PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Gegužės 16 d. 16:13

Traukinių vėlavimu pasipiktinęs keleivis: „Žmonės net į oro uostą vėluoja“

Šiauliai

Traukinys. A. Rutkausko nuotr.

Ugnė UrbonėŠaltinis: Etaplius.LT


267411

Planuojantiems svarbias keliones traukiniais, verta suklusti. Į Etaplius redakciją besikreipęs šiaulietis atviras – neplanuotai užsitęsusių kelionių metu, išgirdo ne vieną istoriją, kai vykdami traukiniais žmonės vėlavo į paskirtus vizitus pas gydytojus ar net lėktuvo skrydžius. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ į skundą reagavo teigdami, kad kelionės traukiniais dažniausiai vyksta punktualiai, tačiau vėlavimų pasitaiko.

Vėlavo dauguma reisų, kuriais vyko

Šiaulietis Mindaugas ir jo partnerė keliones traukiniais renkasi dėl patogumo ir pigesnių kelionės kaštų. Pastaruoju metu pora dažnai vyksta maršrutais, vykstančiais į Klaipėdą, Vilnių ir Panevėžį. Tiesa, keliones dažnai aptemdo traukinių vėlavimai arba ilgesni, nei numatyta tvarkaraštyje, sustojimai.

„Ruože į Vilnių kažkas yra padaryta. Kaip suprantu, kažkurioje atkarpoje neliko dviejų juostų, todėl traukinys nuolat stoja, kad prasilenktų su traukiniu iš Kauno į Šiaulius. Mano draugė praėjusią savaitę važiavo traukiniu į Vilnių, kuris vėlavo gal 10 minučių. Grįžo su traukiniu, kuris Šiauliuose turėjo būti 19.25 val., bet buvo 20.05 val. Dėl tos priežasties, kitas traukinys iš Panevėžio į Mažeikius irgi vėlavo, laukdamas Šiaulių stotyje, kol atvažiuos Vilniaus traukinys, nes dalis keleivių iš Vilniaus persėdo į Mažeikius“, – teigia nusivylęs šiaulietis.

Mindaugas dalijasi istorijomis, kurias išgirdo iš kitų traukinių keleivių: „Iš Vilniaus šeima važiavo ir kalbėjosi, kad ryte į klinikas Vilniuje važiavo iš Šiaulių, vėlavimas tada jau buvo ne dešimt minučių ir pavėlavo pas gydytoją, keikėsi ir sakė, kad kitą kartą nevažiuos traukiniu. Prieš porą savaičių mano draugė vyko į Panevėžį. Tuomet traukinys į Vilnių iš Klaipėdos irgi vėlavo 40 minučių, neva dėl gedimo – sugedo vienas traukinys, tad paleido kitą. Tąkart Šiaulių stotyje vyras su žmona į oro uostą norėjo keliauti ir kasininkės vis teiravosi, kas vyksta, aiškino, kad nespės į lėktuvą.“

Bėgiai. Etaplius.lt nuotr.

Pasigenda komunikacijos

Į redakciją besikreipęs vyras sakosi žinąs, kad šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo elektrifikacijos darbus, pranešimų apie tai nestinga ir jų internetinėje svetainėje, tačiau vyras pastebi, kad trūksta informacijos apie numatomus traukinių vėlavimus.

„Apie tai, kad tam tikru metu nebus kažkokio nors numatyto reiso, informacija yra skelbiama, bet apie vėlavimus keleiviams niekur nekomunikuojama. Žmonės susiplanuoja savo keliones ir pavėluoja. Traukinyje kiti, kurie dažnai tuo reisu važiuoja, pasakojo, kad ten dėl Kauno traukinio visada vėlavimas vyksta. Net kai, berods, kovo mėnesį didelis gedimas buvo tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kai jau net autobusus siuntė, žmonės 8 valandas užtruko, nesugebėjo pranešimo paleisti per visus kanalus“, – pastebi šiaulietis.

Pripažįsta, ka vėlavimų būna

Etaplius redakcijos užklausą gavę „LTG Link“, operatyviai pateikė savo atsaką. Keleivių vežimo bendrovės atstovės Kotrynos Dzikaraitės teigimu, kelionės traukiniais išsiskiria punktualumu, tačiau vėlavimų, nors ir retai, pasitaiko.

„Tuo atveju, jei dėl bet kokių priežasčių tenka užlaikyti traukinį, bendrovė vertina konkrečią situaciją ir siekia ją kuo operatyviau išspręsti. Visais atvejais buvo vertinama, koks sprendimas būtų geriausias – tęsti reisą, ieškoti kito traukinio ar kelionę organizuoti alternatyviomis transporto priemonėmis“, – raštu atsakė bendrovės atstovė.

Anot K. Dzikaraitės, traukinių vėlavimo atveju, didelis dėmesys teikiamas tinkamam klientų aptarnavimui – tiek vykstančių traukiniais, tiek laukiančių stotyse.

„Jei traukinys yra užlaikomas daugiau nei 15 minučių, klientų aptarnavimo centras nuo 7 iki 21 val. trumposiomis žinutėmis ir (ar) el. laiškais apie vėlavimą informuoja visus į konkretų reisą bilietus internetu ar mobiliąja programėle įsigijusius ir kontaktinius duomenis nurodžiusius klientus. Naujausią informaciją keleiviams ir stotyse esantiems žmonėms taip pat reguliariai teikia kelionių palydovai bei stočių darbuotojai“, – teigia bendrovės atstovė.

Anot K. Dzikaraitės, jeigu įvertinama, kad gali vėluoti daugiau traukinių, informacija apie situaciją ir galimą vėlavimą būna skelbiama bendrovės svetainėje svarbių pranešimų skiltyje arba prie konkretaus reiso informacijos. Tam tikrais atvejais, informacija apie traukinių eismo pokyčius skelbiama socialiniuose tinkluose.

Paklaustas, ar apie galimus vėlavimus bendrovė iš tiesų informuoja nurodytais būdais, šiaulietis, kreipęsis į redakcijos žurnalistus, atsakė: „Kiek esame keliavę, minėtų žinučių niekada nesame gavę. Stotyse apie traukinio vėlavimą būna įspėjama, bet ne apie sutrikimus dėl traukinio į Kauną. Kalbu apie reguliarius vėlavimus, apie kuriuos „LTG Link“ nieko neįspėja ir kartu vykę traukinių keleiviai nieko apie juos nežinojo ir pavėlavo į suplanuotą kelionės tikslą. Visgi tie keleiviai, kurie dažnai vyksta šiuo reisu, buvo nusiteikę, mat vėlavimai jiems įprasti.“

Lietuvos geležinkelių nuotr.

Dėl elektrifikacijos darbų keičiami tvarkaraščiai

Dėl vykstančios elektrifikacijos, geležinkelio tinklo atnaujinimo ir parengimo darbų, kad juo galėtų laisvai judėti elektriniai traukiniai, bus keičiami traukinių tvarkaraščiai, informuoja „Lietuvos geležinkeliai“.

„Šiuo metu vykdomi paskutiniai šio elektrifikacijos etapo darbai. Dėl tarp Tryškių ir Dūseikių esančio tilto remonto darbų, būtinų šį pusmetį įgyvendinant elektrifikacijos projekto etapą, gegužės 15–20 d. bus stabdomas eismas visu maršrutu Vilnius–Klaipėda, t. y. beveik savaitei bus visiškai stabdomas susisiekimas traukiniais tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Šiuo laikotarpiu traukiniai kursuos tik geležinkelio atkarpa Vilnius–Šiauliai“, – informuoja bendrovės atstovė K. Dzikaraitė.

Nuo gegužės 26 d. traukinių eismas vasarai bus visiškai atnaujinamas – visų maršrutų traukiniai kursuos įprastai.

Keleivių vežimo bendrovė dalijasi, kad naujausią informaciją apie traukinių eismą visuomet galima rasti keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ puslapyje www.ltglink.lt, bendrovės mobiliojoje programėlėje, „Facebook“ paskyroje, taip pat informaciniu tel. +370 700 55 111.

Pinigai. Etaplius.lt nuotr.

Galima reikalauti kompensacijos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoja, kad keleiviai, patyrę nuostolius dėl traukinių vėlavimų, gali reikalauti kompensacijos. Tiesa, keleivis neturi teisės į kompensaciją, jei apie vėlavimą jam pranešta prieš tai, kai jis nusipirko bilietą, arba, jei atvykus kitu traukiniu ar pakeitus maršrutą, pavėluojama mažiau nei 60 min.

Oficialiame tarnybos puslapyje skelbiama:

Neprarasdamas teisės į transportą, keleivis iš geležinkelio įmonės gali reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei jo traukinys vėluoja. Minimali kompensacija už traukinio vėlavimą yra tokia:

  • 25 proc. bilieto kainos tuo atveju, kai vėluojama nuo 60 iki 119 min;

  • 50 proc. bilieto kainos tuo atveju, kai vėluojama 120 ar daugiau min.

Keleiviai, kurie turi kelionės pasą ar sezono bilietą ir kurie patyrė pasikartojančių vėlavimų ar atšaukimų per bilieto galiojimo laikotarpį, gali reikalauti atitinkamos kompensacijos pagal geležinkelio bendrovės kompensavimo taisykles.

Kompensacijos už traukinio vėlavimą yra apskaičiuojamos pagal kainą, kurią keleivis sumokėjo už bilietą vežimui traukiniu, kuris vėlavo.

Jei bilietas yra į abi puses, apskaičiuojant kompensaciją už vėlavimą reiso pirmyn ar atgal atveju remiamasi puse už bilietą sumokėtos kainos.