PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2019 m. Sausio 3 d. 08:30

Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje originaliai puoselėjamos žibintų karpymo tradicijos

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


66462

Puošti Trakų Vytauto Didžiojo gimnaziją karpiniais – sena, dešimtis metų gyvuojanti tradicija. Idėja puošti savo namų langus savo sukurtu ir paties iškarpytu ar išpjaustytu žibintu gimė tik pernai.

Mokiniai kūrė, karpė, pjaustė ir gimnazijos bei namų langus puošė savo sukurtų žibintų karpiniais. 115 mokinių, papuošę savo namų langus, dalyvavo Trakų rajono savivaldybės skelbtoje akcijoje ir laimėjo nominaciją „Kūrybiška žibintų kompozicija“.

Kuo galima nustebinti šiais metais? Dalyvaujančiųjų akcijoje skaičiumi? Kūrybinėmis idėjomis? Darbų kokybe?

Šiemet pasirinkome netikėtą karpinio kūrimo aspektą – puošėme namus kalėdiniu žibintu ir ... mokėmės matematikos. Sujungėme kūrybą ir loginį mąstymą, teorines žinias ir praktinį darbą. Kalėdinėje akcijoje „Puošiu namus kalėdiniu žibintu ir mokausi matematikos“ dalyvavo 5–III gimnazijos klasių mokiniai.

Dailės pamokose mokėmės ne tik sukurti originalų žibinto karpinį, bet ir pakartojome simetriško piešinio kūrimo principus, žibintus puošėme geometriniais kūnais, stebėjome, kaip kinta geometrinių kūnų formos ir kiekiai karpinio trafarete ir pačiame karpinyje, kartojome plotų ir perimetrų skaičiavimą pagal savo karpinius ir brėžinius, kūrėme galvosūkius ir darėme netikėčiausius atradimus.

Matematikos pamokose 7 kl. mokiniai modeliavo žibintą taip, kad jo išpjaunamos dalys būtų griežtai geometrinių formų. Apskaičiavę karpinio išpjaunamų ir neišpjaunamų dalių plotus, mokiniai juos lygino. Atlikdami šį projektą, septintokai susipažino su ašinės simetrijos sąvoka, kurią plačiau nagrinės 8 klasėje, pakartojo jiems žinomų geometrinių figūrų plotų formules ir jas praktiškai pritaikė, išmoko braižyti kampus.

Šis integruotas projektas padėjo ugdyti mokinių mąstymo gebėjimus, atkaklumą, turimų žinių taikymą naujose kūrybinėse gyvenimiškose situacijose. Dirbdami kartu supratome, kad kūrybai irgi reikalingas matematinis tikslumas, kad, vizualizavus matematines užduotis, teorines žinias pritaikius praktiškai, matematika tampa įdomesnė, patrauklesnė, lengviau suvokiama, pamatėme, kokios artimos ir papildančios viena kitą yra dailė ir matematika.