvo parodyti aštuoni Utenos kamerinio teatro ir užsienio šalių spektakliai, festivaliui atrinkti atsižvelgiant į tinkamumą tarptautinei publikai ir į aukštą meninį lygį.
Šis festivalis, vykstantis iškart trijų miestų scenose neturi analogų Lietuvoje, unikumu išlieka visoje Europoje.
Kiekvienas miestas priima po 2–3 užsienio teatrus, o kiekvienas užsienio kolektyvas vaidina ne tik „savo" mieste, bet ir dar viename iš miestų - partnerių. Tokiu būdu kiekviename mieste per penkias dienas parodoma po 9–10 spektaklių iš kurių 4–5 užsienio šalių teatrų ir visų miestų žiūrovai mėgaujasi turtinga tarptautine programa. Toks festivalio formatas neturi analogų ne tik Lietuvoje, bet ir, pasak jame dalyvaujančių teatro ekspertų, visoje Europoje.
Šiemetiniame festivalyje dalyvavo valstybiniai ir neprofesionalūs teatrai iš Ukrainos ir Kazachstano, Juodkalnijos, Sakartvelo Italijos trupės ir du kaimyninės Latvijos teatrai.
Festivalio utenietiška dalis prasidėjo Utenos rajono savivaldybės mero Mariaus Kaukėno patarėjos Gerdos Rušienės sveikinimais ir palinkėjimais ir Kamerinio teatro premjera Tenesio Viljamso spektakliu „Geismų tramvajus“. Latvijos Valkos miesto teatras parodė A. Čechovo vodevilį „Meška“ Utenoje žinomą „Ponia nieko nepriima“ pavadinimu, Anykščių kultūros centras - Justino Marcinkevičiaus „Daukantą“, Chmelnickio srities akademinis lėlių teatras „Linelis“ R. Neupokajevo pasaką „Šiaudinis bulius“, Sakartvelo Balnio miesto teatras, ir Rokiškio kultūros centras bendrą projektą Lietuva – Sakartvelas „Svetima žemė, Kretingos kultūros centro Egidijaus Radžiaus teatras J.T. Vaižganto komediją „Žemės ar moters“, o Juodkalnijos Kološino miesto teatras „Korifėjus“ papasakojo pagal Fiodoro Dostojevskio romaną „Idiotas“ sukurtą vieno aktoriaus dramą kūrinį “Nastazija Filipovna“. Festivalio žiūrovams Utenos kamerinis teatras suvaidino Antono Čechovo spektaklį „Piršlybos.“
Kaip kiekvienais metais po kiekvieno spektaklio aktoriai, režisieriai ir kviestiniai ekspertai trumpai aptarė vaidybos ir režisūros niuansus, stipriąsias pastatymo puses. Šiemet Utenoje ekspertais buvo prancūzas Kiril Yv Francis Valter – CIFTA sekretorius nuo 2015 m. ir Kretingos Egidijaus Radžiaus teatro režisierius Nerijus Gedminas.
Po kiekvieno spektaklio Utenos kamerinio teatro režisierius Šarūnas Kunickas ir aktorė Justina Mandrijauskaitė svečiams įteikdavo Utenos rajono savivaldybės mero Mariaus Kaukėno padėkas, festivalio vimpelus ir gražius prisiminimo linkėjimus nuo uteniškio dailininko Laimono Šmergelio.
Festivalio uždarymas vyko helovino nuotaikomis gyvenančiame restauruojamame Salų dvare.
Festivalio „Theater cluster“ rengėjai dėkingi Utenos rajono savivaldybei, dailininkui Laimonui Šmergeliui, UAB „Magiškos idėjos“, Vytauto Valiušio keramikos muziejui, „Aikštės kepyklėlei“, UAB „Abuva“, „Liūtui ir Avelei“, Snieginai ir Valdemarui Lapinskams.
Festivalio eiga buvo permaininga. Atidarymo premjeroje buvusi pilnutėlė salė didelio žiūrovų kiekio sulaukė Chmelnickio srities akademiniam lėlių teatrui „Linelis“ R. rodant Neupokajevo pasaką „Šiaudinis bulius“, kai salę užpildė ikimokyklinių auklėjimo įstaigų žiūrovai. Kiti spektakliai, nežiūrint į tai, kad abonementas į septynis spektaklius kainavo vos 25 erus, nei rajono kultūros darbutojų, nei didelio žiūrovų dėmesio nesulaukė.