Šventės apsunkino skrandį: patarimai, padėsiantys jaustis geriau

gor-davtyan-b1aT3t3uq2E-unsplash
Lietuva
Unsplash.com nuotr.
Etaplius.LT Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Ar jau pakilote nuo šventinio stalo? Šv. Velykos turbūt daugumai šeimų buvo gausios ir sočios, tačiau po jų ne vienas pajuto esąs persivalgęs. Ką daryti, jei skrandis sako STOP, nors akys ir norėtų dar vieno užkanduko? Ir kaip padėti sau pasijusti geriau?

Daugiau neužkandžiaukite. Jei pajautėte, kad šventinių skanėstų buvo truputį per daug, pamėginkite nebeužkandžiauti. Suprantamas noras pabaigti patiekalą lėkštėje ar pasiimti paskutinį gabalėlį maisto, kad būtų galima nunešti dar vieną indą nuo stalo, tačiau susilaikykite. Pasvarstykite, ar tai tikrai jums nepakenks, ar verta rizikuoti bloga savijauta.

Venkite didelio fizinio krūvio. Jei persivalgėte, pamėginkite išvengti didesnio fizinio krūvio – sunkaus fizinio darbo, maudynių vandenyje, aktyvaus sporto. Bet štai lengvas paaivaikščiojimas tikrai bus naudingas, tad kilkite nuo stalo ir bent šiek tiek pajudėkite.

Vartokite skysčius. Atsižvelgdami į savo savijautą, stenkitės vartoti skysčius: vandenį, natūralias arbatas. Virškinimui ypač tinkama kmynų, saldžiųjų pankolių vaisių, ąžuolų žievių arbatos.

Išmėginkite keletą natūralių priemonių. Mitybos specialistai teigia, kad sunkesnį maistą suvirškinti gali padėti kiviai, ananasai ir imbieras. Žinoma, po persivalgymo reikėtų šiek tiek palaukti ir nepulti šių priemonių mėginti iš karto, tačiau šiek tiek vėliau jos gali būti naudingos, nes šiuose produktuose yra tam tikrų medžiagų, galinčių padėti suvirškinti net ir sunkiausiai virškinamus patiekalus.

Vaistus vartokite tik extra atveju. Jei dėl persivalgymo atsiradę skrandžio ir pilvo skausmai kelia itin didelį diskomfortą, galima vartoti virškinamojo trakto funkciją gerinančius preparatus. Visgijais geriau nepiktnaudžiauti, o pirmiausia atkreipti dėmesį į anksčiau išdėstytus patarimus.