Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Nijolė DamulėŠaltinis:
Keturių Šiaulių miesto gimnazijų mokiniai, suburti Atviros jaunimo erdvės OPEN, lankėsi Šiaulių apylinkės teismo Šiaulių rūmuose, kur susitiko su teisėju Martynu Galvičiumi. Gimnazistai dar neapsisprendę dėl tolimesnių studijų, profesijos pasirinkimo, todėl tikimasi, kad teisėjo pasakojimas apie darbą pagerins jaunų žmonių tolimesnį karjeros planavimą.
Jau 10 metų teisėju dirbantis M. Galvičius papasakojo apie studijas, darbo pradžią prokuratūroje, vėliau teisėjo padėjėjo darbą teisme. Anot teisėjo, jis septynerius metus dirbo teisėjo padėjėju, vėliau išlaikė teisėjo egzaminą ir buvo paskirtas į Šiaulių apylinkės teismą. Teisėjas nagrinėja baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas.
Teisėjas M. Galvičius per susitikimą atsakė į daugybę klausimų: kokia yra jo darbo diena, kokios nagrinėtos baudžiamosios bylos įsiminė visam gyvenimui, kaip yra priimamas sprendimas.
Anot teisėjo, vienos bylos įsiminė dėl proceso sudėtingumo, kitos – dėl sudėtingų situacijų. Apylinkės teisme daugiausiai yra gaunama baudžiamųjų bylų dėl smurto artimoje aplinkoje, neblaivių vairuotojų ir sukčiavimų.
„Kiekviena situacija yra individuali, – sako teisėjas M. Galvičius. – Reikia gilintis, analizuoti įrodymus, surašyti motyvus.“
Atsisveikindamas su gimnazistais, teisėjas patarė – renkantis profesiją neapsiriboti viena svajone.
Šiaulių apylinkės teismo Joniškio rūmuose popietę praleido Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos 8A klasės mokiniai, kurie atvyko susipažinti su klasioko mamos Teismo Archyvo skyriaus vyresn. specialistės Ramunės Jarulienės darboviete. Su mokiniais susitiko ir apie teisėjo profesiją papasakojo Joniškio rūmų teisėja Kristina Jurevičienė. Žingeidūs aštuntokai domėjosi, kaip tapti teisininku, kokiose srityse galima dirbti, kas sunkiausia ir įdomiausia.
Labiausiai aštuntokams patiko teismo posėdžio inscenizacija. Mokiniai nagrinėjo baudžiamąją bylą dėl mergaitės sužalojimo. Pasiskirstę vaidmenimis proceso dalyviai noriai atsakinėjo į teisėjos klausimus, kūrė situacijas. Po susitikimo mokiniai kalbėjo, kad teisininku tapti yra nelengva, nes reikia labai daug mokytis.