Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Ignalinos rajono savivaldybė
Galima pasidžiaugti, kad gerėja ugdymo aplinka – įsigyjamos įvairios mokymo priemonės, baldai. Plečiasi bendravimas ir bendradarbiavimas su partneriais, vaikai vis dažniau ugdomi įvairiose ugdymo aplinkose, daugėja išvykų, kurių dalis vyksta kartu su kitų mokyklų mokiniais, plečiasi mokinių akiratis, stiprėja ugdymas karjerai.
Įrengta lauko muzikos instrumentų pievelė džiugina ne tik mokinius, bet ir miesto svečius. Nuo rudens joje planuojamos STEAM ir kultūrinio ugdymo pamokos. Vasarą pievelę aktyviai išbandė jaunos šeimos su vaikais, stovyklautojai.
20 mokomųjų kabinetų įsigyti nauji mokykliniai baldai – ne tik mobilūs, lengvai perstatomi stalai ir kėdės, bet ir sėdmaišiai, akustiniai foteliai, stalo pertvaros, reguliuojamo aukščio stovimi stalai. Greitai bus nupirktos ir balansinės pagalvėlės, veiklų sienelės – visa tai atliepia ir specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turinčių vaikų poreikius. Nupirkti baldai kalbų laboratorijai. Nupirkti kūno ir kojų masažuokliai padės atsikratyti įtampos ir streso tiek vaikams, tiek suaugusiesiems.
Įrengta oro stebėjimo sistema. 70 vnt. oro matavimo momentinių jutiklių su ekranu rodo temperatūrą, CO2, drėgmę. Tai padės užtikrinti geresnę aplinką – tikimasi, kad vaikai mažiau sirgs, o nuo lankomumo priklauso ir ugdymo rezultatai. Mokiniai, ypač pradinių klasių, aktyviai seka CO2 rodmenis ir mokytojoms primena, kada jau laikas vėdinti patalpą.
Įsigytos įvairios mokymo priemonės: 15 interaktyvių ekranų, 14 hibridinio mokymo įrangos komplektų, 15 kompiuterių IT kabinetui, 3D spausdintuvas plastiku, mobili STEAM laboratorija su reikiamais STEAM priemonių rinkiniais ir priedais tyrimams atlikti bei jų aprašais – tikimasi geresnės pamokų kokybės, įdomesnio ir įvairesnio turinio, tinklaveikos ir bendradarbiavimo su kitomis ugdymo įstaigomis.
Atnaujintos stacionarios STEAM laboratorijos. Įrengta nauja kalbų laboratorija: nupirkti baldai, kompiuteriai, kalbų laboratorijos programinė įranga. Laukiama pristatant didžiojo sensorinio kampelio, mobilaus sensorinių priemonių rinkinio, robotikos stalo, kuris bus naudojamas robotikos užsiėmimuose ir varžybose su kitų mokyklų mokiniais.
Gausu įvairių kvalifikacijos tobulinimo veiklų. Jau vyko 40 ak. val. trukmės mokymai „Lyderystė ugdymo procese“, „Naujų bendravimo ir bendradarbiavimo formų taikymas bendruomenėje“, stažuotė Lenkijoje „Mokinių matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų gerinimo būdai bei metodai (STEAM). Lenkijos patirtis“ ir stažuotė Nidoje „Kultūrinio ugdymo įtaka ir edukacijų kokybė“.
Rugpjūčio pabaigoje prasidėjo 40 ak. val. trukmės mokymai „Kūrybingas mokytojas: STEAM ugdymo metodas“, „Universalus dizainas ir kiti įtraukaus švietimo įgyvendinimo būdai“ ir 60 ak. val. trukmės mokymai „Vizualinio mąstymo strategijos taikymas menų ir literatūros pamokose“.
Visuose mokymuose ir stažuotėse dalyvauja ne tik projekte tiesiogiai dalyvaujančios Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos, bet ir visų kitų savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų ir partnerių – Visagino savivaldybės TŪM dalyvaujančių mokyklų – atstovai.
Mokymų ir stažuočių reikalavimai parengti atspindint Ignalinos rajono savivaldybės švietimo pažangos planą. Stengiamasi, kad mokymai būtų naudingi ir atlieptų savivaldybės poreikius. Mokymai ypatingi tuo, kad kone pusė laiko skiriama dalyvių praktinių užduočių atlikimui. Praktines užduotis dalyviai atlieka jiems patogiu metu, dirbant grupėse, grupuojant toje pačioje mokykloje dirbančius dalyvius. Praktinės užduotys siejamos su savivaldybės pažangos plano įgyvendinimu ir yra tikslingos, siekiama konkrečių rezultatų, pvz.: „Nusiraminimo technikos ir jų taikymas mokykloje“; „Matematinio mąstymo ugdymas ne matematikos pamokose“; „Kaip suteikti kokybišką grįžtamąjį ryšį tyrimo „Emocinis klimatas mokykloje“ respondentams ir rasti būdų efektyviam tyrimo rezultatų panaudojimui kiekvieno mokinio sėkmei“; „Pamokos kokybė atliepiant mokinių poreikius ir personalizuojant ugdymą“; „Mokinių mokymosi krūvio optimizavimas – kaip vyksta ir ką galima patobulinti?“; „Efektyvus pokalbis su tėvais apie pamokos kokybę“; „Mokinių apklausos apie pamokos kokybę (pvz., matematika 6 klasėje) klausimyno sudarymas“ ir pan.
Po mokymų parengiama apibendrinta informacija apie dalyvių atliktus praktinius darbus turi išliekamąją vertę ir bus naudojama planuojant konkrečios mokyklos veiklą. Tobulėti dar tikrai yra kur – pvz., atlikdami praktinį darbą apie dalijimąsi informacija mokykloje, dauguma mokymų dalyvių analizavo tik informacijos dalijimosi tarp mokytojų ir administracijos problemas, o apie mokinius, tuo labiau – jų tėvus, kuriems irgi gali trūkti informacijos, dauguma dalyvių net nepagalvojo. Vadinasi, mokymai tikrai reikalingi.
Nauja ir tai, kad kiekvienų mokymų ar stažuotės pabaigoje mokytojai turi parengti konkrečios pamokos planą nurodydami, kaip ir kokias įgytas žinias panaudos pamokoje; planai kaupiami atvirame ir viešai prieinamame pamokų planų banke, šalia STEAM ir kultūrinio ugdymo pamokų planų.
Daugiau apie nuveiktus darbus ir suteiktas galimybes galite skaityti čia.