PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2024 m. Rugpjūčio 18 d. 11:12

„Telia“ kelia kainas – vienos populiariausių paslaugų tarifas didėja beveik 90 proc.

Lietuva

Andriaus Ufarto nuotr.

Ar­vy­das Joc­kusŠaltinis: Etaplius.LT


314072

Švedijos telekomunikacijų bendrovės „Telia“ įmonė Lietuvoje klientus informuoja, kad nuo rugsėjo keičiasi mobiliojo parašo paslaugos kaina.

„Telia Lietuvos“ populiarios paslaugos mėnesinė įmoka didėja nuo 0,8 euro iki 1,5 euro, arba beveik 90 proc.

Telekomunikacijų bendrovė teigia, kad tarifą priversta didinti, atsižvelgdama į veiklos sąnaudas, konkurenciją, investicijas ir sukuriamą vertę. Pastarąjį kartą „Telia“ mobiliojo parašo paslaugos kainą kėlė prieš dvejus metus.

Ypač naudinga ir patogi

Mobiliojo parašo paslauga Lietuvoje itin populiari, mat leidžia patvirtinti asmens tapatybę ir pasirašyti dokumentus, pavyzdžiui, apmokant už komunalines paslaugas, apsiperkant ar darant bankinius pavedimus, praktiškai iš bet kurios vietos, kur yra mobilusis ryšys.

M. parašu taip pat galima identifikuotis viešųjų įstaigų sistemose, tokiose kaip e. valdžios vartai, savivaldybėse, Registrų centre, „Sodroje“, Valstybinės mokesčių inspekcijos elektroninėje deklaravimo sistemoje (EDS).

Naudojantis mobiliojo parašo paslauga, nereikia slaptažodžių ar kodų kortelių, jungiantis prie sistemų. Dokumentus pasirašyti galima visur – tereikia interneto ryšio, telefono ir prisiminti sPIN kodus.

Šią paslaugą galima užsisakyti tik asmeniškai, atvykus į telekomunikacijos bendrovės saloną.

Nors šios paslaugos kaina ilgą laiką buvo palyginti nedidelė, telekomunikacijų bendrovės teigia, kad jai teikti reikia nemažų sąnaudų. Be to, Lietuvoje bemaž kasdien naudojama paslauga daugelyje išsivysčiusių šalių yra neprieinama naujovė. Taigi, esą nereikėtų stebėtis didėjančiu tarifu.

Dažniausiai kartu su mobiliojo ryšio planu užsakomos papildomos mobiliojo parašo paslaugos kaina, priklausomai nuo operatoriaus, gali skirtis daugiau kaip dvigubai.

Pakėlė nesikuklindama

„Sveiki, „Mobile-ID“ (m. parašo) paslaugos kaina: nuo 2024-09-01 „Mobile-ID“ kainuos 1,50 Eur/mėn. Jūsų „Telia“, – tokio turinio trumpąsias žinutes rugpjūčio pabaigoje gavo „Telia Lietuvos“ klientai.

Šiuo metu m. parašo paslaugos tarifas yra 80 centų, taigi, kaina nuo rugsėjo didėja 70 centų, arba 87,5 proc.

„Telia Lietuva“ portalą Alfa.lt informavo, kad kainas nuo rugsėjo 1 d. kelia vienašališkai, tai yra tarifas didės visiems bendrovės klientams, nepriklausomai nuo to, kada jie užsisakė papildomą paslaugą.

„Savo paslaugų kainodarą visi operatoriai gali keisti vienašališkai, tačiau apie tai klientus privalome informuoti iš anksto, likus mažiausiai mėnesiui iki pokyčio, taip, kaip numato įstatymas“, – portalui Alfa.lt teigė „Telia Lietuvos“ atstovas Audrius Stasiulaitis.

Įmonė paaiškino, kad savo „paslaugų kainodarą atnaujina, nuolat atsižvelgdama į labai kompleksiškų dalių sumą – veiklos sąnaudas, konkurenciją, investicijas ir sukuriamą vertę“.

„Ne išimtis yra ir „Mobile-ID“ paslauga, kurios kainas peržiūrime kas keletą metų“, – teigė A. Stasiulaitis.

Pastarąjį kartą „Mobile-ID“ kainodarą „Telia Lietuva“ keitė 2022 m. Tuomet mėnesinis mokestis buvo pakeltas 0,30 euro centų.

Daugiau kaip 1,6 mln. klientų

„Telia“ atsisakė nurodyti, kiek įmonės klientų naudojasi mokama m. parašo paslauga, motyvuodama, kad „Mobile-ID“ paslaugos vartotojų skaičius nėra viešai skelbiamas.

Vis dėlto didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė pabrėžė, kad kiekvienais metais m. parašo paslaugą naudojančių klientų skaičius auga.

„Telia Lietuvos“ praėjusių metų ataskaitoje skelbiama, kad per 2023 m. metus atėjo 39 tūkst. naujų mobiliojo ryšio paslaugų klientų ir šių metų pradžioje „Telios“ ryšiu naudojosi 1,64 mln. abonentų.

„Telia Lietuvos“ pajamos 2023 m. augo 7,2 proc. – iki 476,6 mln. eurų, o grynasis pelnas augo 12,8 proc. ir siekė 63,6 mln. eurų.

„Telia Lietuvos“ IT paslaugų pardavimai per 12 mėn. padidėjo 31,8 proc., mažmeninių mobiliojo ryšio paslaugų pardavimas augo 12,9 proc., o plačiajuosčio interneto – 7,8 proc.

Netaikomos e. ryšių taisyklės

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė Aridana Jurčiukonienė Alfa.lt paaiškino, kad mobiliojo elektroninio parašo paslauga nėra elektroninių ryšių paslauga, todėl jos atžvilgiu netaikomos e. ryšių paslaugų teikimo taisyklės.

„Šių paslaugų kainos nėra reguliuojamos – jos teikiamos konkurencingoje rinkoje, kurioje siūlomi įvairūs sprendimai, įskaitant ir tuos, kurie gali būti perkami atsietai nuo e. ryšių paslaugų. Jeigu pasikeitusi mobiliojo elektroninio parašo paslaugų kaina nepriimtina, vartotojai turi teisę atsisakyti šių paslaugų ir pasirinkti kitą sprendimą“, – teigė A. Jurčiukonienė.

RRT duomenimis, „Telia Lietuvos“ mobiliojo parašo paslaugos tarifas (0,8 Eur/mėn.) šiuo metu nėra mažiausias rinkoje: „Tele2“ ir „Teledemos“ klientai už paslaugą moka 0,79 Eur/mėn.

Naudinga, bet brangi

Mobiliojo parašo paslauga šiuo metu brangiausia „Bitėje“ – įmonė iš klientų ima po 1,99 Eur/mėn.

„Bitė Lietuva“ nenurodė, kada ir kodėl tarifą pakėlė.

„Nenorėtume komentuoti savo planų apie kainodaros pokyčius, nes tai galėtų būti interpretuojama kaip signalas rinkai koreguoti kainas, o to sau leisti negalime“, – Alfa.lt teigė „Bitės“ produktų vadovas Eligijus Rakickas.

Jis pabrėžė, kad mobiliojo parašo paslauga – ne tik be galo patogi žmogui naudotis, bet ir labai brangi paslauga ryšio tiekėjui administruoti.

„Žmogui labai patogu, kad jis gali pasirinkti vieną iš pusės šimto „Bitės“ salonų pagal gyvenamąją ar darbo vietą, kur, atvykus patogiu laiku, įjungti m. parašo paslaugą“, – pastebėjo E. Rakickas.

Vis tik ši paslauga, pasak produktų vadovo, „Bitei“ kainuoja „apčiuopiamus kaštus“.

„Mes, kaip bendrovė, prisiimame didelę riziką tiek klientų identifikavimo, tiek paslaugos palaikymo etapuose. Taip pat turime turėti nuolat veikiančią ir saugią infrastruktūrą tam, kad galėtume teikti šią paslaugą aukštu paslaugų lygiu. Taip pat kaip mobiliojo parašo tiekėjas esame nuolat audituojami. Visa tai labai pabrangina šios paslaugos teikimą“, – tvirtino E. Rakickas.

Pasak jo, vartotojai turėtų įvertinti ir tai, kad mobilusis parašas, „kuris Lietuvoje yra absoliučiai suprantama ir bemaž kasdien naudojama patogi paslauga“, daugelyje net ir labiausiai išsivysčiusių pasaulio šalių yra neprieinama, „neįkandama“ naujovė.

Kelti neplanuoja

„Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene Asta Buitkutė pabrėžė, kad „Mobile-ID“ įkainiai „Tele2” klientams dabar yra mažiausi, lyginant su kitais pagrindiniais operatoriais, – kainuoja vos 0,79 Eur/mėn.

Jų keisti, A. Buitkutės teigimu, „Tele2“ šiuo metu neplanuoja.

„Keičiantis klientų poreikiams, reguliariai peržiūrime įkainius ir paslaugų kainas bei teikimo sąlygas. Telekomunikacijų rinka išlieka konkurencinga, o mes laikomės pažado teikti aukštos kokybės paslaugas už prieinamą kainą. Klientai tai vertina“, – Alfa.lt sakė A. Buitkutė.