Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Tai portalo Etaplius.lt skaitytojo nuomonė, už kurios turinį portalo redakcija neatsako.
Neseniai rekonstruotoje Tilžės gatvės atkarpoje, tarp Aušros alėjos ir Vytauto gatvės, pradėtas naujų kliuvinių įrengimas tuo nusižengiant eismo saugumui ir sukeliant didelę grėsmę dviratininkų, važiuojančių neseniai gatvėje įrengtomis dviračių eismo juostomis, sveikatai ir gyvybei. Tai atliekama, mano nuomone, nesilaikant statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai" 160 punkte (160. Motorizuoto eismo gatvėse dviračių infrastruktūra įrengiama vadovaujantis 11 lentele. Parenkant dviračių infrastruktūrą miestų gatvėse papildomai reikia vadovautis 37 lentele, vietinės reikšmės keliuose – 38 lentele) nurodytų Pagrindinių dviračių takų parametrų, pavyzdžiui:
Minimalus šoninės skiriamosios juostos plotis urbanizuotoje vietovėje atsižvelgiant į įrenginius joje 1 m.:
- Apšvietimo stulpai, kelio ženklų atramos, tvorelės, veja 1,00.
Ir kaip konkrečiau tame teisės akte išdėstyta (ir turėtų būti savaime suprantama):
1) Dviračių tako aukščio gabarite ir šoninėje apsaugos zonoje negali būti tvirtų (standžių) kliūčių: pastatų, aptvarų, sienų, kelio ženklų, medžių ir kitų objektų.;
Manau, kad tokie patys principai turi būti taikomi ir dviračių juostai. Kaip aiškiai matyti pridėtoje nuotraukoje, atstumas nuo tvorelės iki dviračių juostos tikrai mažesnis, nei 1 metras (realiai turbūt keli ar keliolika centimetrų). 1 metras tikriausiai neišlaikytas ir iki medžių kamienų bei įvairios paskirties metalinių stulpų. Todėl dviratininkui padarius net ir menką klaidą (pavyzdžiui, dėl kokios nors priežasties suktelėjus į dešinę), dviratis (pvz., jo vairas ar pedalas) gali kliudyti pernelyg arti esančius įrenginius ir dėl to dviratininkas gali susižeisti arba net žūti, jei, pavyzdžiui, nuvirstų į automobilių juostą ir čia būtų pervažiuotas automobilio(jų srautas Tilžės gatvėje visada nemažas).
Taigi, mėtomos lėšos įrenginiams, kuriuos, manau, vis tiek reikės nugriauti (dėl minėtų priežasčių).