Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Ieškodama būdų ir metodų XXI amžiaus gebėjimams ugdyti Senųjų Trakų Kęstučio pagrindinė mokykla, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru, įsijungė į projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms (2018–2019 m. m.)“ veiklą, kurias įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“.
Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Projekto tikslas – atskleisti, tyrinėti ir ugdyti XXI amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese. Programa „Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa.
Kęstučio pagrindinės mokyklos projektą koordinuoja pavaduotoja ugdymui Vida Lesauskienė, kuruoja 5 klasės auklėtoja Beata Petkevič. Dalyvauja 5 klasės mokiniai, su jais dirba keletas mokytojų ir kuriantis agentas Paulius Burakas.
Jau keletą mėnesių mokiniai tobulina bendradarbiavimo įgūdį, mokosi klausyti ir išgirsti. Iš pirmo žvilgsnio, atrodo, paprasta. Jeigu klausai, tai ir girdi. Bet mokytojai turbūt sutiks – klausyti ne visada yra girdėti. Užsiėmimų metu mokiniai išsiaiškino, kad girdėti, tai reiškia žiūrėti į akis, būti dėmesingam, reaguoti, nepertraukti, apibendrinti, atspindėti, patikslinti. Be to, penktokai mokėsi dirbti komandoje. Reikėjo nemažai pastangų ir tolerancijos priimti į grupę bet kurį klasės draugą, ne tik tą, su kuriuo tu draugauji, vertinti kiekvieno indėlį ir pripažinti, kad kiekvienas yra svarbus ir turi teisę būti kitoks.
Mokiniai refleksijų metu pastebėjo, kad jie dirbo kitokiose grupėse nei anksčiau, klasėje sumažėjo triukšmo ir nereikalingo bruzdesio. Jie galėjo kitokioje pamokoje pamatyti savo mokytojus. Ir tai, ką jie pastebėjo, jiems patiko, nes mokytojai kūrybiški, dėmesingi, savi, o pamoka tampa kitokia, nes jos tikslas ne tik dalykinės žinios, įgūdžiai, nauja informacija, bet ir gera mokinio savijauta, jausmai, bendras klasės mikroklimatas.
Šio projekto dėka susibūrė „Mokytojų klubas“, kuriame tobulinti savo kvalifikaciją buvo pakviesti visi mokyklos mokytojai. „Mokytojų klubo“ veiklą organizavo kūrybos agentė Jelena Škulienė. Susitikimų metu mokytojai ir kūrybos agentė aiškinosi refleksijos prasmę, mokėsi ir išbandė įvairius jos organizavimo metodus, kartu planavo, vedė ir reflektavo pamokas, tyrinėjo taikomų metodų poveikį, mokinių elgesį.
Kompetencijoms įgyti reikalingas laikas ir kantrybė. Apibendrindami savo išmokimus mokytojai sako: „Aš sužinojau apie kantrybės galią ugdant nedalykines kompetencijas“, „Pamačiau penktokus kaip bendruomenę ir kaip individus“, „Geriau pažinau penktokus: dabar kiekvienas jų man ypatingas“, „Stengiuosi pamokoje daryti ne tik žinių apibendrinimą, bet ir pasigilinti į mokinių jausmus pamokoje“, „Pirmą kartą tiek daug dėmesio skyriau bendrųjų kompetencijų ugdymui“.
Projektas eina į pabaigą. Ir kai pasižiūri į nuotraukas, kuriose užfiksuotos įvairių projekto veiklų akimirkos, pamatai, kiek daug daryta, suprasta, išmokta ir išbandyta. Toliau belieka to nepamesti ir tęsti.