PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Birželio 20 d. 14:41

Šventosios uostas – sprendimų paieškos

Klaipėda

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


7272

Šventosios valstybinio jūrų uosto prikėlimas naujam gyvenimui ilgus metus buvo „pakibęs ore“, tačiau aktyviai šiuo klausimu veikianti Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) siekia rasti uosto atstatymo finansavimo šaltinius.

Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite svarbiausias naujienas!

Birželio 19 d. įvykusiame Šventosios uosto klausimą koordinuojančios ŽŪM darbo grupės posėdyje apie galimus uosto finansavimo problemos sprendimo būdus ministerijos specialistai diskutavo ir išeičių ieškojo kartu su Ūkio, Susisiekimo, Finansų bei Vidaus reikalų ministerijų atstovais. Posėdžiui pirmininkavo žemės ūkio viceministras Artūras Bogdanovas.

Posėdyje aptartos Šventosios uosto finansavimo galimybės artimiausiu metu bus oficialiai suderintos tarp ministerijų ir iki liepos 1 d. pateiktos Vyriausybei.

„Šventosios uosto atgaivinimas yra įtrauktas į Vyriausybės programą, tad ministerija buvo įpareigota pateikti uosto finansavimo šaltinių siūlymus, kad būtų įkurtas žvejybai, pramogoms bei turizmui pritaikytas uostas, kuris galėtų būti naudingas ne tik žvejams, bet ir taptų uristų ir poilsiautojų traukos vieta”, – teigia žemės ūkio viceministras A. Bogdanovas.

Pirminis uosto atstatymo planas numatė, kad darbai turėtų kainuoti apie 70 mln. eurų, jei numatytas uosto gylis siektų 6 metrus. Jei gylis būtų mažesnis, atstatymo darbų kaina sumažėtų iki 35-40 mln. eurų.

ŽŪM yra pasirengusi prisidėti savo valdomų Europos Sąjungos fondų lėšomis prie žvejybos infrastruktūros uoste gerinimo. Europos jūrinių reikalų ir žuvininkystės fondas gali remti investicijas, kuriomis gerinama žvejybos uostų, aukcionams skirtų patalpų, iškrovimo vietų ir priedangų infrastruktūra, įskaitant investicijas į atliekų ir jūrų šiukšlių surinkimo įrenginius, tačiau ši parama neteikiama naujų uostų, naujų iškrovimo vietų arba naujų aukcionams skirtų patalpų statybai.

Pagilintas ir išvalytas Šventosios uostas buvo atidarytas 2011-ųjų metų birželį, tačiau po kelių dienų jį teko uždaryti, kai įplaukos kanalas vėl buvo užneštas smėliu. Dabar neveikiantį uostą valdo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

LR Žemės ūkio ministerijos informacija